Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران از پرداخت مطالبات قطعه سازان توسط خودروسازان ظرف مدت ۱۲۰ روز خبر داد.

به گزارش ایسنا، حشمت الله عسگری در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان تهران گفت: جلسه امروز اختصاص به دغدغه‌های شرکت‌های خودرو ساز و قطعه ساز داشت. قطعه سازان ۳۰ درصد از مقدار مورد نیاز در کل استان را تولید می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهم‌ترین معظلی که در حال حاضر قطعه سازان دارند این است که دوره پرداخت مطالباتشان توسط شرکت‌های خودرو ساز متوقف شده است.

وی افزود: اولین مصوبه امروز این بود که شرکت‌های خودرو ساز در چارچوب قردادها و قوانین ظرف ۱۲۰ روز مطالبات قطعه سازان را پرداخت کنند. خودروسازان هم گلایه‌هایی دارند که قیمت گذاری دستوری باعث شده تا ضرر کنند و سود کلانی نصیب دلالان شود. اعتقاد آن‌ها بر این است که اگر قیمت گذاری دستوری برداشته شود، به بدهی‌های قطعه سازان افزوده نمی‌شود.

وی ادامه داد: بخش عمده‌ای از قطعات در انبارها رسوب شده و مصوب شد که درصدی بتوانند مواد اولیه در گمرکات را خارج کنند. بخشی از منابعی که به عنوان تسهیل بدهی خودرو ساز به قطعه ساز از طریق سیستم بانکی پرداخت می‌شود از طریق خرید دین است، متاسفانه قطعه سازان اعلام کردند که برخی از پرداختی‌ها در بانک‌ها بلوکه می‌شود که این مخالف قوانین و مقررات است و سیستم قضایی هم این را ابلاغ کرده است. مقرر شد تمام پرداختی‌ها توسط بانک‌ها پرداخت شود.

وی تاکید کرد: به طور طبیعی قطعه سازان وقتی نمی‌توانند طلب خود را بگیرند به بدهی‌هایشان نزد تامین اجتماعی افزوده می‌شود که امیدواریم ۱۵ هزار میلیارد تومان بدهی ایران خودرو به قطعه سازان به حداقل برسد. ما از قطعه سازان و خودروسازان می‌خواهیم که تنها به بانک‌ها اتکا نکنند، چون منابع مورد نیاز آن‌ها به ۵۰ هزار میلیارد تومان می‌رسد که شاید بانک داران نتوانند آن را پرداخت کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانداري تهران ستاد تسهیل رفع موانع تولید خودروسازان قطعه سازان خودرو ساز قطعه ساز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۳۸۴۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر خوش برای استقلال در آستانه بازی با تراکتور

شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس که به تازگی ۸۵ درصد از سهام باشگاه استقلال را خریداری کرده است، امروز (سه‌شنبه) ۱۵ درصد از مطالبات بازیکنان تیم فوتبال استقلال را پرداخت کرد.

این شرکت همچنین ۱۰ درصد از مطالبات کادر فنی و اعضای تیم را پرداخت کرد.

تیم استقلال از ساعت ۱۷ فردا (چهارشنبه) در چارچوب هفته بیست‌وپنجم مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور در ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز به مصاف تراکتور می‌رود.

 

 

دیگر خبرها

  • خودروسازان به ازای هر ۱ میلیون دلار ارز تخصیصی، چه تعداد خودروی نو تولید کردند؟
  • خبر خوش برای استقلال در آستانه بازی با تراکتور
  • ۱۵ درصد از مطالبات بازیکنان استقلال پرداخت شد
  • روند خوب تولید؛ توقف فروش رسمی/خودروهای تولیدی کجا هستند؟
  • سود مشارکت خودروسازان و دانش‌بنیان‌ها در تولید قطعات خودرویی
  • محصولات خودروسازان شهر بم زیر آب رفت!
  • در مذمت و ستایش ارز دریافتی خودروسازان اخیراً گمرک
  • کاهش تلفات تصادفات رانندگی با واردات خودرو
  • وزارت راه: تلفات تصادفات رانندگی با واردات خودرو کاهش می‌یابد
  • وزارت راه:تلفات تصادفات رانندگی با واردات خودرو کاهش می‌یابد