Web Analytics Made Easy - Statcounter

شیوع ویروس کرونا در انگلیس بار دیگر حدود ۱۰ برابر گسترش یافته و قشر جوان در راس همه گیری «سویه دلتا» به علت تاخیر در واکسیناسیون قرار دارند.

به گزارش مشرق به نقل از توکیو شیمبون، انگلیس که در تلاش بود بیماری ویروس کرونا را کنترل کند، بار دیگر شیوع ویروس کرونا در این کشور گسترش یافته است.

شمار مبتلایان روزانه در انگلیس به سرعت افزایش یافته و شمار آنان تقریبا ۱۰ برابر یک و ماه و نیم گذشته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چرا که علاوه بر کاهش محدودیت های مربوط به پیشگیری شیوع ویروس کرونا، سویه دلتا ویروس کرونا، نخستین گونه ویروس جهش یافته در هند که بسیار مسری است، به ناگهان در میان مردم انگلیس که در راس آنان قشر جوان قرار دارند، گسترش یافته است.  

یک استادیوم فوتبال در شهر لندن اواخر ماه ژوئن برای واکسیناسیون شهروندان تدارک دیده شده است. پولی اسکان ۲۲ ساله که در حوالی همین استادیوم زندگی می کند، پس از دریافت نخستین دوز واکسن ضد ویروس کرونا با ابراز نگرانی به آینده گفت: «بسیار جای تعجب است که بیماری کرونا پایانی ندارد. چنانچه بار دیگر به قرنطینه خانگی برگردیم، مطمئن نیستم که بتوانم تحمل کنم.»

کلارا بوودن دوست پولی اسکان که دو بار بیماری کرونا را تجربه کرده و مدتی نیز با استفاده از تجهیزات پزشکی تحت درمان بوده است، گفت: «مردم آماده شده بودند که به زندگی عادی برگردند، ولی شمار مبتلایان بار دیگر افزایش یافته است.»

جیمز نسمیت، استاد زیست شناسی ساختاری در دانشگاه آکسفورد، گفت: «سویه دلتا نسبتا زود به انگلیس وارد شده است. قدرت انتشار این گونه از ویروس کرونا بسیار شدید است که به همراه کاهش گسترده محدودیتهای مربوط به پیشگیری شیوع ویروس کرونا، در انگلیس گسترش یافته است.»

به گزارش وزارت بهداشت عمومی انگلیس، قدرت سرایت پذیری گونه دلتای ویروس کرونا، ۱.۶ برابر بیشتر از گونه آلفا است که از زمستان سال گذشته در انگلیس انتشار یافته است. گونه جهش یافته ویروس کرونای هندی اواخر ماه مارس در انگلیس تایید شده است. گونه دلتای ویروس کرونا بیشتر قشر جوان را به علت اینکه سرعت واکسیناسیون در میان این قشر بسیار کند است، تهدید می کند. بر اساس آماری که دولت انگلیس اواخر ماه ژوئن منتشر کرد، حدود هفتاد درصد از مبتلایان به ویروس جهش یافته از نوع دلتا، زیر سی و پنج سال سن دارند.

اما با این حال واکسن های موجود همچنان در پیشگیری از ابتلا به نوع شدید بیماری ویروس کرونا از گونه دلتا موثر است. به گزارش وزارت بهداشت انگلیس، کمتر از هشتاد درصد افراد که یک دوز از واکسن را دریافت کردند و همچنین بیش از نود درصد افرادی که دو دوز از واکسن را دریافت کردند، علائم شدید بیماری کرونا از نوع دلتا مشاهده نشده است. به همین علت دولت انگلیس با راه اندازی مکان های ویژه در مقیاس وسیع از جمله استادیوم های فوتبال زمینه تسریع واکسیناسیون را برای قشر جوان فراهم کرده است.

پرفسور نسمیت در همین زمینه خاطرنشان کرد: «چنانچه واکسیناسیون در سطح گسترده در انگلیس صورت نگیرد، این کشور به دورانی که محدودیتهای شدید از جمله قرنطینه خانگی برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا اعمال شده است، باز خواهد گشت.»

وی در ادامه خاطرنشان کرد: «سرانجام ویروس کرونا از نوع دلتا در سراسر جهان گسترش خواهد یافت. ممکن است در کشورهایی که واکسیناسیون در سطح گسترده انجام نشده است، شیوع ویروس کرونا بدون محدودیتهای سفت و سخت از جمله قرنطینه خانگی مهار نشود.»

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا دولت انگلیس وزارت بهداشت انگلیس دانشگاه آکسفورد لندن شیوع ویروس کرونا گسترش یافته بار دیگر قشر جوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۳۷۹۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!

به گزارش "ورزش سه"، این بازیکن سابق در سال ۲۰۲۱ به لاوال در لیگ دو فرانسه پیوست اما پس از مصدومیت‌های پرشمار در اواخر فصل گذشته مجبور به بازنشستگی شد.

مهاجمی که اکنون بازنشسته شده استدلال کرده است که او نه یک نظریه‌پرداز با توهم توطئه است و نه یک ضد واکسن، اما او مایل است دادگاه بررسی کند که آیا ارتباطی بین آسیب‌دیدگی او و واکسن وجود دارد یا خیر.

او گفت:«می‌خواهم بفهمم چرا دیگر بدنم به خوبی کار نمی‌کند.» این بازیکن سابق مدعی شد که در همان زمانی که در برابر بیماری واکسینه شده بود، صدمات و مصدومیت‌های زیادی متحمل شده است.

او علاوه‌بر اینکه از شرکت‌های فایزر و بیونتک که تولید واکسن کرونا را برعهده داشتند، شکایت کرده، بلکه علیه فدراسیون فوتبال فرانسه هم اقدام قانونی انجام داده. وکیل این بازیکن گفت:«ابتدا واکسن برای همه اجباری نبود اما بعد از مدتی واکسیناسیون برای بازیکنان حرفه‌ای هم اجباری شد. من فکر می‌کنم که فدراسیون فوتبال در این ماجرا مسئولیت دارد.»

جلسه‌ای در دوم ژوئیه در پاریس برگزار می‌شود که در آن دادگاه به کمک هیئتی از کارشناسان تصمیم خواهد گرفت که آیا بین مصدومیت‌های وی و واکسیناسیون رابطه علت و معلولی وجود دارد یا خیر.

دیگر خبرها

  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون با آزمایش مولکولی
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • تاثیر آفت‌کش‌ها بر افزایش احتمال پارکینسون
  • پاری سن ژرمن ۳ - ۳ لوآور/ قهرمانی چند روز به تاخیر افتاد+ فیلم
  • شیوع آفت سن گندم با گرم شدن هوا افزایش می‌یابد
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • تاخیر ۵ ساعته در پرواز مشهد- تهران
  • شیوع بیماری ناشناخته در بدخشان
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!