Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، گروه طالبان بعد از پخش شدن برخی شایعات مبنی‌بر ایجاد محدودیت برای شهروندان با منتشر کردن بیانیه‌ای این شایعات را رد و اعلام کرد: ما محدودیتی برای شهروندان در مناطقی که کنترل می‌کنیم، اعمال نکرده‌ایم و همه شایعاتی که مخالف این را می‌گویند رد می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این گروه در ادامه افزود: رسانه‌ها، مراکز بهداشتی، موسسات آموزشی و خیریه می‌توانند آزادانه در مناطقی که آن را به کنترل درآوردیم، فعالیت کنند.

سخنگوی گروه طالبان در آخر اضافه کرد: بر مقر مدیریت منطقه «زیباک» و تمام ضمیمه‌های آن در ولایت «بدخشان» واقع در شمال افغانستان سیطره پیدا کردیم.

پیش‌تر خبرگزاری فرانسه گزارش کرد مقامات محلی در استان جنوبی قندهار افغانستان اعلام کردند طالبان روز یکشنبه پس از نبرد‌های شبانه با نیرو‌های افغان، منطقه کلیدی پنجوایی را در این استان که پایگاه سابق آن‌ها بود، به کنترل خود درآورد.

پنجوایی که در حدود ۱۵ کیلومتری شهر قندهار، مرکز استان قندهار واقع شده است، از دیرباز کانون طالبان و سال‌ها صحنه نبرد‌های بزرگ بین این اعضای این گروه و نیرو‌های ناتو بود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تحولات منطقه گروه طالبان تحولات افغانستان طالبان افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۳۸۳۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طالبان به دنبال دانش خودروسازی

نشست دوجانبه میان هیئت‌های طالبان در کابل و آستانه به رهبری وزیر صنعت و تجارت این گروه و معاون نخست وزیر قزاقستان برگزار شد.

در این نشست بر روی سرمایه‌گذاری مشترک در بخش‌ کارخانه‌های خودروسازی در افغانستان بحث و گفتگو شد.

همچنین، دو طرف روی استخراج معادن، صنعت ماشین‌آلات، تعرفه ترجیحی برای کالاهای افغان، فراهم‌آوری تسهیلات ترانزیتی، روابط بانکی، برگزاری نشست سه‌جانبه ترانزیتی میان افغانستان، ترکمنستان و قزاقستان، انتقال سیستم اسمارت بریج[حکومت‌داری الکترونیک] قزاقستان به افغانستان، تبادل‌نظر کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • هنوز تشریفات گمرکی برای قطار ترانزیتی افغانستان - ترکیه از خاک ایران انجام نشده است
  • طالبان: برای حفظ دستاوردهای جهاد افغانستان تلاش می‌کنیم
  • کابل: هیچ گروه تروریستی در افغانستان فعال نیست
  • طالبان به دنبال دانش خودروسازی
  • بازداشت عضو جمعیت اسلامی افغانستان در کابل
  • بازداشت مرزبان ایرانی توسط‌ طالبان | سرنوشت مرزبانان چه شد؟
  • ژاوی: دروغ می‌گویند، غرامت نمی‌خواستم
  • کمک های بشر دوستانه قزاقستان به کابل رسید
  • با این فناوری انقلابی، معلولیت دیگر محدودیت نخواهد بود
  • مخالفت جدی منچستریونایتد با محدودیت مالی در لیگ برتر