Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت‌الله محمدتقی پورمحمدی روز یکشنبه در کارگروه عفاف و حجاب شهرستان مراغه اظهار داشت: کم‌کاری و کوتاهی‌ها در حوزه عفاف باعث شده است تا در برخی از ادارات، اماکن عمومی شاهد بی‌حجابی باشیم و این مختص شهرستان مراغه نیست.

وی بیان کرد: حجاب دستور شرعی، دینی، قرآنی و ملی است و در گذشته اسلام و ایران شاهد حجاب بودیم و این موضوع مختص انقلاب اسلامی نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی اضافه کرد: متاسفانه در این میان صداوسیما با ترویج تشریفات، فیلم‌های کذایی، خانه‌های آنچنانی و بی‌ادبی‌های غیرمتعارف موجب افزایش بی‌حجابی و مشکلات اجتماعی در جامعه می‌شود.

وی به برخی دیگر از رفتارهای غیرمتعارف صداوسیما در روزهای انتخابات اشاره کرد و اظهار داشت: در زمان انتخابات شاهد نمایش بی‌حجابی و گفت‌وگوی خبرنگاران صدا و سیما با بانوان و آقایان بی‌حجاب هستیم که این موضوع تبعات اجتماعی بعدی را به دنبال دارد.

وی تاکید کرد: باید همه دستگاه‌های متولی و علما و بزرگان در خصوص فرهنگ‌سازی نسبت به موضوع عفاف و حجاب اهتمام داشته باشند.

جریان نفوذ در حوزه عفاف و حجاب نقش دارد

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مراغه نیز در این جلسه گفت: جریان‌های نفوذ در حوزه عفاف و حجاب تاثیرگذار هستند و برای تمامی مسائل فرهنگی و اجتماعی کشورمان برنامه‌ریزی دارند.


سیدعلی موسوی اضافه کرد: دشمن از این طریق بیشترین ضربه را به انقلاب اسلامی وارد می‌کند و باید هوشیار باشیم و در حوزه فرهنگی و اجتماعی به صورت عملیاتی و برنامه‌ریزی شده ورود کنیم.

وی با تاکید بر اینکه نیاز اصلی جامعه آموزش است، بیان کرد: روح عفاف کنترل رفتار است و باید خودمان هم سعی کنیم با کنترل رفتار در اطرافیان تاثیرگذار باشیم و این موضوع خود نوعی آموزش و فرهنگ‌سازی است.

وی به وضعیت عفاف و حجاب در ادارات شهرستان اشاره کرد و ادامه داد: مدیران ادارات و کسانی که مسئولیت دارند ملزم به رعایت حجاب خود و کارکنان هستند و حجاب را نه تنها در پوشش بلکه باید در رفتارهای خود نیز رعایت کنیم.

وی بیان کرد: در این راستا کمیته عفاف و حجاب مرتب بازدیدهایی از ادارات و اماکن عمومی داشته باشد و شورای تخصصی متشکل از ستاد امر به معروف و نهی از منکر و کارگروه عفاف و حجاب با حضور صاحب‌نظران تشکیل شود.

تاکید بر رعایت موازین شرعی در همه ادارات 

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان مراغه نیز در این جلسه گفت: رعایت موازین شرعی برای تمامی کارکنان ادارات الزامی است.


نادر نجد افزود: باید با فرهنگ‌سازی و تغییر افکار و ذهینیت افراد این مشکل را به صورت ریشه‌ای حل کرد وگرنه با برگزاری جلسات و همایش‌ها نتیجه‌ای حاصل نمی‌شود.

وی به تاثیر فضای مجازی در زندگی و جوامع کنونی اشاره کرد و اظهار داشت: متاسفانه فضای مجازی امروز الگویی برای خانواده‌ها شده است و باید متولیان امر در این زمینه اقدامات علمی و عملی را در پیش بگیرند.

وی با تاکید بر اقدامات فرهنگی در این زمینه بیان کرد: ابتدا باید به باور برسیم و سپس با اقدامات فرهنگی و فرهنگ‌سازی، آن هم در طولانی‌مدت در مسیر رفع مشکلات گام برداریم.

وی بیان کرد: کارگروه عفاف و حجاب و ستاد امر به معروف و نهی از منکر مشکلات فرهنگی و اجتماعی را در اختیار دادستانی قرار دهد تا برابر قانون با تمامی هنجارشکنی‌ها برخورد شود.

جنگ علیه ارزش‌های انقلاب را شاهد هستیم

جانشین ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان مراغه نیز در این جلسه گفت: امروز جنگ تمام عیاری علیه ارزش‌های انقلاب اسلامی شاهد هستیم.


موسی سلطانی افزود: نیاز به تذکر جدی در سطح کشور داریم و در صورت عدم مقابله با عوامل این جنگ در سطح عمومی دچار مشکل خواهیم شد.

وی با تاکید بر وضعیت نامناسب برخی از کارکنان ادارات از لحاظ بوششی خاطر نشان کرد: متاسفانه وضعیت کارکنان در برخی از ادارات زیبنده انقلاب اسلامی نیست و در این راستا دستورالعملی برای کادر رسمی ادارات در خصوص عفاف و حجاب و پایبندی به اصول و ارزش‌های دینی وجود ندارد.

جانشین ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان مراغه ادامه داد: همچنین شاهد برخی بی‌حجابی ها در میان فروشندگان اصناف و همشهریان در پارک‌ها هستیم.

وی بیان کرد: برای رفع مشکلات حوزه عفاف و حجاب باید تیم‌های گشت فرهنگی تشکیل شود و در مجامع عمومی و ادارات و بازار حضور پیدا کنند و موارد احتمالی را تذکر دهند.

سلطانی ادامه داد: یکی دیگر از اقدامات در زمینه عفاف و حجاب فرهنگ‌سازی و آموزش همگانی است و باید آموزش همگانی را به صورت جدی در دستور کار قرار دهیم.

وی اضافه کرد: همچنین جای خالی برپایی نمایشگاه لباس‌های اسلامی در شهرستان حس می‌شود و متاسفانه برای تهیه لباس‌های باحجاب در شهرستان با مشکل مواجه هستیم.

شهرستان مراغه با حدود ۲۶۸ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان‌شرقی قرار دارد.

برچسب‌ها روز عفاف و حجاب آذربایجان شرقی مراغه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: روز عفاف و حجاب آذربایجان شرقی مراغه روز عفاف و حجاب آذربایجان شرقی مراغه ستاد امر به معروف و نهی از منکر حوزه عفاف و حجاب شهرستان مراغه انقلاب اسلامی حوزه عفاف فرهنگ سازی بی حجابی بی حجاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۳۷۶۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح نور، طرحی برای حفظ حجاب و عفاف

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ طرح عفاف و حجاب موسوم به «طرح نور» از ۲۵ فرورودین همزمان با سراسر کشور در گیلان آغاز شد.

خبرنگار خبرگزاری صدا و سیمای گیلان با نگاهی به روند اجرای این طرح در استان، نظر مردم را در این خصوص جویا شده است.

مردم مومن و معتقد گیلان حمایت خود را از این طرح ملی که حدود ۲ هفته از اجرای آن در کشور و استان می‌گذرد ابراز کردند.

مردم گیلان با تاکید بر لزوم حفظ حجاب برای بانوان، این امر را موجب امنیت و آرامش خاطر این قشر از جامعه دانستند.

دیگر خبرها

  • آغاز مجلس دوازدهم شورای اسلامی و ششم خبرگان رهبری از اوایل خرداد
  • مجلس دوازدهم شورای اسلامی و ششم خبرگان رهبری اوایل خرداد آغاز می‌شوند
  • مجلس دوازدهم شورای اسلامی و ششم خبرگان رهبری دراوایل خرداد آغاز می‌شوند
  • چرا ادارات دولتی خود را در مسئله حجاب مسئول نمی‌دانند؟
  • کیهان: فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف! /جمهوری اسلامی: روحانیت خودش پیشقدم شود/از پرواز با بال استعداد‌ها تا پرواز با جت شخصی
  • طرح نور، طرحی برای حفظ حجاب و عفاف
  • در حوزه عفاف و حجاب کار بر زمین مانده بسیار است
  • توسعه فعالیت‌‌های فرهنگی حوزه عفاف و حجاب در مرکزی
  • برگزاری مراسم تکریم سردار رادان توسط «مدیران مدارس حوزه علمیه»
  • کرسی جامعه اهل سنت در مجلس خبرگان رهبری افزایش پیدا کرد