Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری پلیس، رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت اظهار داشت: شخصی با مراجعه به پلیس فتا مدعی شد افرادی ناشناس از طریق یک صفحه اینستاگرامی فروش تلفن‌های همراه ارزان قیمت از او کلاهبرداری کرده‌اند.

سرهنگ "داود معظمی گودرزی" افزود: شاکی در ادامه گفت، در فضای مجازی به دنبال خرید یک تلفن همراه برای خودم بودم که در صفحه اینستاگرامی یکی از چهره‌های معروف اینستاگرام تبلیغی از تلفن‌های همراه با قیمت‌های مناسب مشاهده کردم و با توجه به اینکه این شخص در جامعه شناخته شده بود بدون بررسی هویت گردانندگان صفحه مذکور وارد صفحه‌ای که وی معرفی کرده بود شدم و مبلغی برای خرید یک تلفن همراه برای آن‌ها واریز کردم اما بلافاصله پس از واریز وجه من را بلاک کردند و دیگر پاسخی از آن‌ها دریافت نکردم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این مقام سایبری تصریح کرد: کارشناسان پلیس فتا تحقیقات خود را آغاز کردند و ضمن احضار این شخص به پلیس فتا پایتخت در اظهارات اولیه مدعی شد بدون اطلاع از نیت این فرد تبلیغات وی را در صفحه خود منتشر کرده است، در ادامه اقدامات تخصصی تلفن همراه متهم اصلی نیز شناسایی و پس از تشریفات قضائی مجرم در یکی از مناطق شمالی تهران دستگیر و به پلیس فتا منتقل شد.

وی با اشاره به اینکه متهم بیش از ۵۰۰ میلیون تومان از مردم کلاهبرداری کرده بود، گفت: مجرم پس از حضور در پلیس فتا اظهار داشت با راه‌اندازی یک صفحه اینستاگرامی و تبلیغات این صفحه توسط شخصی که مردم به آن اعتماد دارند به بهانه فروش تلفن‌های همراه با قیمت بسیار مناسب مراجعه کنندگان را به فروش فوری ترغیب و پس از واریز وجه دیگر پاسخگوی تلفن نبودم.

رئیس پلیس فتا تهران به شهروندان توصیه کرد: فریب ظاهر زیبا و پر رنگ و لعاب صفحات اینستاگرامی را نخورید و خریدهای خود را فقط از فروشگاه‌های معتبر و دارای مجوز و یا سایت و بسترهای رسمی آن‌ها در فضای مجازی انجام دهید و به هیچ عنوان قبل از دریافت کالا مبلغی تحت عنوان بیعانه پرداخت نکنید زیرا افراد سودجو این فضا را مکانی مناسب برای انجام اعمال مجرمانه خود می‌دانند و از ساده لوحی برخی از کاربران پلی می سازند برای رسیدن به مقاصد مالی نامشروع خود، شهروندان همچنین می توانند در صورت مشاهده موارد مشکوک، موضوع را از طریق ۱۱۰ یا ‌سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.

دستگیری سارقان موبایل‌قاپ تهران
رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ اعلام کرد: با توجه به افزایش سرقت گوشی تلفن همراه به شیوه قاپ‌زنی در سطح حوزه سرکلانتری دوم پلیس پیشگیری تهران و ارسال پرونده‌ها برای کشف و پی‌جویی به پایگاه دوم پلیس آگاهی، کارآگاهان دایره مبارزه با سرقت‌های خاص برای شناسایی و دستگیری سارقان وارد عمل شدند.

سرهنگ کارآگاه "بهزاد اختیاری" خاطرنشان کرد: پرونده‌های وقوع با شیوه و شگرد مشابه تجمیع و تصاویر زمان سرقت‌ها توسط کارآگاهان بررسی می‌شود که در نهایت با پیگیری‌های انجام شده و تعاملات بعمل آمده، متهمان بنام های "اسماعیل" و "ابراهیم" که از سارقان حرفه‌ای در امر سرقت بوده شناسایی می‌شوند.

وی ابراز داشت: با شناسایی هویت سارقان کارآگاهان با هماهنگی مقام قضایی و در یک عملیات ضربتی هر دو متهم را دستگیر و در بازجویی انجام شده به ۱۵ فقره سرقت به شیوه قاپیدن با موتورسیکلت از رهگذران و سرنشینان خودرو اعتراف کردند.

این مقام انتظامی گفت: شیوه و شگرد این باند سرقت بدین‌گونه بود که با شناسایی سوژه‌ها (رهگذران و سرنشینان خودرو) از غفلت مال‌باختگان و بی توجه به محیط پیرامون سوء استفاده و در موقعیت مناسب اقدام به سرقت می‌کردند.

رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران افزود: متهمان با صدور قرار تامین کیفری از سوی بازپرس دادسرای ناحیه ۲ تهران برای انجام تحقیقات تکمیلی و شناسایی مال‌باختگان در اختیار پایگاه قرار گرفتند که با پیگیری‌های انجام شده تاکنون تعداد ۱۲ مال‌باخته شناسایی شده و تحقیقات تکمیلی در این باره ادامه دارد.

کشف ۵۰۰ میلیون تومان کالای قاچاق در "خیام"
رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ بیان داشت: در رصدهای اطلاعاتی ماموران معاونت مبارزه با قاچاق کالا و ارز این پلیس موفق شدند گاراژی را در خیابان "خیام" که تعدادی از خودروهای شوتی به این محل مراجعه و کالاهای قاچاق تخلیه می کردند، شناسایی کنند.

سرهنگ "علی ولی پور گودرزی" افزود: صبح روز گذشته در بازدید از محل گاراژ، تعدادی قوطی‌های مواد غذایی از قبیل نوشیدنی و کمپوت فاقد بارنامه و مجوزهای قانونی کشف شد.

وی به کشف پنج هزار و ۶۱۶ قوطی کمپوت آناناس و چهار هزار و ۲۰۰ قوطی نوشیدنی انرژی‌زا اشاره کرد و گفت: نگهبان گاراژ از مالک کالاها اظهار بی‌اطلاعی کرد که شناسایی نامبرده در دستور کارآگاهان قرار گرفت.

این مقام انتظامی با بیان اینکه کشف جزئیات پرونده ادامه دارد، ابراز داشت: کارشناسان ارزش ریالی اموال کشف شده را ۵۰۰ میلیون تومان اعلام کرد.

کلاهبرداری با رسید ساز جعلی
رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی پایتخت گفت: بیستم فروردین ماه خانمی به پلیس آگاهی مراجعه و اظهار کرد، یک دستگاه لپ‌تاپ اپل به ارزش ۲۵ میلیون تومان را در فضای مجازی برای فروش، آگهی کردم که شخص ناشناسی تماس و طی مراجعه حضوری در محل سکونتم با ارائه رسید پرداخت بانکی اظهار کرد که وجه لپ‌تاپ را از طریق گوشی پرداخت کرده است. پس از تحویل کالا به خریدار متوجه شدم رسید بانکی تقلبی بوده و هیچ‌گونه مشخصات دیگری از وی ندارم.

سرهنگ کارآگاه "قاسم دستخال" اظهار داشت: در ادامه کارآگاهان با بهره‌گیری از شیوه‌های نوین و علمی کشف جرم و در کنار هم قرار دادن سرنخ‌های به دست آمده موفق شدند هویت فرد کلاهبردار را کشف کنند.

وی عنوان کرد: در بازرسی از مخفگیاه متهم، لپ‌تاپ متعلق به شاکی کشف و متهم به همراه اموال مکشوفه به پلیس آگاهی انتقال یافت.

به گفته این مقام انتظامی، متهم با صدور قرار صادره مناسب برای کشف سایر جرائم احتمالی در اختیار این پایگاه قرار دارد.

۳۰ فقره سرقت از ساختمان‌های نیمه‌کاره پایتخت
سرپرست پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ بیان داشت: در پی گزارشات واصله مبنی بر وقوع چندین فقره سرقت در ساختمان‌های نیمه‌کاره مناطق جنوب و جنوب غرب تهران پرونده‌های متعددی با همین عنوان در پلیس آگاهی تشکیل و برای رسیدگی تخصصی، در اختیار تیم مبارزه با سرقت اماکن این پایگاه قرار گرفت.

سرهنگ کارآگاه "علی فرخ‌پور" با اشاره به اینکه بررسی‌های اولیه نشان از این داشت که سرقت‌ها توسط یک مرد جوان انجام شده است، خاطرنشان کرد: کارآگاهان موفق شدند هویت سارق را که "جمال" نام داشت، شناسایی کنند.

این مقام انتظامی اضافه کرد: برای شناسایی مال‌خر اموال سرقتی، "جمال" تحت نظر گرفته شد. بنابراین مال‌خر اموال مسروقه به نام "داود" نیز شناسایی و دستگیری هر ۲ متهم در دستور کار قرار گرفت.

وی ابراز داشت: جمال در یک عملیات ضربتی و غافلگیرانه دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه وی اموالی از قبیل دستگاه برش، پمپ باد، هیلتی، شیرآلات و ابزارآلات کشف شد.

فرخ‌پور افزود: با دستگیری جمال و کشف بخشی از اموال مسروقه کارآگاهان در ادامه در پی دستگیری مال‌خر پرونده برآمده و او را نیز در یک عملیات غافلگیرانه در منزلش دستگیر و مقادیری از اموال مسروقه متعلق به شاکیان نیز در بازرسی منزل داود کشف شد.

این مقام انتظامی افزود: جمال در بازجویی تکمیلی به بیش از ۳۰ فقره سرقت با شیوه و شگرد مشابه اعتراف کرد و گفت: با پرسه‌زنی و شناسایی ساختمان‌های نیمه‌کاره و در موقعیت مناسب اقدام به سرقت می‌کردم و از این راه بیش از ۲۰۰ میلیون تومان به دست آورده‌ام.

وی گفت: با اعتراف صریح متهمان و با تلاش بی‌وقفه کارآگاهان تاکنون ۲۰ نفر از شاکیان شناسایی و بخشی از اموال سرقتی تحویل آنان شد. متهمان نیز با صدور قرار مجرمیت روانه زندان شدند.

برچسب‌ها سرقت جرایم سایبری کلاهبرداری پلیس تهران بزرگ

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سرقت جرایم سایبری کلاهبرداری سرقت جرایم سایبری کلاهبرداری پلیس تهران بزرگ ساختمان های نیمه کاره مقام انتظامی میلیون تومان تلفن همراه تهران بزرگ پلیس آگاهی فقره سرقت انجام شده پلیس فتا دوم پلیس کشف شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۳۹۵۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باند سارقان خودرو در نهاوند منهدم شد

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، سردار رضا زارعی در تشریح این خبر بیان اظهار کرد: در پی وقوع چندین فقره سرقت خودرو در شهرستان نهاوند، تیم ویژه پلیس آگاهی شهرستان به منظور شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان و کشف علمی سرقت ها تشکیل شد.

بیشتر بخوانید: حمله خرس وحشی به یک دامداری در ایلام و تلف شدن دام‌هایش

وی افزود: ماموران پلیس آگاهی با انجام اقدامات فنی و قانونی و همچنین بکارگیری امکانات سازمانی و شگردهای خاص پلیسی سرانجام موفق به شناسایی فردی به هویت معلوم و دارای سوابق متعدد شدند.

زارعی تصریح کرد: با اقدامات فنی مشخص شد سارق پس از سرقت، خودرو را بلافاصله با همراهی و همکاری همدستانش از شهرستان خارج و به یکی از استان های همجوار انتقال می داده است.

این مقام انتظامی ادامه داد: با توجه به اطلاعات به دست آمده، مشخص شد سارقان به صورت باندی اقدام به سرقت ها می کرده اند و در نهایت با هماهنگی پلیس آگاهی استان، ۲ اکیپ از ماموران پلیس آگاهی نهاوند به استان همجوار مراجعه و متهم اصلی را دستگیر کردند و به پلیس آگاهی شهرستان دلالت دادند.

وی گفت: متهم پس از انتقال به یگان انتظامی و در بازجویی های فنی صورت گرفته بیان داشت به همراه ۲ نفر از دوستان خود درسطح شهر نهاوند پس از گشت زنی و شناسایی خودرو مورد نظر جهت سرقت، اقدام خود را عملی و بلافاصله خودرو را از شهر خارج و به فردی به هویت معلوم می فروخته است.

جانشین انتظامی استان در پایان بیان داشت: متهم دستگیر شده به سرقت ۲۹ دستگاه خودرو با همراهی همدستانش اعتراف کرد که با راهنمایی وی یکی از خودروهای مسروقه کشف و تحویل مالک شد و تحقیقات و اقدامات قضائی و قانونی درخصوص دیگر موارد ادامه دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1229086 برچسب‌ها اخبار حوادث

دیگر خبرها

  • انهدام ۲ باند سرقت و کشف ۶۱ فقره سرقت منزل در زنجان
  • راز قتل پیرزن ۸۲ ساله در فارس برملا شد
  • برملا شدن راز قتل پیرزن ۸۲ ساله در آباده
  • سرقت خودرو در پوشش مسافر
  • باند سارقان خودرو در نهاوند منهدم شد
  • قرار است در پارک‌های تهران هتل بِروید یا چرخه رانت‌خواری بچرخد؟/ «شهرداری همان هتل نیمه‌کاره را بسازد، چرا می‌خواهد هتل جدید بسازد؟»
  • انهدام باند سارقان سیم برق در شهرکرد
  • اعتراف به ۴۰ فقره سرقت از انباری در شرق تهران
  • شگرد عجیب یک کلاهبردار برای خرید سکه و طلا
  • ۲ کلاهبردار در دیواندره دستگیر شدند