Web Analytics Made Easy - Statcounter

پیشرفت در دنیای علم و تکنولوژی موجب شده همگی به سمت کسب و کار اینترنتی رفته و از روش های مختلفی شروع به تبلیغات و فروش محصولات خود کنند. یکی از این روش ها فروش از طریق سایت می باشد که برای انجام آن در ابتدا باید اقدام به طراحی سایت مناسب و صحیح کنید.

آیا برای بهتر دیده شدن کسب و کارمان طراحی سایت به تنهایی کافیست؟ قطعا جواب این سوال خیر می باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای معرفی کسب و کار خود از هر روش مختلفی همچون سایت، شبکه های اجتماعی و ... استفاده میکنید، باید بدانید که برای بهتر دیده شدن در هر یک از روش های نام برده شده، اصول و قوانینی وجود دارد که با رعایت کردن آنها می توانید خود را در بهترین نتایج جستجوگر گوگل قرار دهید.

سئو وب سایت نیز یکی از اصول و قوانین سایت است که بعد از انجام طراحی وب سایت خود باید شروع به اجرای اصول سئو برای بهینه سازی بهتر سایت کنید.

اهمیت سئو یا بهینه سازی کردن سایت از آنجا ناشی می شود که اکثر مردم از موتورهای جستجو برای رسیدن به مطلب یا محصول مورد نظر خود استفاده میکنند و اهمیت بهینه سازی جایی به اوج خود میرسد که اکثر مردم فقط به صفحه‌ی اول نتایج جستجو نگاه میکنند. بنابراین برای داشتن ترافیک بالا از طرف موتورهای جستجو، این مسئله الزامی است که سایت شما در صفحه‌ی اول نتایج جستجو قرار گیرد.

کدام یک برای کسب و کار بهتر است؟ سئو یا گوگل ادز؟

به غیر از انجام سئو برای وب سایت روش های دیگری همچون گوگل ادوردز (Google Adwords)، بک لینک، رپرتاژ و ... وجود دارند که با هر یک از روش های نام برده می توانید کسب و کار خود را در بهترین نتایج موتورهای جستجوگر گوگل قرار دهید.

برای بسیاری از افراد این سوال پیش می آید که برای بهتر بهینه کردن وب سایت، سئو بهتر است یا گوگل ادز؟

کارشناسان ما در مجموعه پیام آوران پارسیان با ارائه این مقاله در نظر دارند تا شما عزیزان را با تفاوت های موجود در سئو و گوگل ادزورد آشنا کرده و مناسب ترین روش برای دیده شدن در صفحات اول گوگل را به شما عزیزان معرفی کنند.

بهینه سازی سایت یا سئو چیست؟

سئو (Search Engine Optimization) یا بهینه سازی سایت جهت موتورهای جستجو، فرآیندی است که جدای از اهمیت آن در حضور مناسب در موتورهای جستجوی معتبر، می تواند بازدهی وب سایت را افزایش داده و موجب جذب مخاطبان بیشتری جهت بازدید از سایت شما شود.

تمام استانداردهای لازم جهت بهینه سازی وب سایت برای بهبود عملکرد وب سایت ها تدوین شده است.

سئو (SEO) search-engine-optimizationروشی برای ارتقاء یک وب سایت به منظور افزایش تعداد بازدیدکننده هایی است که از موتور های جستجو دریافت می کند. سئو جنبه های متفاوتی دارد، از کلماتی که در وب سایت استفاده می کنید گرفته تا کیفیت لینک هایی که دیگر سایت ها به شما می دهند. به عبارت دیگر سئو به این معناست : " اطمینان از این که ساختار وب سایت به سادگی و راحتی برای موتور جستجو قابل فهم است. سئو تنها درباره ی "موتور" ها نیست بلکه در طرف مقابل به معنای ساخت وب سایت به طوری است که برای کاربران خوشایند باشد.

سئو و اهمیت آن برای وب سایت

گوگل ادوردز چیست؟

تبلیغات در گوگل (Google AdWords)  به سرویس آنلاین گوگل گفته می شود که به بازاریابان اینترنتی این اجازه را می دهد تا با رقبای خود در دنیای تجارت رقابت کرده و تبلیغات خود را در نتایج جستجوی گوگل در بالاترین جایگاه نمایش دهند. تبلیغات آنلاین گوگل بر اساس کلمات کلیدی انتخابی مدیران وب سایت ها و همچنین جستجوی کاربران نمایش داده می شود. گوگل ادوردز به مثابه یک حراجی است.

شما باید بودجه و پیشنهاد خود را در هنگام ثبت نام مشخص کنید. از آنجاییکه گوگل می خواهد درآمد خود را به بالاترین حد ممکن برساند، تبلیغات وب سایتی را نمایش می دهد که بیشترین پیشنهاد را برای آن کلمه کلیدی داده است. در صورتی که تبلیغات شما از کیفیت بالایی برخوردار باشد، هزینه ی پرداختی که بابت هر کلیک کاربر (CPC) از بودجه ی شما کسر می شود کمتر از تبلیغاتی است که کیفیت مناسبی نداشته باشد.

سئو و گوگل ادوردز چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟

از تفاوت های سئوی سایت و همینطور گوگل ادز می توان به هریک از موارد زیر اشاره کنیم:

قواعد سئو برای تمام موتورهای جستجو قابل اعمال است. اما ادوردز برای وب سایت های گوگلی که از سایت هایی گوگل ادسنس استفاده میکنند مورد استفاده می باشد. در سئو باید تمام تلاش خود را انجام دهید تا بتوانید بهترین جایگاه ها را در صفحه اول گوگل دریافت کنید، اما با گوگل ادز از لینک اول تا دهم به انتخاب خود می توانید در هر قسمت از گوگل قرار بگیرید. ترافیک ادوردز پولی است در حالی که ترافیک سئو رایگان است زمانی که شما کمپین ادوردز را متوقف می کنید، ترافیک شما نیز متوقف می شود، اما زمانی که شروع به گرفتن ترافیک ارگانیک با سئو می کنید، این تا مدت زیادی ادامه خواهد داشت. محاسبه ROI با ادوردز بسیار آسانتر است اما در سئو سخت تر است. با ادوردز شما می توانید روی وب سایت های گوگل و وب سایت هایی که از گوگل ادسنس استفاده می کنند تمرکز کنید، اما نتایج سئو تنها برای صفحات نتایج می باشند. با گوگل ادوردز می توانید به طور همزمان کلمات کلیدی زیادی را مورد هدف قرار دهید ام با سئو تنها می توانید روی چند کلمه کلیدی تمرکز کنید تا بتوانید نتایج بهتری را دریافت کنید.

تفاوت سئو با گوگل ادز در چیست؟

کدامیک برای کسب و کار شما بهتر است؟ گوگل ادز یا سئو؟

در بیانی کلی باید بگوییم انجام قوانین سئو بر روی وب سایت همیشه حرف اول را زده است. با انجام اصول سئو بر روی وب سایتتان می توانید به تدریج به بهترین نتایج صفحات گوگل برسید و برای مدت طولانی در این صفحات باقی بمانید. اما با گوگل ادز درست است به سرعت به نتیجه می رسید، اما این نتیجه تنها تا زمانی پایدار است که پولی پرداخت کنید.

ادوردز برای استارت آپ‌ها و کمپین های جدیدی که هدفشان فروش، یافتن مشتریان جدید و حتی تست محصولات، روندها، تاثیر وب سایتشان و هر مولفه دیگری در فروش با فرآیندهای بازاریابی شان، سریعا به ترافیک دست پیدا کنند خوب است.

همواره باید این نکته را مد نظر داشته باشید از ادوردز به درستی استفاده کنید. در غیر این صورت به نتایج خوبی دست پیدا نخواهید کرد. این موضوع را هم فراموش نکنید که چه در صورت استفاده از گوگل ادوردز و چه در صورت استفاده نکردن از آن، هیچگاه سئو را برای وب سایت خود فراموش نکنید.

سخن پایانی

اگر با اصول صحیح سئو و همینطور استفاده درست از گوگل ادز آشنا نیستید، ما به شما پیشنهاد می دهیم کارهای وب سایت خود را به شرکت های خدماتی که در زمینه سایت، سئو و همینطور تبلیغات در گوگل تجربه و تخصص کافی را دارند بسپارید.

مجموعه پیام آوران پارسیان یکی از شرکت های فعال در زمینه طراحی سایت، بهینه سازی سایت، اتوماسیون آژانس هواپیمایی و همینطور تبلیغات در گوگل است که می توانید تمام فعالیت های خود را در زمینه ای به این مجموعه بسپارید.

شرکت پیام آوران پارسیان از ابتدای سال 1389 به عنوان اولین شرکت تابعه گروه نرم افزاری پارسیان، فعالیت خود را درحوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) سازماندهی و متمرکز نموده است. این شرکت هم اکنون در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات و 2 شرکت وابسته در زمینه مدیریت‌، نظارت، مشاوره، ارائه محصولات و خدمات و اجرای طرح‌ها و پروژه‌های ICT، حضوری فعال و مؤثر در بازار داخلی، با رویکرد حضور در عرصه‌های کشوری دارد.

 

منبع: فردا

کلیدواژه: سئو گوگل ادز تبلیغات در گوگل سئو وب سایت موتورهای جستجو برای وب سایت گوگل ادوردز نتایج جستجو بهینه سازی وب سایت ها کسب و کار گوگل ادز روش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۳۷۷۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سومین درخواست دولت برای رفع فیلتر گوگل پلی

به گزارش صدای ایران، عیسی زارع پور در حاشیه جلسه این هفته هیئت دولت درباره آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی با بیان اینکه برای بار سوم این موضوع را در گروه تعیین مصادیق مجرمانه مطرح کردیم، گفت: امیدوارم در جلسه آتی، دوستان همراهی کنند و بررسی کنند تا از گوگل پلی رفع فیلتر شود.


وی همچنین ادامه داد: ۷ میلیون خانوار راحت پوشش فیبرنوری قرار گرفته اند و هدف گذاری ما ۱۴ میلیون خانوار است.
وزیر ارتباطات همچنین گفت: این کارگروه  تعیین مصادیق مجرمانه ۱۲ عضو دارای حق رای  دارد که وزارت ارتباطات یک عضو است و دولت در کل ۶ رای دارد. اکثریت با دولت نیست و باید تصمیم جمعی گرفته شود.


وی ادامه داد: امسال برنامه ریزی برای ساخت و پرتاب ماهواره داریم. ظرف یکی دو ماه آینده رونمایی و پرتاب ماهواره اتفاق خواهد افتاد.

دیگر خبرها

  • کدام مونتاژ گوشی‌های سامسونگ بهتر است؟ (چین، ویتنام یا هند)
  • یکپارچه سازی هوش مصنوعی اوپن ای آی و گوگل در آیفون‌های جدید
  • ارزش گوگل اوج گرفت؛ غول تکنولوژی از ۲ تریلیون دلار گذر کرد
  • مقایسه‌های مهران مدیری که مسئولین باید با شنیدنش آب شوند!
  • مقایسه مرسدس بنز ایی کیو اس 2024 و 2025 (عکس)
  • مقایسه دوربین وان پلاس 12 در مقابل آیفون 15 پرو! (فیلم)
  • سومین درخواست دولت برای رفع فیلتر گوگل پلی
  • دومین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات امیرحسین مقصودلو / کدام بازیگر زن تتلو را در ترکیه تحریک کرد؟
  • جزئیات جدید درباره پرونده امیر تتلو؛ «س. ق» یا «پ. ص»؛ کدام بازیگر زن تتلو را گرفتار کرد؟!
  • «س.ق» یا «پ.ص» ؛ کدام بازیگر زن باعث اغفال امیر تتلو در ترکیه شد؟