Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، برخی گزارش  ها در طی چند روز اخیر از سفر برخی از ایرانی ها به کشور ارمنستان برای تزریق واکس کرونا حکایت دارد.

چراکه ارمنستان اعلام کرده است که تزریق واکسن کرونا در این کشور حتی برای گردشگران خارجی بصورت  رایگان است و به همین علت نیز بخشی از مردم کشومان به دلیل کمبود واکسن در ایران کشور ارمنستان را برای واکسیناسیون خود انتخاب کرده اند، آنهم با هزینه های گزاف حداقل ۲۰ میلیون تومانی!

طبق گزارش ها هزینه سفر به کشور ارمنستان بصورت هوایی با سایرهزینه ها از جمله ویزا از حدود هشت میلیون تومان ماه گذشته در شرایط فعلی به ۲۰ میلیون تومان افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا، در خصوص هجوم برخی از شهروندان کشورمان به کشور ارمنستان برای تزریق واکسن اظهارکرد: این بدلیل آن است که در کشور ارمنستان تنها دو درصد از مردم واکسن زده اند چراکه در درجه نخست مردم این کشوراعتقادی به زدن واکسن ندارند و دوم آنکه درگیری کرونا در این کشور به دلیل پایین بودن سطح رفت و آمدها بسیار ناچیز است.

دکتر مسعود مردانی در عین حال اضافه کرد: البته به دلیل اینکه پای ایرانیان به این کشور باز  شده است به احتمال قریب به یقین اپیدمی کرونا در این کشور رخ خواهد داد.

وی با تاکید براینکه ما توریسم واکسن به کشورهای مختلف از جمله  امارات و ارمنستان را قبول نداریم، افزود: دلیل آن این است که معتقدیم مردم ما بایستی با قیمت مناسب تر واکسینه شوند.

مردانی با تاکید براینکه، به هیچ وجه تزریق واکسن به شکلی فعلی که در حال حاضر لب مرز ارمنستان اتفاق می افتد مورد پذیرش ما نیست افزود:چراکه ممکن است بخش عمده ای از جمعیت و افرادی که به این کشور سفر کرده اند با ازدحام موجود در لب مرز آلوده به ویروس کرونا شوند چراکه تجمع خود باعث ایجاد بیماری کرونا می شود.

عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا افزود: حال ممکن است از این پس با تعداد زیادی از مسافرانی مواجه شویم که دوز اول واکسن را زده اند اما بیمار به کشور بازگشته اند.

وی می گوید: هنگامی که افراد دوز اول واکسن را تزریق می کنند تنها با گذشت ۱۵ روز از تزریق دوز دوم واکسینه و ایمن خواهند و تنها با تزریق دوز اول ایمنی ایجاد نمی شود.

مردانی افزود:برخی افراد بعد از تزریق واکسن تصور می کنند به دلیل این تزریق دچار مشکل شده اند و کرونا گرفته اند در صورتی که بعد از تزریق دوز دوم کرونا دو هفته زمان لازم است تا واکسن تزریقی آنتی بادی تولید کند.

مسافران ارمنستان به واکسن های تزریقی توجه کنند

عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا در خصوص اینکه مراجعین به کشور ارمنستان به چه شکلی به اصالت واکسن استرازنکا عرضه شده در این کشور اطمینان حاصل کنند گفت: البته این کار سختی است اما مردم بایستی حتما واکسن استرانزکا را رویت کنند.

دکترمردانی افزود: مسافران حتما عکس واکسن را برای متخصصان داخل کشور ارسال کنند چراکه این واکسن در حال حاضر در کشورمان موجود است.

عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا در عین حال تاکید کرد:واکسن آسترازنکا واکسن بسیار معتبری است که تزریق آن بین ۸۰ تا ۸۵ درصد برای فرد ایمنی ایجاد می کند.

دکترمردانی با تاکید با بیان اینکه، مدت ویزای  توریستی که برای کشور ارمنستان می دهند تنها برای تزریق یک دوز واکسن است، افزود:اگر واکسن تزریقی سالم باشد، این افراد تنها نیمی از کار واکسیناسیون را انجام داده اند و بعد از بازگشت به ایران مجددا برای تزریق دوز دوم واکسن بایستی به کشور ارمنستان مراجعه کنند و این بسیار هزینه بر و گران خواهد بود.

بخش خصوصی کشور را برای واردات واکسن فعال کنیم

عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا ضمن تاکید بر فعال کردن بخش خصوصی کشور برای واردات واکسن بصورت عملیاتی گفت: به جای این همه هزینه برای تزریق واکسن در کشور ثالث می توان همین واکسن استروزنکا که در کشور ارمنستان به مردم تزریق می شود، می توان این واکسن را با ۲۰۰ هزار تومان یا حداکثر ۵۰۰ هزار تومان برای مردم فراهم کرد.

وی در خصوص اینکه چرا با وجود صدور چندین مجوز واردات واکسن برای بخش خصوصی در کشور واکسنی به کشور وارد نشده است نیز اظهارکرد:این بدلیل این است که به بخش خصوصی گفته شده که اگر واکسن وارد کنید باید این واکسن ها را برای توزیع بین مردم به وزارت بهداشت تحویل دهید و آنها نیز از ترس اینکه به سرمایه خود نرسند این کار را نمی کنند.

راهکار رفع مشکلات فعلی در حوزه تزریق واکسن چیست؟

اما عضو کمیته علمی ستاد علمی مقابله با کرونا یکی از راهکارهای رفع مشکلات فعلی و سرعت بخشیدن به واکسیناسیون گروه های مختلف مردمی را آزاد گذاشتن بخش خصوصی همچون سایر کشورهای دنیا برای واردات واکسن عنوان کرد.

دکترمردانی افزود: بایستی بخش خصوصی واکسن را وارد کنند و بین تمام مراکز بهداشتی درمانی دولتی و خصوصی و داروخانه ها و هلال احمر و حتی سازمان انتقال خون و جاهای متعدد پخش کنند.

وی ادامه داد:پس از واردات و پخش واکسن نیز در ابتدا بایستی افراد مسن و گروه های پرخطر و دارای بیماری های زمینه ای و سرطانی در اولویت تزریق باشند و  پس از اتمام واکسیناسیون این گروه ها می توان باقی مردم را با هزینه ناچیز آزاد واکسینه کرد.

وی با بیان اینکه، واردات هر دوز واکسن آسترازنکا با دلار ۲۵ هزار تومانی حدود ۷۵ هزار تومان در می آید اگر ۲۵ هزار تومان هم حتی برای سایر هزینه ها اضافه شود و به یکصد هزارتومان به مردم عرضه کنند تصور نمی کنم پرداخت این مبلغ برای حجم بسیاری از مردم کشورمان مسئله باشد.

عضو علمی کمیته ملی مقابله با کرونا ادامه داد:ضمن اینکه برای جلوگیری از ازدحام باید یک سیستم برخط و آنلاین اینترنتی برای نوبت دهی به مردم طراحی شود که هر زمانی که فرد برای تزریق واکسن به مراکز مورد نظر مراجعه کرد بیش از ۵ دقیقه معطل نشود.

وی در خصوص شرایط تولید واکسن از سوی تولید کنندگان داخلی نیز اظهارکرد:همه تولید کنندگان داخلی واکسن در کشورمان از جمله واکسن برکت برای تولید حجم انبوهی  از واکسن برای جمعیت کشورمان حداقل نیازمند یکی دو سال زمان هستند.

دکترمردانی تاکید کرد:ما قرار نیست که تنها کشوری باشیم که واکسن خودمان را تنها خودمان استفاده کنیم، بلکه باید هم واکسن وارداتی استفاده کنیم هم از واکسن داخلی حمایت کنیم، جان مردم چیزی نیست که با آن بازی کنیم.

وی در خصوص اینکه، آیا واکسن های ایرانی روند تاییدیه سازمان جهانی بهداشت را طی کرده اند نیز گفت: هیچیک از واکسن های ایرانی برای تاییده سازمان جهانی بهداشت اقدام نکرده اند و تنها واکسن کوو ایران برکت در سایت سازمان بهداشت جهانی فقط ثبت نام کرده است.

اگر مراقب نکنیم سویه هندی کرونا در کل کشور پخش می شود

دکترمردانی در بخش دیگری در پاسخ به اینکه، آیا در شرایط فعلی کشورمان با سویه جهش یافته هندی مواجه شده است یا خیر نیز اظهارکرد: البته سویه هندی هنوزدر کل کشور پخش نشده است، اما در برخی از استان های جنوبی همچون هرمزگان و سیستان و بلوچستان این نوع ویروس مشاهده شده است و اگر کنترل نشود ممکن است در کل کشور به یک سویه قالب تبدیل شود.

جلیل کوهپایه‌زاده، رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران پیش از این اعلام کرده بود که با توجه به روند افزایشی بیماران در سطح ایران، ‌ نشان از آن دارد که "با سویه جهش یافته‌ هندی مواجه هستیم. البته اطلاعات دقیق‌تر با سکوئنسینگ ویروس مشخص می‌شود اما به احتمال زیاد علائم فعلی و سرایت بالای ویروس، رفتار نوع جهش یافته کرونا است. "

به گفته وی علل افزایشی شدن روند کرونا در ایران "اول نوع ویروس است؛ می‌دانیم نوع جهش یافته ماندگاری بالاتری دارد و قدرت پاسخ‌دهی جمعیت نسبت به آن کمتر است و از طرفی بروز این جهش احتمالا در استان‌هایی رخ داده است که کمتر پروتکل‌ها را رعایت می‌کنند".

اما عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا در عین حال تاکید کرد: راه های پیشگیری سویه هندی نیز همچون کنترل کرونای معمولی یعنی استفاده از ماسک و عدم حضور در تجمعات و دورهمی ها است.

برچسب‌ها واکسیناسیون واکسن کرونا ارمنستان پروندهٔ خبری واکسن کرونا، از نظریه تا عمل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: واکسیناسیون واکسن کرونا ارمنستان واکسیناسیون واکسن کرونا ارمنستان عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا کشور ارمنستان میلیون تومان واردات واکسن تزریق واکسن برای تزریق هزار تومان بخش خصوصی جهش یافته واکسن ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۳۸۲۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احتمال بازگشت دلار به کانال ۶۱ هزارتومانی

امتداد - بررسی‌های به عمل آمده از بازار ارز غیررسمی تهران در هفته‌ای که گذشت گویای آن است که نرخ دلار آزاد در هفته نخست اردیبهشت ۲.۸۳ درصد کاهش یافته است.

 به گزارش پایگاه خبری امتداد، بررسی‌های به عمل آمده از بازار ارز غیررسمی تهران در هفته‌ای که گذشت گویای آن است که نرخ دلار آزاد در هفته نخست اردیبهشت ۲.۸۳ درصد کاهش یافته است. از بین رفتن ریسک‌های سیاسی در اخبار سبب شده حجم تقاضای بازار آزاد کاهش یابد. از سوی دیگر مال‌دارها نیز با ترس از تشدید روند کاهشی، اقدام به فروش دارایی‌های خود کرده‌اند.

بازار ارز و طلا در هفته‌ای که گذشت افت نرخ نسبتا قابل توجهی را تجربه کرد. در حالی که قیمت هر برگ دلار آزاد در بازار روز پنج‌شنبه ۳۰ فروردین ماه در کانال ۶۵ هزار تومانی معامله می‌شد، قیمت این ارز در روزهای پایانی هفته نخست اردیبهشت در کانال ۶۳ هزار تومانی ثبت شد. این در حالی است که سکه طلا در روند کاهشی دلار را پشت سر خود قرار داده و در همین مدت زمان ۵.۵۶ درصد افت کرده است. تحلیلگران بازار تهران عامل این روند کاهشی بازار را در پارامترهای سیاسی دنبال می‌کنند.

دنیای اقتصاد نوشت:به عقیده این افراد رشد قیمتی که بازار در هفته‌های اخیر تجربه کرده بود، پشتوانه معاملاتی نداشت و صرفا با تشدید هیجانات اتفاق افتاد. در نتیجه در زمان تخلیه این هیجانات، حمایت محکمی در بازار مشاهده نمی‌شود و افت نرخ به راحتی صورت می‌پذیرد. از سوی دیگر همراه شدن فروشندگان در بازار این روند را تشدید می‌کند. بسیاری از افرادی که در روزهای هیجانی بازار اقدام به خرید ارز در نرخ‌های بالا کردند، اکنون با هدف ضرر کمتر اقدام به عرضه دارایی‌های خود کرده و افت سطح تقاضا در کنار افزایش سطح عرضه به تشدید روند کاهشی دامن می‌زند. بررسی‌ها نشان می‌دهد که در زمان انتشار نخستین ریسک‌های سیاسی قیمت شاخص ارزی در کانال ۶۱ هزار تومانی معامله می‌شد. در نتیجه برخی از فعالان بازار معتقدند که اگر کلیه هیجانات از بازار تخلیه شود امکان حضور مجدد نرخ اسکناس آمریکایی در کانال مذکور وجود دارد.

سکه جا زد، دلار ادامه داد
روند بازارهای ارز و طلا در روز پنج‌شنبه ۶ اردیبهشت متضاد بود. دلار آزاد که در راستای روند کاهشی جدید خود در بازار روز چهارشنبه به رقم ۶۴هزار تومان رسیده بود، بازار پنج‌شنبه را نیز با افت نرخ پشت سر گذاشت و در این روز حدود ۵۵۰تومان کاهش یافت تا در رقم ۶۳ هزار و ۴۵۰تومان معامله شود. گفتنی است که آخرین روز حضور دلار در این نرخ ۲۱ فروردین بود. اما برخلاف روند کاهشی دلار، قیمت شاخص‌های طلایی بازار تهران در روزهای پایانی هفته گذشته افزایشی بود. هر قطعه سکه طلا طرح جدید در بازار پنج‌شنبه با رشد ۵۰۰ هزار تومانی به رقم ۴۲میلیون و ۴۰۰هزار تومان رسید. ربع سکه طلا نیز در این روز رشدی ۱۰۰هزار تومانی را تجربه کرد و در رقم ۱۵ میلیون و ۱۰۰هزار تومان داد و ستد شد. به عقیده برخی از تحلیلگران بازدهی‌های هفتگی منفی ۵.۵۶ درصدی سکه و منفی ۲.۸۳درصدی دلار، این اصلاح نرخ سکه را توجیه می‌کند. البته نوسانات طلای جهانی را نیز می‌توان دیگر عامل تغییر روند بازار سکه دانست.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 
  • جزییات استفاده از اولین واکسن سرطان
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • احتمال بازگشت دلار به کانال ۶۱ هزارتومانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور