Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اکبر بهنام‌جو عصر امروز در حاشیه بازدید از محل شرکت زرفام تولید صنایع دستی اظهار کرد: همکاری سازمان صمت و اداره کل گمرکات جهت ترغیب سرمایه‌گذاران خارجی در استان قابل تحسین بوده که در نهایت شاهد سرمایه‌گذاری ۳ میلیون دلاری در فاز اول تولیدات صنایع دستی از جنس برنج و استیل در این مجموعه هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: یک سرمایه‌گذار خارجی با مشارکت سرمایه‌گذاران ایرانی، واحد تولید و طراحی ظروف تزئینی و آشپزخانه‌ای را در شهرک صنعتی ۲ به صورت آزمایشی آغاز کرده است.

استاندار اردبیل بیان داشت: در حال حاضر این واحد با ۲۵ نفر اشتغال‌زایی فعالیت خواهد کرد که ۱۰ نفر آن استادکار خارجی بوده و ۱۵ نفر دیگر نیز بومی استان هستند

وی اضافه کرد: در فازهای بعدی ۲۰۰ نفر در این مجموعه مشغول به کار خواهند شد.

حجم سرمایه‌گذاری سه برابر خواهد شد

بهنام‌جو تصریح کرد: این گونه کارگاه‌ها برای نخستین بار است که توسط سرمایه‌گذاران خارجی در سطح کشور راه‌اندازی می‌شود و تعرفه گمرکی در این زمینه وجود ندارد که قرار شد بعد از شروع تولید و بعد از تثبیت تعرفه گمرکی، میزان سرمایه‌گذاری نیز سه برابر افزایش یابد.

وی با بیان اینکه بیش از ۳۰ درصد تولیدات این واحد به کشورهای حاشیه خلیج فارس صادر خواهد شد، تشریح کرد: تولیدات این واحد صنایع دستی منحصر به فرد است و بازار هدف مشخصی دارد و هنرمندان قلم‌زنی نیز با هماهنگی اداره کل میراث فرهنگی و سازمان صمت، جهت اجرای طرح‌های خود جذب این شرکت می‌شوند.

استاندار اردبیل گفت: با اقداماتی که صورت گرفته، برند کالاهای استان اردبیل در زمینه اجناس آشپزخانه‌ای و تزئینی در کشورهای همسایه و داخل کشور مشهور خواهد شد و هنرمندان و علاقمندان به صنایع دستی نیز از این مجموعه بهره‌مند می‌شوند.

انتهای پیام/3463/

منبع: فارس

کلیدواژه: سرمایه گذاری اردبیل شهرک صنعتی صنایع دستی استاندار اردبیل اکبر بهنام جو سرمایه گذاری صنایع دستی خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۳۷۷۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سه دستگاه ماشین آتش‌نشانی روز دنیا به شهرک شکوهیه تحویل شد

وحید آشتیانی ضمن اشاره به لزوم ارتقاء ایمنی شهرک‌های صنعتی میزبان صنایع کوچک و بزرگ در قم گفت: شهرک شکوهیه از جمله مناطق مهم صنعتی استان قم به شمار می‌رود که واحد‌های تولیدی متعددی در رسته‌های مختلف را میزبانی می‌کند به همین دلیل این شهرک نیازمند زیرساخت‌های ایمنی با استاندارد‌های بالای جهانی است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قم افزود: هم اینک شهرک شکوهیه دارای ۲ ایستگاه آتش‌نشانی با هشت دستگاه ماشین بوده و در هر لحظه شبانه‌روز، آماده خدمت‌رسانی به واحد‌های صنعتی است.

آشتیانی عنوان کرد: همچنین با توجه به احتمال بروز حریق‌های سنگین در شهرک شکوهیه، مخازن آب این خودرو‌ها نیز متناسب با موارد صنعتی و دارای گنجایش ۱۱ هزار لیتر آب هستند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قم با بیان اینکه به روز رسانی و ارتقا کمی و کیفی این ایستگاه‌ها در دستور کار شرکت قرار دارد گفت: ماشین‌های خریداری شده مجهز به مدرن‌ترین و قوی‌ترین پمپ‌های آب‌پاش روز دنیا بوده و تجهیزات مربوط به اطفاء حریق‌های صنعتی شامل مانیتور و فریزر‌های بنزینی در آنها تعبیه شده‌است.

آشتیانی تاکید کرد: وجود این سه دستگاه ماشین آتش نشانی باعث می‌شود اطفا حریق در شهرک صنعتی شکوهیه به‌سرعت انجام پذیرد و از توسعه آتش سوزی بسمت واحد‌های مجاور جلوگیری شود.

استان قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، درودگران، فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است.

شهرک‌های صنعتی قم به دلایل مختلف همچون داشتن امکانات مناسب برای ایجاد واحد تولیدی، نزدیکی به پایتخت و بازار‌های بزرگ ایران و نیز دسترسی به شاهراه‌های ارتباطی کشور همواره مورد توجه سرمایه‌گذاران و فعالان بخش خصوصی برای فعالیت‌های اقتصادی است و به همین دلیل توسعه زیرساخت‌ها در این شهرک‌ها از اهمیت فراوانی برخوردار است.

شهرک صنعتی شکوهیه قم مهمترین کانون انجام فعالیت‌های صنعتی و تولیدی در این استان است که به دلیل موقعیت جغرافیایی و قرار گرفتن در مرکز و قلب کشور، بسیاری از صنعتگران و سرمایه‌گذاران علاقه‌مند به فعالیت اقتصادی در آن هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی تجارت ۲۰ میلیارد دلاری با عراق/ احداث شهرک صنعتی مشترک
  • بهره‌برداری از ۱۱ واحد تولیدی با سرمایه خارجی در خراسان رضوی
  • سرمایه‌گذاری خارجی ۱۰.۷ میلیون دلاری در خراسان شمالی
  • بهره‌برداری از ۱۱ واحد تولیدی با سرمایه‌گذاری خارجی در شهرک‌های صنعتی استان خراسان‌رضوی
  • سه دستگاه ماشین آتش‌نشانی روز دنیا به شهرک شکوهیه تحویل شد
  • شهرک صنعتی زرند بازگشایی شد
  • توافق برای ورود ۱۰۰ مگاوات برق برای تامین انرژی واحد‌های تولیدی
  • شهرک انرژی در تهران احداث می‌شود
  • مرمت خانه‌های تاریخی اردبیل امسال تعیین تکلیف می‌شود
  • احیا ۱۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل