Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-02@14:37:52 GMT

ضرورت جلوگیری از خروج بذر گندم از لرستان

تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۳۸۵۳۲

ضرورت جلوگیری از خروج بذر گندم از لرستان

به گزارش خبرنگار مهر، اسفندیار حسنی مقدم امروز یکشنبه در جلسه کمیته فنی بذر اظهار داشت: تاکنون ۱۸ هزار و ۵۰۰ تن بذر گندم آبی و دیم ویژه مناطق گرم و سرد استان لرستان خریداری شده است.

وی گفت ۷۰ درصد برداشت گندم استان انجام شده و ۳۰ درصد باقی مانده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت در زمان باقیمانده پیش‌بینی می‌شود مقدار سه هزار و ۵۰۰ تن بذر گندم خریداری شود و در مجموع میزان بذر خریداری شده به ۲۲ هزار تن برسد، با توجه به بروز پدیده خشکسالی در یک سال اخیر تهیه این مقدار بذر یک موفقیت بزرگ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسنی مقدم با اعلام اینکه عدم بارش باران و در نتیجه خشکسالی شرایط ویژه‌ای در تأمین بذر فراهم کرده است به کشاورزان توصیه کرد از مزارع خود اقدام به ذخیره سازی بذر خود مصرفی کنند.

وی، نمایندگان بازرسی و حراست سازمان را مأمور کرد در زمان کشت و در فصل پاییز نظارت لازم بر توزیع بذر را داشته، ورودی و خروجی انبارها را در قالب سامانه‌ای که بدین منظور طراحی شده است مدیریت کنند و از خروج بذر از استان بدون مجوز سازمان جلوگیری کنند در غیر این صورت محموله قاچاق محسوب شده و توقیف می‌شود.

کد خبر 5250594

منبع: مهر

کلیدواژه: جهاد کشاورزی لرستان بذر ویروس کرونا کرمانشاه شیوع کرونا آمار کرونا بوشهر ایلام خطبه های نماز جمعه گرگان انتخابات 1400 اراک اردبیل عکس استانها مجلس شورای اسلامی واکسن کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۳۸۵۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران از مراکز خرید گندم در خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، سید سعید راد امروز پنج شنبه (۱۳ اردیبهشت) در سفر به خوزستان از مراکز خرید محصولات گندم در استان دیدن کرد.

وی در این بازدید از روند خرید محصول کشاورزان خوزستانی و نیز حمل و جابجایی گندم‌های خریداری شده از مراکز روباز به سیلو‌ها و کارخانه‌های آرد استان دیدن کرد.

سید سعید راد، مدیر عامل شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران با اشاره به اینکه استان خوزستان از قطب‌های اصلی تولید گندم در کشور است، گفت: تمامی تمهیدات لازم برای نگهداری دسترنج کشاورزان استان در نظر گرفته شده است.

وی اظهار کرد: با توجه به بارش باران در استان با همکاری دستگاه‌های مختلف گندم‌های خریداری شده در مراکز روباز به مراکز استاندارد و سیلو‌ها ارسال می‌شود.

دیگر خبرها

  • خریداری بیش از ۸۵۲ هزار تن گندم از کشاورزان خوزستانی
  • بازدید مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران از مراکز خرید گندم در خوزستان
  • بیش از ۲۱ هزار گندم در سیستان و بلوچستان خریداری شد
  • ۱۰۰ هزار تن گندم از کشاورزان ایلامی خریداری شد
  • افزایش ۵۳ درصدی خرید گندم در خوزستان ‌
  • خرید تضمینی ۶۰ هزار تن گندم از کشاورزان فارس
  • خرید تضمینی گندم در فارس به ۶۰ هزار تن رسید
  • بیش از ۷۷۰ هزار تن گندم در خوزستان خریداری شد
  • خرید بیش از ۷۷۰ هزار تن گندم در خوزستان+فیلم
  • خریدبیش از ۷۷۰ هزار تن گندم ‌از کشاورزان استان خوزستان