Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-02@17:10:35 GMT

نسبت به پیگیری پرونده تبادل اسرا ابراز تمایل کردیم

تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۳۹۰۳۲

نسبت به پیگیری پرونده تبادل اسرا ابراز تمایل کردیم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المسیره، «عبدالقادر المرتضی» رئیس کمیته ملی امور اسرای یمن در جریان دیدار با رئیس کمیته بین المللی صلیب سرخ نسبت به اجرای عملیات تبادل اسرا با طرف سعودی ابراز تمایل کرد.

المرتضی درباره ابعاد این گفتگوی دو جانبه به خبرنگاران توضیح داده است: از کمیته بین المللی صلیب سرخ خواستیم تا برای اطلاع از وضعیت جسمی و روحی اسرای یمنی در زندان‌های عربستان سعودی اقدام کرده و همچنین سرنوشت ربوده شدگان یمنی را هم مشخص سازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کمیته ملی امور اسرا در پایان تصریح کرد: در خلال دیدار با این مقام بین المللی گزارش‌هایی را درباره نقض حقوق اسرای یمنی در زندان‌های سعودی ارائه کردیم.

شایان ذکر است، کمیته‌های مردمی و ارتش یمن طی سال‌های گذشته بارها موفق شده‌اند از طریق مذاکره با طرف‌های بین المللی و ادامه تهدیدات موشکی و نظامی خود علیه مواضع حساس عربستان مانند آرامکو، اسرای خود را از زندان‌های سعودی آزاد کنند.

کد خبر 5250621

منبع: مهر

کلیدواژه: جنگ 2015 یمن اسرای یمن عربستان سعودی مذاکرات تبادل اسرا کمیته بین المللی صلیب سرخ ایالات متحده امریکا افغانستان عراق رژیم صهیونیستی فلسطین روسیه سوریه ایران طالبان برجام جنبش حماس پاکستان ولادیمیر پوتین لبنان بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۳۹۰۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تظاهرات صهیونیست‌ها در تل آویو برای آزادی اسرا

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی پیش از آغاز جنگ غزه نابودی حماس، آزادی اسرا و از بین بردن تهدید غزه برای این رژیم را ۳ هدف اصلی این جنگ عنوان کرده بود. با این حال، کابینه راستگرای نتانیاهو تاکنون به دلیل افراط گرایی که دارد از رسیدن به توافق برای آزادی اسرای خود ناکام مانده است. 

به گزارش الجزیره، هزاران معترض صهیونیست که خواهان آزادی اسرا از بند حماس هستند امروز (سه شنبه) در مقابل ساختمان وزارت جنگ رژیم صهیونیستی در تل آویو گرد آمده و اقدام به شعار دادن کردند. 

این تظاهرکنندگان از کابینه ائتلافی نتانیاهو خواستند توافق با جنبش حماس را نهایی کند؛ اقدامی که می‌تواند باعث آزادی اسرای صهیونیست در نوار غزه شود. 

خانواده اسرای صهیونیست و طرفداران آزادی آنها ماه هاست که با انجام تظاهرات گسترده، به دنبال تحت فشار قرار دادن کابینه نتانیاهو برای آزادی اسرا هستند. این امر به ویژه از آن جهت حائز اهمیت است که تاکنون شماری از اسرای صهیونیست طی عملیات ارتش اسرائیل در غزه جان خود را از دست داده اند. 

اکنون میانجیگران قطری و مصری با حضور مقامات صهیونیست و حماس در قاهره به دنبال رسیدن به توافقی جهت تبادل اسرا هستند. حماس به دنبال آتش بس دائمی در غزه به عنوان پیش شرط هر توافقی است، اما مقامات صهیونیست تاکید دارند چه با توافق و چه بدون توافق آزادی اسرا، عملیات در رفح برای نابودی حماس انجام خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • جزئیات چارچوب توافق تبادل اسرا و آتش‌بس در غزه
  • گزارش المیادین از توافق حماس و اسرائیل برای آزادی اسرا
  • مانع‌تراشی بن‌گویر و اسموتریچ در موضوع تبادل اسرا
  • فریادهای خانواده‌های اسرای اسرائیلی مقابل مقر اقامت بلینکن
  • فریاد‌های خانواده‌های اسرای اسرائیلی مقابل مقر اقامت بلینکن
  • تظاهرات صهیونیست‌ها در تل آویو برای آزادی اسرا
  • ظرف ۴۸ تا ۷۲ ساعت آینده درباره توافق یا حمله به رفح تکلیف روشن می‌شود
  • مشکلات جسمی اسرای فلسطینی بعد از آزادی بر اثر شکنجه در زندان
  • تصمیم‌گیری تل‌آویو درباره تبادل اسرا و حمله به رفح طی ۲ یا سه روز
  • تداوم تظاهرات خانواده‌های اسرای صهیونیست در تل‌آویو