Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@13:55:55 GMT

۱۰ بازی روستایی رایج کشور ثبت جهانی می شود

تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۳۸۰۵۵

۱۰ بازی روستایی رایج کشور ثبت جهانی می شود

سازمان جهانی اسلامی برای آموزش و پرورش، علوم و فرهنگ (آیسسکو) (ICESCO) سازمانی تخصصی است که تحت حمایت سازمان همکاری اسلامی (OIC) فعالیت می کند و در زمینه های آموزش، علوم، فرهنگ و ارتباطات در کشورهای اسلامی و به منظور حمایت و تقویت روابط بین کشورهای عضو به فعالیت مشغول است.

"محمدتقی امیری خراسانی" روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا توضیح داد: هدف از ثبت این بازیها، شناساندن هویت این ورزش ها به دنیا است تا بتوان مستندات و پرونده نگاری های لازم را به انجام برسانیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی نام این بازی ها را ذکر نکرد و اظهار کرد که این ورزش ها تا آینده نزدیک معرفی می شوند.

رییس فدراسیون ورزشهای روستایی و عشایری با بیان اینکه امسال نیز درنظر داریم تا دهه ورزش روستایی را همزمان با روز روستا و هفته تربیت بدنی در کشور اجرا کنیم، خاطر نشان کرد: درصدد هستیم در این ایام بتوان با اجرای جشنواره های متعدد اقوام و بازیهای محلی این سنت را در کشور احیا کنیم.

وی با بیان اینکه دهه ورزش روستا نباید معطوف به چند روز باشد بلکه این طرح برای سالهای متمادی گسترش یابد، گفت: باید از این طریق ورزشهای بومی و روبه فراموش شده را احیا کرد که چنین رویکردهایی می تواند به افزایش مخاطب پذیری آن ها کمک بسزایی کند.

امیری خراسانی در پاسخ به این سوال که با توجه به بعد جمعیت قابل قبول روستایی تهران، آیا برنامه خاصی برای این استان در نظر گرفته اید خاطر نشان کرد: به دنبال برنامه ریزی برای ورزش تهران نبوده ایم بلکه از رویکرد استان در قبال احیای بازی ها و جشنواره های تهران استقبال خواهیم کرد.

رییس فدارسیون ورزش روستایی اضافه کرد: یکی از رویکرد مهم ما در کنار توجه به بُعد ورزش روستایی، اجرای طرح سنجش قامت زنان در مناطق روستایی و عشایری کشور است که از طریق وزارت ورزش و جوانان هم اینک در کشور انجام می شود.

هفته تربیت بدنی همه ساله از ۲۶ مهر تا دوم آبان به منظور آشنایی جامعه با اهمیت و اثرات کاربرد ورزش در زندگی فردی و اجتماعی، اشاعه و توسعه و ترویج ورزش در خانه و خانواده و هدایت و ارشاد جامعه به ورزش های همگانی برگزار می شود.

۱۵ مهر ماه در تقویم ایرانی با مصوبه عالی شورای انقلاب فرهنگی به عنوان روز ملی روستا و عشایر نامگذاری شده است.

برچسب‌ها فدراسیون ورزش روستایی و بازی های بومی محلی اداره کل ورزش و جوانان استان تهران محمدتقی امیری خراسانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فدراسیون ورزش روستایی و بازی های بومی محلی اداره کل ورزش و جوانان استان تهران محمدتقی امیری خراسانی فدراسیون ورزش روستایی و بازی های بومی محلی اداره کل ورزش و جوانان استان تهران محمدتقی امیری خراسانی ورزش روستایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۳۸۰۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویر | بلندترین سکوی بانجی جامپینگ دنیا در ایران!

به گزارش همشهری آنلاین، بلندترین سکوی بانجی جامپینگ دنیا با ارتفاع ۲۸۰ متر با حضور اهالی ورزش در برج میلاد تهران به طور رسمی افتتاح شد.

بانجی جامپینگ بانجی جامپینگ بانجی جامپینگ بانجی جامپینگ بانجی جامپینگ بانجی جامپینگ بانجی جامپینگ بانجی جامپینگ بانجی جامپینگ بانجی جامپینگ بانجی جامپینگ بانجی جامپینگ بانجی جامپینگ کد خبر 848320 منبع: ایسنا برچسب‌ها برج میلاد ویژه ورزشی تهران ورزش

دیگر خبرها

  • شرایط برای حضور دانشجویان در مسابقات آسیایی و جهانی فراهم می‌شود
  • شرایط برای حضور دانشجویان توانمند ورزشکار در مسابقات آسیایی و جهانی فراهم می‌شود
  • نقش‌آفرینی ورزشکاران بسیجی گوشه‌ای از افتخارات بسیج است
  • ۶ اشتباه رایج بعد از غذا خوردن
  • 6 اشتباه رایج بعد از غذا خوردن
  • استقبال از تیم ملی فوتسال افغانستان در تهران
  • مصرف این ۴ ماده غذایی برای مردان ضروری است
  • تصاویر | بلندترین سکوی بانجی جامپینگ دنیا در ایران!
  • از قرقیزستان تا رومانی: قهرمانی که داور شد!
  • شمسایی: این قهرمانی فقط برای مردم است