Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، آیت الله دژکام امام جمعه شیراز در دیدار با مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس، گفت: هیچکدام از ما مسئولان فرهنگی نباید در چارچوب کار کلیشه‌ای اداری بمانیم و گیر کنیم و برای تغییر وضعیت فرهنگی باید حرف جدید زده و نوآوری شود اگر غیر از این باشد تغییری حاصل نخواهد شد‌.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در ادامه با اشاره به مبحث انسان شناسی و آیه ۳۲ سوره مائده، افزود: خداوند متعال میفرماید هر کس یک نفر را حیات بخشد، مثل آن است که همه مردم را حیات بخشیده است. یک آدم را بسازید مثل این است که همه جامعه را ساخته اید. این یک انسان شناسی است که در دنیا کمتر اینگونه ابراز شده است و در دنیا کسی اینگونه در مورد انسان حرف نمی‌زند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس ادامه داد: این زنده کردن که فقط زنده کردن جسم توسط پزشک نیست بلکه زنده کردن دل است و اصل حرف همین است، پزشک جسم را زنده می‌کند و شما در کانون می‌توانید دل‌ها و ذهن‌های نوجوانان و جوانان را زنده کنید. اصل قضیه سر زنده کردن دل‌ها است.

آیت الله دژکام خطاب به حاضران در جلسه، بیان کرد: تربیت و پرورش باعث می‌شود که دل زنده شود و عمده نیاز ما در جمهوری اسلامی همین است یعنی نیاز داریم به انسان‌های دل زنده‌ای که دیگران هم از برکت زنده دلی آن‌ها بهره مند می‌شوند.

او گفت: هرچه از انقلاب می‌گذرد بیشتر متوجه می‌شویم که تربیت بسیار مهم است و اگر نظام می‌خواهد جلو رود نیاز به استمرار کار تربیتی دارد. کار اساسی را باید ما در مراحل تربیتی انجام دهیم تا بعد ثمر آن را در ادارات، اجراییات و مجموعه کار‌های نظام ببینیم و شما در این جهت موفق هستید.

امام جمعه شیراز در ادمه سخنانش خواستار تربیت و پرورش جدیت شد و افزود: امروز به واسطه کرونا لطمه‌هایی خوردیم یعنی ما حضوری این مسائل را نداریم و به این جهت باید نوع ارتباط در فضای مجازی را تقویت کنیم تا ما از طریق ارتباط مجازی بتوانیم قسمتی از کار را انجام دهیم البته هیچ زمان مثل حالت حضوری نخواهد بود.

او ادامه داد: تلاش کنید کار تربیتی را چه حضوری و چه به صورت غیر حضوری و در بستر فضای مجازی برگزار کنید و نسل جدید تربیت کنید.

آیت الله دژکام خاطرنشان کرد: بعضی مکان‌ها در زمان حکومت پهلوی ایجاد شد تا سبک زندگی اروپایی را به فرزندان ما یاد دهند و سبک زندگی مربوط به تمدن رقیب را به ما یاد می‌دادند، اما مردم ایران دارای فرهنگ بوده و نتوانستند به این شکل رفتار کنند.

او افزود: امروز اوضاع متحول شده است و بصیرت رهبر معظم انقلاب چقدر بوده است که نگذاشتند این کانون منحل شود و همین برنامه را برای سبک زندگی ایرانی و اسلامی خود شروع می‌کنیم و شما این مسیر را کمک دهید تا به شکل خوبی جلو رود.

نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: سعی و تلاش مجموعه شما در آینده فضای کشور و شیراز را به عطر زندگی برخواسته از تفکر اسلامی و ایرانی خود معطر می‌کند و ان شاالله که بهار را همه به چشم خودمان ببینیم.

او تصریح کرد: در زندگی ایرانی از پوشش تا رفتار باید حواسمان باشد که ما ایرانی مسلمان هستیم و این ایرانی مسلمان بودن باید جلوه اش در خیابان پررنگ‌تر شود تا سبک زندگی اروپایی و غیر ایرانی که اصرار داشتند در ایران غالب شوند عقب نشینی کند.

آیت الله دژکام با اشاره به مسئله خودباوری و انتقال این مفهوم به کودکان تصریح کرد: شیرازی‌ها بیش از دیگر نقاط خود و فرهنگ خود را باور دارند و این خودباوری هست که به نسل بعدی القا می‌کند که باید اینگونه باشند.

در ابتدای این دیدار که مدیرکل و جمعی از معاونان و مسئولان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان حضور داشتند، آقای دکتر کامرانی مدیرکل این کانون به ارائه توضیحاتی از فعالیت‌ها و رویکرد‌های جدید این مرکز پرداخت.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: امام جمعه شیراز مسئولان فرهنگی کار کلیشه ای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آیت الله دژکام زنده کردن سبک زندگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۳۹۰۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساعت پخش زنده بازی استقلال خوزستان و ملوان‌ از تلوزیون + شبکه ورزش و پخش آنلاین

پخش زنده بازی استقلال خوزستان و ملوان در چارچوب رقابت‌های لیگ برتر از ساعت ۱۸:۱۵ امروز آغاز و از شبکه ورزش و سایت آنتن پخش می‌شود.‌

به گزارش خبرگزاری ایمنا، تیم‌های استقلال خوزستان و ملوان امروز _چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت_ در چارچوب رقابت‌های لیگ برتر با یکدیگر دیدار خواهند کرد.

ساعت و لینک پخش زنده فوتبال امروز استقلال خوزستان و ملوان

لیگ برتر ایران (استقلال خوزستان - ملوان) ساعت ۱۸:۱۵؛ پخش زنده از سایت آنتن، شبکه ورزش

کد خبر 749621

دیگر خبرها

  • ساعت پخش زنده بازی رم و بایرلورکوزن از تلوزیون + شبکه ورزش و پخش آنلاین
  • گزارش زنده؛ تراکتور ۰ _ استقلال ۰
  • ساعت پخش زنده بازی النصر و الخلیج ‌از تلویزیون +شبکه سه و پخش آنلاین
  • ساعت پخش زنده بازی آلومینیوم اراک و فولاد + پخش آنلاین
  • ساعت پخش زنده بازی استقلال خوزستان و ملوان‌ از تلوزیون + شبکه ورزش و پخش آنلاین
  • ساعت پخش زنده بازی مس رفسنجان وگل گهر سیرجان‌ + پخش آنلاین
  • ساعت پخش زنده بازی مس رفسنجان وگل گهرسیرجان‌ + پخش آنلاین
  • ساعت پخش زنده بازی پرسپولیس و سپاهان‌ از تلوزیون +شبکه ۳ و پخش آنلاین
  • ساعت پخش زنده بازی تراکتور و استقلال از تلوزیون + شبکه ۳ و پخش آنلاین
  • ساعت پخش زنده بازی تراکتور و استقلال از تلوزیون +شبکه سه و پخش آنلاین