Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، نمایندگان بیش از ۳۰ کشور جهان در نشستی در مقر سازمان ملل در ژنو، نسبت به اقدامات ناقض حقوق بشری آمریکا در مرز‌های جنوبی و علیه پناهجویان در کمپ‌ها ابراز نگرانی کرده‌اند.

این نشست با عنوان «وضعیت حقوق بشر در مراکز نگهداری پناهجویان در آمریکا» برگزار شد و چین، ایران، روسیه، سوریه، ونزوئلا، بلاروس و کره‌شمالی میزبانان آن بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مقاماتی از دفتر شورای عالی حقوق بشر سازمان ملل، سازمان‌های مردم‌نهاد و خبرنگاران نیز ازجمله دیگر شرکت‌کنندگان در این نشست مجازی بودند.

«چن شو» نماینده دائم چین در مقر سازمان ملل در ژنو، در بخشی از سخنان خود در این نشست مجازی درباره «حراست از منزلت، حقوق و آزادی‌های پناهجویان» صحبت کرد و خواستار اقداماتی قاطع علیه رفتار‌های آمریکا شد.

این مقام چینی در بخشی از سخنان خود از نهاد‌های وابسته به سازمان ملل خواست تا به‌دلیل اقدامات صورت گرفته ازسوی آمریکا دست به کار شوند و فوراً اقدام کنند.

نمایندگان حاضر در این نشست از کشور‌های روسیه، کره شمالی، بلاروس، ایران، سوریه و نیکاراگوئه نیز در سخنرانی‌های خود از آمریکا خواستند تا به اقداماتی ازقبیل «بازداشت خودسرانه مهاجران و جدا کردن اجباری کودکان پناهجو از والدینشان» پایان دهد.

آن‌ها همچنین تأکید کردند آمریکا در عوض مداخله در امور داخلی دیگر کشور‌ها بر حل مسائل حقوق بشری خود متمرکز شود.

فروردین ماه سال جاری «گرگ ابت» فرماندار ایالت تگزاس آمریکا، از «سوءاستفاده جنسی و سوءمدیریت کرونایی در مرکز کودکان مهاجر تگزاس» خبر داد.

پیش‌تر نیز نماینده دموکرات تگزاس تصاویری از داخل بازداشتگاه‌های مهاجران در مرز جنوبی آمریکا منتشر کرد که وضعیت اسف‌بار آن‌ها را نشان می‌داد. بر اساس گفته این قانونگذار آمریکایی، هریک از بخش‌های این بازداشتگاه ظرفیت فقط ۲۶۰ نفر را دارد اما بیش از ۴۰۰ کودک بدون همراه در آن نگهداری می‌شوند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مهاجران آمریکا سازمان ملل حقوق بشر پناهجویان آمریکا سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۳۸۶۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقامات آمریکایی شایستگی اخلاقی اظهارنظر در خصوص حقوق‌بشر را ندارند

ناصر کنعانی با بازنشر ویدئویی از خشونت پلیس آمریکا بر علیه دانشجویان معترض به جنایات رژیم صهیونیستی، در صفحه خود در فضای مجازی نوشته است: انتشار تصاویر تأسف‌بار از برخورد خشن پلیس آمریکا با اساتید دانشگاهی حامی فلسطین و معترض به سیاست حمایتی آمریکا از رژیم جنایتکار صهیونیستی، فاصله میان شعار و عمل در رفتار دولت آمریکا را در معرض قضاوت جهانی قرار داده است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • سونامی بین‌المللی علیه مقامات تل‌آویو در راه است
  • مقامات آمریکا شایستگی اخلاقی اظهارنظر درخصوص حقوق بشر، حقوق زنان و آزادی بیان را ندارند
  • کنعانی: مقامات آمریکا شایستگی اخلاقی اظهارنظر درباره حقوق بشر را ندارند
  • سخنگوی وزارت خارجه: مقامات آمریکا شایستگی اخلاقی اظهارنظر درخصوص حقوق بشر، حقوق زنان و آزادی بیان را ندارند
  • کنعانی: مقامات آمریکا شایستگی اخلاقی اظهارنظر در خصوص حقوق بشر را ندارند
  • مقامات آمریکا شایستگی اظهارنظر در خصوص حقوق‌ بشر را ندارند+ فیلم
  • مقامات آمریکایی شایستگی اخلاقی اظهارنظر در خصوص حقوق‌بشر را ندارند
  • مقامات آمریکا شایستگی اخلاقی اظهارنظر در خصوص حقوق‌ بشر را ندارند
  • اقدامات آمریکا در دهه‌های اخیر نمایشگاهی از جنایات جنگی است
  • بیانیه ستاد حقوق بشر در واکنش به اقدام متزورانه آمریکا