Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@22:06:10 GMT

ایدرو از سه طرح صنعتی سبزوار حمایت کرد

تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۳۷۶۰۷

ایدرو از سه طرح صنعتی سبزوار حمایت کرد

مدیرعامل ایدرو،  یکشنبه در نشست کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان سبزوار که با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت برگزار شد، گفت: نخستین طرح تولید اسید آمینه بود که با مشارکت شرکت داروسازی طاها در سبزوار کلید خورد و مقرر شد ایدرو از این طرح در بخش فناوری پشتیبانی کند تا توسط شرکت مزبور به اجرا درآید که مقدمات این کار فراهم شده و آماده اجرا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محسن صالحی نیا افزود: دومین طرح در سبزوار تولید الکتروموتور است که به تصویب رسیده و قرار است از طریق پژوهشکده الکترونیک ایدرو مورد پشتیبانی قرار گیرد؛ اکنون این طرح در مرحله خرید ماشین آلات قرار دارد و شرکت ایران خودرو برای خرید تضمینی ماشین آلات آن اعلام آمادگی کرده است.

وی بیان کرد: راه اندازی پالایشگاه گیاهان دارویی از دیگر طرح های مصوب در سبزوار است که تاکنون مشابه آن در کرمانشاه و کاشان به اجرا درآمده است، ارزش دانش فنی این طرح ۲ میلیارد تومان و میزان سرمایه گذاری مورد نیاز آن تا ۸۰ میلیارد تومان است که ایدرو هم از فناوری مورد نیاز این خط تولید برخوردار است.

مدیرعامل ایدرو اظهار داشت: طرح تولید الکترود گرافیکی از دیگر پروژه های مصوب در شهرستان سبزوار است که هفته گذشته موافقتنامه ای در خصوص تامین دانش فنی آن با شرکت چینی امضا شد و به دنبال آن، سرمایه گذار مورد نظر نیز اعلام آمادگی کرده است و امکان تغییر سرمایه گذار آن نیز وجود دارد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی ایران نیز در این نشست گفت: در هر منطقه ای از شهرکهای صنعتی سبزوار و همچنین شهرکهای صنعتی کل کشور، که زمین مناسب برای واگذاری وجود داشته باشد، به شرکتهای دانش بنیان در قالب اختصاص ۱۰ درصد تخفیف در ابتدای واگذاری و ۳۰ درصد تخفیف در انتهای اتمام اقساط ۴۸ ماهه آن واگذار می شود.

علی رسولیان افزود: با نظر وزیر صنعت، معدن و تجارت، ۲۰ پروژه زیرساختی برای صنایع مستقر در شهرکهای صنعتی سبزوار و شهرستانهای اطراف آن در قالب تفاهم نامه تعریف و برنامه های آن مشخص شده است اما اجرای این برنامه ها زمان بر است و به زودی به اجرا درمی آید.

معاون استاندار و فرماندار ویژه سبزوار نیز در این نشست گفت: یکی از مهمترین مسائل اقتصادی این شهرستان خام فروشی معادن کرومیت، مس و منگنز است و حتی مالکیت این معادن دارای مشکلاتی است، لذا اگر در درآمدهای خالصه از این معادن شفاف سازی لازم انجام نگیرد، مسائل آن لاینحل باقی می ماند و هیچ سودی عاید شهرها و روستاهای مجاور این معادن نمی شود.

سیدمجتبی علوی مقدم بیان کرد: شرکت فولاد پارسیان سبزوار ظرفیت بالقوه ای است، چهار سال است که ۳۲ میلیون دلار از این شرکت در اختیار یک شرکت چینی است که به دلیل مشکلات بانکی امکان بازگشت این میزان پول به شرکت مزبور وجود ندارد، هم اینک هزار و ۲۰۰ جوان بیکار جویای کار در سبزوار وجود دارد که با راه اندازی خط ذوب فلز این کارخانه، برای همه آنها اشتغال ایجاد می شود.

وی تداوم اکتشافات معدنی در سبزوار، قرار گرفتن شهرستان سبزوار در مسیر انتقال آب از خلیج فارس و دریای عمان به سمت خراسان رضوی، بسترسازی برای خرید الکتروموتور یکی از شرکتهای مهم سبزوار با عنوان "جوکو"، استقرار اتاق بازرگانی در سبزوار و تفویض برخی اختیارات حوزه معادن به این شهرستان را خواستار شد.

فرماندار سبزوار گفت: با توجه به وجود شهرکهای صنعتی در سبزوار، فراهم کردن زمینه انتقال برق به آنها با مشکلاتی مواجه است که نیاز به ایجاد پست فوق توزیع برق در این شهرستان وجود دارد، از سوی دیگر با وجود صنایع متعدد وابسته به صنعت خودرو در سبزوار، بستر تکمیل خوشه صنعتی در این زمینه فراهم شده که نیازمند کمک مسوولان است.

حجت الاسلام غلامرضا مقیسه، امام جمعه سبزوار نیز در این نشست مشکلات بخش نان را مورد اشاره قرار داد و گفت: هم آرد مصرفی شهرستان کیفیت مطلوبی ندارد و هم نانوایی ها از کارگر ماهر خالی شده اند و عمده نانوایان به ناچار خانواده خود را به کار می گیرند.

برچسب‌ها وزارت صنعت معدن و تجارت سبزوار سازمان گسترش و نوسازی صنایع کشور ایدرو

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت صنعت معدن و تجارت سبزوار سازمان گسترش و نوسازی صنایع کشور وزارت صنعت معدن و تجارت سبزوار سازمان گسترش و نوسازی صنایع کشور ایدرو شهرکهای صنعتی معدن و تجارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۳۷۶۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گازرسانی به ۱۲۶۸ واحد تولیدی و صنعتی در کردستان

مدیرعامل شرکت گاز کردستان گفت: شرکت گاز استان کردستان ۱۲۶۸ واحد تولیدی و صنعتی مصوبه شورای اقتصاد را به شبکه سراسری گاز متصل کرده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط عمومی شرکت گاز استان کردستان، احمد فعله‌گری اظهار کرد: اهمیت اصلی و واقعی گاز طبیعی با توجه به ارزش افزوده فراوان و قابلیت تبدیل به هزاران نوع کالای با ارزش اقتصادی در بخش صنعت به عنوان ماده اولیه یا منبع انرژی ظاهر می‌شود که می‌توان نیاز روزافزون به گاز برای تأمین انرژی و سوخت و همین‌طور ارز حاصل از فروش و صادرات برای سرمایه گذاری و راه‌اندازی صنایع مادر و زیربنایی در کشور و اندیشه تمرکز بخشیدن فعالیت‌های مرتبط با صنعت گاز را تقویت کرد.

وی با اشاره به اینکه یک هزار و ۸۹۲ واحد صنعتی استان مشمول قانون مصوبه شورای اقتصاد شدند، افزود: این تعداد واحد در مجموع سالانه مصرف کننده ۵۶ میلیون لیتر فرآورده‌های نفتی بودند که با برنامه‌ریزی مدون، تمام صنایع پرمصرف تا پایان سال جاری به شبکه سراسری گاز طبیعی وصل می‌شوند.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان با اشاره به تعداد صنایع گازدار شده مصوبه شورای اقتصاد تا پایان فروردین، خاطرنشان کرد: تاکنون ۱۲۶۸ واحد تولیدی و صنعتی مصوبه شورای اقتصاد گازدار شده‌اند که با تحت پوشش قرار گرفتن این تعداد صنایع، سالانه در مصرف ۵۲ میلیون لیتر سوخت‌های مایع صرفه‌جویی می‌شود.

فعله‌گری ادامه داد: در سال گذشته ۱۰۰ واحد صنعتی به شبکه سراسری گاز طبیعی متصل شد که برای گازرسانی به این تعداد واحد صنعتی و تولیدی ۳۸ کیلومتر شبکه‌گذاری انجام شده است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر با گازرسانی به ۱۲۶۸ واحد تولیدی و صنعتی که با حجم شبکه‌گذاری ۶۳۰ کیلومتر انجام گرفته است و با گازرسانی به این واحدهای تولیدی و صنعتی ۹۳ درصد حجم جایگزینی گاز طبیعی به جای سوخت‌های مایع محقق شده که در سال جاری با گازرسانی به اهداف پیش بینی شده این حجم جایگزینی به ۹۵ درصد افزایش خواهد یافت.

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان، بهره‌مندی واحدهای صنعتی از انرژی مطمئن و در دسترس را موجب افزایش تولید و اشتغال‌زایی پایدار دانست و گفت: با پروژه‌هایی که در بخش گازرسانی به واحدهای صنعتی فعال است تا پایان سال جاری تعداد دیگری از واحدهای صنعتی به چرخه مصرف کنندگان گاز طبیعی می‌پیوندند.

فعله‌گری افزود: در سال ۱۴۰۳ برنامه‌ریزی برای گازرسانی به ۴۰ واحد تولیدی و صنعتی صورت گرفته است که تا پایان فروردین، سه واحد صنعتی به صف مصرف‌کنندگان گاز طبیعی افزوده شد.

کد خبر 747814

دیگر خبرها

  • چند خبر کوتاه از شهرستان های سبزوار و سرخس
  • حمایت از طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی
  • حمایت ستاد توسعه فناوری‌های مواد و ساخت پیشرفته از طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی
  • طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی حمایت می‌شوند
  • تجمع دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه‌ای سبزوار در حمایت از اقدام جنبش دانشجویی در دانشگاه‌های امریکا
  • حمایت معاونت علمی از طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی
  • کلنگ عملیات اجرایی ناحیه صنعتی جویم به زمین زده شد
  • حمایت از کارگران آرامش صنعتی را به دنبال دارد
  • مهیا بودن شرایط سرمایه گذاری در خوشاب
  • گازرسانی به ۱۲۶۸ واحد تولیدی و صنعتی در کردستان