Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، «حشد الشعبی» امروز (یکشنبه) در اعلامیه‌ای که در پایگاه اطلاع رسانی خود قرار داد، اعلام کرد: عملیات داعش برای انهدام برج‌های انتقال برق با استفاده از مواد منفجره در شمال عراق با هوشیاری نیروهای حشد الشعبی خنثی شد. 
 
در این اعلامیه آمده است که نیروهای تیپ ۲۵ حشد الشعبی حملات داعش را که با سه بمب دست ساز  انفجاری قصد انهدام برج‌های انتقال برق در جنوب استان نینوا داشت ناکام گذاشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
حشد الشعبی افزود: این نیروها اقدامات امنیتی خود را برای ایمن‌سازی خطوط انتقال برق در مناطق جنوب استان نینوا افزایش داده‌اند.
 
مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق پس از حملات پی در پی به تاسیسات و برج‌های انتقال برق و تعطیلی جریان برق در مناطق مختلف این کشور در روزهای گذشته، دیروز (شنبه) ارتش را به محافظت از خطوط انتقال برق موظف کرد. 
 
پیش از این نیروهای حفاظت از تاسیسات انرژی وابسته به وزارت کشور مسئولیت حفاظت از تاسیسات و خطوط انتقال برق عراق را برعهده داشت.
 
مقامات عراقی اعلام کردند که طی روزهای گذشته تعدادی از برج‌های انتقال برق در استان‌های دیالی، کرکوک و صلاح الدین مورد حمله قرار گرفته است.
 
مسئولان عراقی بحران برق را ناشی از عدم تولید و عملیات خرابکارانه که برج‌های انتقال برق را هدف قرار داده است، می‌دانند.
 
در همین حال،  «جاسم آل جباره»  نماینده مجلس عراق در یک کنفرانس مطبوعاتی توضیح داد که در استان صلاح الدین بیش از ۶۴ عملیات خرابکاری با هدف تخریب تاسیسات برق انجام شده است. 
 
فقرا در برخی از استان‌های عراق برای تهیه برق و آب از بخش خصوصی به شدت با مشکل مواجه هستند.
 
انتهای پیام/
 
 

منبع: تقریب

کلیدواژه: برج های انتقال برق حشد الشعبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۳۷۶۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داعش مسئول حمله به نمازگزاران هرات

گروه تروریستی داعش خراسان مسئولیت حمله مسلحانه علیه نمازگزاران در شهرستان گذره ولایت هرات را برعهده گرفت.

به گزارش میزان، گروه تروریستی داعش خراسان مسئولیت حمله مسلحانه علیه نمازگزاران در شهرستان گذره ولایت هرات را برعهده گرفت.

روز گذشته به دنبال حمله افراد مسلح ناشناس به مسجد امام زمان (عج) شهرک اندیشه در شهرستان گذره در هرات هنگام نماز مغرب و عشا، تعدادی از نمازگزاران به شهادت رسیده‌اند.

امام جماعت این مسجد به همراه ۶ نفر دیگر از جمله یک کودک نیز در این حمله به شهادت رسیده و تعدادی هم مجروح شده‌اند.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: داعش مسئولیت حمله به غرب کابل را برعهده گرفت داعش مسؤولیت حملات سریلانکا را برعهده گرفت

دیگر خبرها

  • سختی کار نفتی‌ها
  • کارگران در خنثی‌سازی تحریم‌ها مشارکت داشته‌اند
  • داعش مسئول حمله به نمازگزاران هرات
  • روسیه: حمله تروریستی پهپادی بر فراز «بلگورود» خنثی شد
  • فرمانده حشد الشعبی: تهدیدهای آمریکا ما را نمی‌ترساند
  • استرداد بیش از ۱۹۰ خانواده عراقی از اردوگاه الهول سوریه به عراق
  • ترکیه: ۱۵ تروریست در شمال عراق از پای درآمدند
  • تجلیل از ایستادگی کارگران در مسیر خنثی‌سازی تحریم‌ها
  • اعلام وضعیت قرمز و وخیم جنگی در جبهه شرقی اوکراین/حمله پهپادی اوکراین به تاسیسات نفتی روسیه
  • مسئول «پلیس اسلامی داعش» در عراق به دام افتاد