Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-02@17:06:12 GMT

قوام نظام در گرو استمرار امور تربیتی است

تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۳۸۵۳۴

قوام نظام در گرو استمرار امور تربیتی است

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، آیت الله دژکام در دیدار با مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس اظهار داشت: هیچ کدام از ما مسئولان فرهنگی نباید در چارچوب کار کلیشه ای اداری بمانیم و گیر کنیم و اگر نخواهیم نوآوری کنیم و حرف جدیدی بزنیم اوضاع فرهنگی همین وضع خواهد بود.

وی ادامه داد: خداوند در آیه 32 سوره مائده می فرماید "وَمَنْ أَحْیَاهَا فَکَأَنَّمَا أَحْیَا النَّاسَ جَمِیعًا"،  هر کس یک نفر را حیات بخشد، مثل آن است که همه مردم را حیات بخشیده است بنابراین یک آدم را بسازید مثل این است که همه جامعه را ساخته اید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه شیراز بیان کرد: این یک نمونه انسان شناسی است که در دنیا کمتر به این شکل ابراز شده است و در دنیا کسی این گونه در مورد انسان حرف نمی زند.

آیت الله دژکام اضافه کرد: این زنده کردن که فقط زنده کردن جسم توسط پزشک نیست بلکه زنده کردن دل است و اصل حرف همین است، پزشک جسم را زنده می کند و شما در کانون می توانید دل ها و ذهن های نوجوانان و جوانان را زنده کنید و اصل قضیه سر زنده کردن دل ها است.

وی اظهار داشت: تربیت و پرورش باعث می شود که دل زنده شود و عمده نیاز ما در جمهوری اسلامی همین است یعنی نیاز داریم به انسان های دل زنده ای که دیگران هم از برکت زنده دلی آنها بهره مند می شوند.

نماینده ولی فقیه اظهار داشت: هر چه از انقلاب می گذرد بیشتر متوجه می شویم که تربیت بسیار مهم است و اگر نظام می خواهد جلو رود نیاز به استمرار کار تربیتی دارد.

وی تاکید کرد: کار اساسی را باید ما در مراحل تربیتی انجام دهیم تا بعد ثمر آن را در ادارات، اجرائیات و مجموعه کارهای نظام ببینیم و شما در این جهت موفق هستید.

آیت الله دژکام ضمن تاکید بر جدیت در امر تربیت و پرورش گفت: امروز به واسطه کرونا لطمه هایی خوردیم یعنی ما حضوری این مسائل را نداریم و به این جهت باید نوع ارتباط در فضای مجازی را تقویت کنیم تا ما از طریق ارتباط مجازی بتوانیم قسمتی از کار را انجام دهیم البته هیچ زمان مثل حالت حضوری نخواهد بود.

وی افزود: تا نگاه می کنید عمر گذشته است و ساعات زندگی هدر می رود ولی ساعتی که انسان ولو برای یک بچه نکته ای بگوید که به درد زندگی او می خورد و آینده را تامین می کند، این ساعت هدر نمی رود و پیش خدا و بنده خدا محفوظ است.

امام جمعه شیراز بیان کرد: معلم احساس معلمی را به جامعه القا می کند و مردم به معلمی احترام می گذارند، حتی نشستن و نگاه کردن به کار یک مربی موفق لذت بخش است، پس تلاش کنید این کار تربیتی را چه حضوری و چه به صورت غیرحضوری و در بستر فضای مجازی برگزار کنید و نسل جدید را تربیت نمایید.

آیت الله دژکام خاطرنشان کرد: بعضی مکان ها در زمان حکومت پهلوی ایجاد شد تا سبک زندگی اروپایی را به فرزندان ما یاد دهند و سبک زندگی مربوط به تمدن رقیب را به ما یاد می دادند اما مردم ایران دارای فرهنگ بوده و نتوانستند به این شکل رفتار کنند، آنها بسیار تلاش کردند که ما را نظیر خودشان کنند ولی نتوانستند.

وی اظهار داشت: امروز اوضاع متحول شده است و بصیرت رهبر معظم انقلاب چقدر بوده است که نگذاشتند این کانون منحل شود و همین برنامه را برای سبک زندگی ایرانی و اسلامی خود شروع می کنیم و شما این مسیر را کمک دهید تا به شکل خوبی جلو رود.

نماینده ولی فقیه در فارس تاکید کرد: سعی و تلاش مجموعه شما در آینده فضای کشور و شیراز را به عطر زندگی برخواسته از تفکر اسلامی و ایرانی خود معطر می کند و ان شاالله که بهار را همه به چشم خودمان ببینیم.

وی گفت: امروز حاصل تلاش تقریبا 100 ساله اروپا که ما را همرنگ خودشان کنند را گاهی در کوچه و خیابان می بینید و تعارف ندارد و این حاصل تلاش آنها است.

آیت الله دژکام بیان کرد: در زندگی ایرانی از پوشش تا رفتار باید حواسمان باشد که ما ایرانی مسلمان هستیم و این ایرانی مسلمان بودن باید جلوه اش در خیابان پررنگ تر شود تا سبک زندگی اروپایی و غیر ایرانی که اصرار داشتند در ایران غالب شوند عقب نشینی کند.

امام جمعه شیراز گفت: ما امروز در این مرحله هستیم و کانون پرورش فکری خیلی می تواند از این جهت کمک دهد یعنی باور یک بچه، چه دختر چه پسر به خود و کشور و به فرهنگش و پایبندی که به آن پیدا می کند، نتیجه پرورش بچه ها است که امیدوار هستیم همه شما در این جهت موفق باشید.

وی خاطرنشان کرد: شما به واسطه اینکه شیراز، از جنس فرهنگ است و کار فرهنگی در آن جواب می دهد خیلی قدرت دارید و شیراز در جا انداختن یک فرهنگ از همه جای کشور قوی تر است، ممکن است ابزار شیراز از تهران و چند شهر دیگر کمتر باشد اما توانمندی اینکه به دیگران القا کنید بیش از همه جا هست و این خودباوری بوده که به نسل بعدی القا می کند که باید این گونه باشند.

انتهای پیام/س

منبع: فارس

کلیدواژه: فرهنگ فضای مجازی نماینده ولی فقیه در فارس آیت الله دژکام تربیتی آیت الله دژکام زنده کردن سبک زندگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۳۸۵۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زنده گیری افعی دم عنکبوتی در ایلام (فیلم)

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: سلاح مرگبار یک مار ایرانی برای شکار پرنده (فیلم) لحظه شکار کردن افعی شاخدار یا دم عنکبوتی، این مخوف‌ترین مار ایرانی را ببینید (فیلم) افعی دم عنکبوتی گونه ای نادر که فقط در ایران یافت می شود (فیلم)

دیگر خبرها

  • لزوم تلفیق نظام‌های تربیتی و فناوری در دانشگاه‌ها
  • رونمایی از کتاب هزار و چهارصد و خیلی زود در شیراز
  • برگزاری آزمون استخدامی «معلم پرورشی» و «ورزش» + جزئیات
  • آزمون استخدامی «معلم پرورشی» و «ورزش»؛ 14 اردیبهشت برگزار می شود
  • برگزاری آزمون استخدامی «معلم پرورشی» و «ورزش»؛ فردا/ ۱۹ هزار مربی اول مهر وارد مدارس می‌شوند
  • زنده گیری افعی دم عنکبوتی در ایلام (فیلم)
  • حمیدی‌فر: در نسل چهارم دانشگاه‌ها دنبال تمدن‌سازی هستیم
  • چالش‌های حوزه تعلیم و تربیت چبست؟/ در نسل چهارم دانشگاه‌ها دنبال تمدن‌سازی هستیم
  • یادواره‌های شهدا، دشمن‌ستیزی را در دلها زنده نگه می‌دارد
  • در برنامه‌ریزی‌ها استمرار تلاش‌های ۴۰ ساله انقلاب تبیین شود