Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/آذربایجان شرقی نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی از جذب اعتبار ۴۵۰ میلیارد ریالی برای رفع فوری تنش آبی در تبریز خبر داد و گفت: از هفته آینده ۳۰۰ لیتر در ثانیه به آب شرب تبریز اضافه می‌شود.

روح‌الله متفکرآزاد روز یکشنبه در حاشیه بازدید از طرح خط انتقال جدید آب نهند به تبریز و سدهای نهند و ونیار، با اشاره به پیگیری جدی نمایندگان تبریز از سازمان برنامه و بودجه برای پرداخت اعتبارات رفع تنش آبی تبریز، اظهار کرد: ۴۵ میلیارد تومان در اواخر خرداد پرداخت شد که ۲۵ میلیارد برای خط انتقال جدید سد نهند به تبریز و ۲۰ میلیارد برای حفر چاه‌های جدید آب اختصاص یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، وی با بیان این‌که این اعتبار برای کاهش احتمال قطعی آب، دیر پرداخت شد ولی به صورت کامل تخصیص یافت، افزود: امروز از پروژه جایگزینی خط لوله جدید به جای خط لوله فرسوده نهند بازدید داشتم که هفته آینده افتتاح می‌شود.

وی با اشاره به این‌که جابجایی خط لوله نهند، یکی از موانع آبگیری سد ونیار بود و باید به دنبال رفع سایر موانع آبگیری آن باشیم، گفت: ۲۵ میلیارد مختص این پروژه بود که می‌تواند با توجه به فرسوده بودن خط لوله قبلی، علاوه بر افزایش حجم انتقال، پرتی آب را هم کاهش دهد.

متفکرآزاد، تنش آبی تبریز در سال گذشته را یادآور شد و خاطر نشان کرد: با همت مسئولان اجرایی و پیگیری نمایندگان برای امسال برنامه ریزی شده تا اقدامات کوتاه مدت را قبل از وقوع تنش آبی اجرا کنیم.

وی رفع تنش آبی تبریز را مربوط به دو حوزه «مصرف» و «تامین آب» دانست و افزود: باید آب محلات از مخازن مختلف تامین شود تا هرکدام بخشی از نیاز تبریز را تامین کند ولی چون رینگ آبی نداریم، آب توزیع متوازنی ندارد و قطعی و توزیع آب نیز در همه جا به یک اندازه نیست. لذا پیگیر اجرای طرح رینگ تبریز آبرسانی در دور تبریز هستیم.

وی با اشاره به این‌که برای بلندمدت، چاره‌ای جز انتقال آب ارس به تبریز نداریم، تصریح کرد: در یکسال گذشته به این پروژه توجه ویژه‌ای داشتیم، کنسرسیوم قبلی توان تامین مالی نداشت لذا با قیمت جدید، پیمانکار جدید روی کار می‌آید و با مصوبه دولت و تامین اعتبار لازم، کار به سرعت آغاز خواهد شد.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این‌که با آغاز اجرای پروژه، حداقل سه الی چهار سال زمان می‌برد تا آب ارس به تبریز برسد، گفت: باید روی منابع در دسترس برای این مدت برنامه ریزی کنیم و تنش آبی را کاهش دهیم.

وی ادامه داد: این ۴۵ میلیارد می‌تواند بخش مهمی از تنش آبی را رفع کند که اگر تا یک هفته آینده، خط جدید انتقال آب نهند وارد مدار شود، ۳۰۰ لیتر در ثانیه به ورودی آب تبریز اضافه خواهد شد.

وی از مردم خواست تا با مدیریت مصرف، مصارف غیرضروری را در این ایام پیک مصرف کاهش دهند، گفت: هر چقدر هم منابع جدید وارد مدار شود، اگر مصرف بالایی داشته باشیم، نمی‌توان به این حجم مصرف پاسخگو بود و این برای آیندگان تبریز خطرناک است.

متفکرآزاد افزود: با این اعتبارات تنش آبی به تاخیر می‌افتد و تا قبل از رسیدن آب ارس به تبریز، نیازهای فوری رفع می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی هفته آینده تنش آبی خط لوله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۳۸۳۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش بودجه ماشین‌آلات روستایی استان اصفهان نسبت به کل کشور

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری اصفهان گفت: سال جاری از محل تسهیلات پست بانک توانستیم ۲,۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار به امور روستایی اختصاص دهیم که استان اصفهان توانست ۱,۰۰۰ میلیارد تومان یعنی ۴۰ درصد این اعتبار را طی سه مرحله در اختیار گیرد و این برای ما یک دستاورد بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مجید جوهری امروز _پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت_ در همایش رؤسای شوراهای استان اصفهان با اشاره به مشکلات زیرساختی دفتر امور روستایی اظهار کرد: سال جاری از محل تسهیلات پست بانک توانستیم ۲,۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار به امور روستایی اختصاص دهیم که استان اصفهان توانست ۱,۰۰۰ میلیارد تومان یعنی ۴۰ درصد این اعتبار را طی سه مرحله در اختیار بگیرد و این برای ما یک دستاورد بود.

وی افزود: با این اعتبار می‌توان طبق مصوبه ۳۱۳ ماشین‌آلات کشاورزی و عمرانی و خدماتی خریداری کرد؛ حدود ۱۳۰ ماشین‌آلات خریداری شده است که سال گذشته تعدادی از آن‌ها به‌کار گرفته شد و بنا داریم سال جاری نیز تعداد دیگری را افتتاح کنیم، همچنین با پیگیری شوراهای شهرستان‌ها در اختیار شرکت تعاونی شهرستان‌ها قرار خواهد گرفت.

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری اصفهان تاکید کرد: سال جاری در مصوبه برای منطقه پشتکوه سه ظرفیت خرید با سود ۸ درصد در نظر گرفتیم، اما مسئولان آن بخش گفتند که ما به آن نیاز نداریم، با این حال چادگان در سال گذشته ۷ دستگاه ماشین کشاورزی خریداری کرد، بنابراین شهرستان‌ها نمی‌توانند ادعا کنند که چیزی به آنها اختصاص داده نشده است.

وی ادامه داد: در حالی که کل کشور علیه اعتبار دریافتی اصفهان موضع گرفتند، اما شهرستان‌های این استان از ظرفیت به‌وجود آمده استفاده نمی‌کنند.

جوهری گفت: آموزش شوراها را در دستور کار داریم، این در شرایطی است که در سنوات قبل بودجه برای این کار نبود.

وی در رابطه با بحث اعتبارات ارزش افزوده، تصریح کرد: در سال گذشته ۸ هزار میلیارد اعتبار واریزی به حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌ها از محل ارزش افزوده انجام شد که به‌واسطه قانون ۳۰ درصد افزایش یافته است و امسال به جای اینکه زیاد شود کاهش یافته است، از طرفی تورم مزید بر علت شده است؛ در سال ۱۴۰۲ این میزان به دلیل برداشت اعتباراتی که دولت برای هدفمندی یارانه‌ها برداشت کرده کاهش یافت و باید پیگیری شود در عین حال محدودیت‌های دولت را هم درک می‌کنیم.

کد خبر 750044

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی جالب یک فعال بازار درباره قیمت طلا در هفته آینده
  • پیش‌بینی یک فعال بازار: طلا در هفته آینده به این قیمت می‌رسد
  • پیش‌بینی جالب یک فعال بازار درباره قیمت طلا در هفته آینده/ طلا و سکه چه قیمت‌هایی را تجربه می‌کنند؟
  • علت افزایش قیمت ریالی حج بالارفتن نرخ ارز در کشور است
  • یک پیش‌بینی از آینده بازار سکه /سکه‌های کوچکتر تغییر فاز دادند
  • افزایش ۳۰ درصدی اعتبار شهرداری گنبدکاووس
  • افزایش ۲۵۳ درصدی تناژ ترانزیت ورودی به پایانه مرزی پرویزخان
  • اعلام برنامه دولت درباره کالابرگ | یک هفته تا پایان اجرای طرح فجرانه کالابرگ
  • افزایش بودجه ماشین‌آلات روستایی استان اصفهان نسبت به کل کشور
  • رفع مشکل بیکاری در لرستان نیازمند اعتبار و سرمایه‌گذاری است