Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، دولت ایالات متحده با اعطای ۲ میلیارد دلار به شرکت اسلحه سازی ریتیان (Raytheon)، فعال در حوزه دفاعی و هوافضا، این شرکت را به توسعه و ساخت یک نوع موشک کروز جدید مسلح به کلاهک هسته‌ای مأمور کرد.

وزارت دفاع ایالات متحده در یک اطلاعیه خبری مورخ دوم ژوئیه اعلام کرد: به شرکت دفاعی و موشک سازی ریتیان توسکان، آریزونا یک قرارداد حدوداً دو میلیارد دلاری برای طراحی و تولید فاز توسعه یک سامانه تسلیحاتی دوربرد اعطا شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تحت قرارداد نیروی هوایی ایالات متحده، این شرکت یک موشک کروز جدید و مسلح به کلاهک هسته‌ای دوربرد را که پیش بینی می‌شود دارای بُردی ۱۵۰۰ مایلی باشد، تولید خواهد کرد.

طبق اطلاعات به دست آمده توسط بلومبرگ، نیروی هوایی ایالات متحده درصدد خرید یک هزار فروند از این نوع تسلیحات برای جایگزین کردن آن با موشک کروز هواپایه ای است که نخستین بار در سال ۱۹۸۲ به میدان آمده است.

گفته می‌شود که این موشک قرار است توسط جنگنده‌های مختلفی از جمله بمب افکنهای «بی -۵۲» و «بی -۲۱» حمل شود.

وزارت دفاع ایالات متحده پیش از این اعلام کرده بود که هدف از برنامه ساخت این گونه موشک‌های بالستیک، توسعه سلاحی است که از قابلیت نفوذ و گریز از سامانه‌های پدافند هوایی یکپارچه و همچنین تعقیب اهداف استراتژیکی برخوردار باشد.

کد خبر 5250630

منبع: مهر

کلیدواژه: ایالات متحده امریکا موشک بالستیک کلاهک هسته ای ایالات متحده امریکا افغانستان عراق فلسطین رژیم صهیونیستی روسیه سوریه ایران برجام طالبان جنبش حماس پاکستان ولادیمیر پوتین عربستان سعودی ایالات متحده موشک کروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۳۹۴۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک شبکه می‌خواهد لیگ برتر را به آمریکا ببرد!

به گزارش "ورزش سه"، لیگ برتر فراتر از مرزهای انگلیس هواداران بسیار زیادی دارد. لیگی که بسیاری آن را بهترین لیگ جهان می‌دانند، همچنان مرزها را جابه‌جا می‌کند و افرادی هستند که می‌خواهند بهترین بازیکنان لیگ برتر را در خارج از انگلیس ببینند. خیلی دورتر از انگلیس، مثلا ایالات متحده آمریکا!

ان‌بی‌سی، شبکه تلویزیونی آمریکایی، قراردادی به ارزش 2.3 میلیارد یورو برای 6 سال به مدیران لیگ برتر انگلیس پیشنهاد داده تا رقابت‌های مهم لیگ برتر را در ورزشگاه‌های کشور آمریکا برگزار کنند.

روزنامه انگلیسی "دیلی میل" گزارش داد که ان‌بی‌سی مایل است از محبوبیت بالای لیگ برتر انگلیس با برگزاری بخشی از مسابقات این لیگ در ایالات متحده آمریکا، استفاده کند.

ایده‌ای که سال‌ها پیش در لالیگا جنجال‌هایی را به راه انداخت، اکنون فوتبال انگلیس را تهدید می‌کند. این روزنامه در ادامه این گزارش نوشت: "لیگ برتر با درخواست‌های جدیدی برای برگزاری مسابقات در ایالات متحده مواجه است و ان‌بی‌سی تمایل دارد تا دو بازی از هر هفته لیگ برتر در آمریکا برگزار شود."

اگرچه ریچاردز مسترز، مدیرعامل لیگ برتر، قبله تایید کرد که آن‌ها به پیشنهادات جوش خواهند کرد اما همچنین مشخص کرده در حال حاضر چنین موضوعی مطرح نیست.

این خبر همانند اتفاقی که در اسپانیا رخ داد، واکنش هواداران انگلیسی را به احتمال انتقال مسابقات لیگ این کشور به آمریکا در پی داشت. طرفداران نسبت به آن گارد گرفته و خواستار جلوگیری از امضای چنین قراردادی شده‌اند.

دیگر خبرها

  • جنگنده‌های آمریکا از پایگاه امارات به قطر منتقل شدند
  • آمریکا در حال کار بر روی یک توافق امنیتی بلندمدت با اوکراین است
  • آمریکا از چین و روسیه خواست کنترل سلاح‌های هسته‌ای را به «هوش مصنوعی» نسپارند
  • اکثر آمریکایی‌ها تیک‌تاک را به عنوان ابزاری برای نفوذ چین می‌بینند
  • ماکرون ۲ شرط را برای اعزام نیروهای فرانسوی به اوکراین ذکر کرد
  • چین به بحث کنترل تسلیحات هسته‌ای ورود نمی‌کند
  • پشت پرده تصمیم رئیس جمهور چین برای ملاقات با وزیر خارجه آمریکا / توسعه و تقویت اقتصادی، راهکار چین برای مقابله با تحریکات آمریکا / چین بر جذب سرمایه گذاری خصوصی از آمریکا متمرکز است
  • یک شبکه می‌خواهد لیگ برتر را به آمریکا ببرد!
  • ۹ کشور هسته‌ای جهان چند کلاهک دارند؟
  • تصویب ممنوعیت واردات اورانیوم از روسیه در سنای آمریکا