Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش یکشنبه شب روابط عمومی این دانشگاه، ابراهیم سلمانی افزود: از این تعداد ۵۸ نفر به دلیل وخامت حالشان در بیمارستان‌های استان بستری شدند و ۳۳۲ نفر هم به دلیل خفیف بودن بیماری نیازی به بستری نداشتند و در منزل دوره نقاهت( قرنطینه خانگی) خود را طی می‌کنند.

وی ادامه داد: همچنین در این مدت هفت فرد مبتلا به بیماری کووید ۱۹  در استان یزد جان خود را از دست دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد خاطرنشان کرد: هم‌اکنون ۵۱۷ بیمار کووید ۱۹ در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد ۹۷ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه خدمات دریافت می‌کنند.

سلمانی با اشاره به کاهش رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی به کمتر از ۵۰ درصد در یزد گفت: هم‌اکنون استفاده از ماسک در استان ۵۸ درصد و رعایت فاصله گذاری اجتماعی به ۴۸ درصد  کاهش یافته است.

یزد با یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر  جمعیت ،۱۰ شهرستان دارد،  با توجه به اظهارات سخنگوی دانشگاه یادشده روند سرعت انتشار ویروس کرونا که عامل بیماری کووید ۱۹ است، در استان  رو به افزایش است.

 هم اکنون وضعیت بهداشتی شهرستان های یزد، میبد، تفت، مهریز و خاتم از ۱۰ شهرستان استان یزد به دلیل افزایش شیوع ویروس کرونا در حالت قرمز قرار گرفت و شرایط در بافق هم در آستانه قرمز شدن قرار دارد.

به گزارش ایرنا، ویروس کرونا عامل بیماری کووید ۱۹ از اواخر سال ۲۰۱۹ در شهر ووهان چین مشاهده و در مدت کوتاهی در جهان منتشر شد؛ به طوری که سازمان جهانی بهداشت در اسفند ۹۸ (فوریه ۲۰۲۰) بروز پاندمی (همه‌ گیری جهانی) این بیماری را تأیید کرد.

این ویروس با دست آلوده یا عطسه، سرفه و حتی قطره های تنفسی از طریق دهان، بینی و چشم به افراد منتقل می‌شود. تنگی نفس، خستگی و بدن درد، اختلال در بویایی و چشایی و مشکلات گوارشی از جمله علایم  بیماری کووید ۱۹ است  و بیش از ۸۰ درصد مبتلایان به ویروس نیز دچار بیماری خفیف می‌شوند.

جهش ویروس کرونا در انگلستان و آفریقا و هند که موجب افزایش سرایت، بیماری‌زایی و مرگ و میر آن شده، نگرانی‌های جدی را در جهان به وجود آورده است.

برچسب‌ها ویروس کرونا کووید-19 دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید صدوقی یزد یزد بافق مرگ و میر بهداشت و سلامت محدودیت های کرونا پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا کووید 19 ویروس کرونا کووید 19 یزد بافق مرگ و میر بهداشت و سلامت محدودیت های کرونا بیماری کووید ۱۹ ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۳۹۹۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک همه‌گیری دیگر در راه است!

آفتاب‌‌نیوز :

بحران شیوع آنفلوآنزای پرندگان- که به عنوان H۵N۱ شناخته می‌شود- در مزارع لبنی نشان از این واقعیت دارد که سازمان‌های سلامتی و بهداشت عمومی از همه‌گیری کرونا درس نگرفته‌اند- یا حداقل این که نتوانسته‌اند درس‌های کووید را جذب و هضم کنند.

شیوع آنفولانزای پرندگان در مزارع، مرغداری‌ها و گاوداری‌های ایالات متحده هم‌چنان با سرعت ادامه دارد و به گفته دانشمندانی که از سرعت و روند این شیوع شگفت‌زده شده‌اند، این روز‌ها این موضوع به مرحله هشداردهنده رسیده است.

هفته گذشته وزارت کشاورزی ایالات متحده آمریکا بالاخره تأیید کرد که H۵N۱ نه تنها از پرندگان به پرندگان یا از پرندگان به گله‌های دام سرایت می‌کند، بلکه در بین گاو‌ها نیز شروع به انتقال کرده است. این در حالی است که گزارش‌های رسانه‌ها حکایت از این می‌کند که در تعداد بسیاری از گاو‌ها انتقال و ابتلا به آنفلوآنزای پرندگان بدون علامت خاصی روی می‌دهد.

اگرچه هنوز خطر ابتلا به این بیماری برای انسان‌ها زیاد نیست، اما واضح است که برای این که مسیر و شیوه انتقال این ویروس کنترل شود، کار‌های بسیار بیشتری باید انجام گیرد.

این امر مستلزم آن است که سازمان غذا و داروی آمریکا و مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها از لاک خود بیرون آمده و مسیر درستی پیش بگیرند. در واقع این روز‌ها ناامیدی محسوسی در میان متخصصان بیماری‌های عفونی وجود دارد که آژانس‌های بهداشتی و سلامتی بیش از حد لازم از اطلاعات مهم محافظت می‌کنند و در نظارت بر ویروس و روش‌های انتقال آن بسیار محافظه‌کار و ترسو هستند. به عنوان مثال، تاکنون در زمینه مقابله با آنفلوآنزای پرندگان تعداد و روند آزمایش‌ها محدود بوده است و تا همین روز‌های اخیر به رغم شیوع محسوس بیماری در بین پرندگان و دام‌ها، اما، تنها تعداد انگشت‌شماری از توالی‌های ویروسی به صورت عمومی به اشتراک گذاشته شده بود- که می‌تواند رویکردی نگران‌کننده و هشدارآمیز به شمار آید.

منبع: شفقنا

دیگر خبرها

  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • آیا تمام مبتلایان به ویروس اچ پی وی به سرطان مبتلا می شوند؟ تفاوت واکسن گارداسیل و پاپیلوگارد
  • الگوهای غذایی با پیش آگهی سرطان پستان چه ارتباطی دارد؟
  • چیز‌هایی که فکر نمی‌کنید به کبدتان آسیب بزنند
  • چیز‌هایی که فکر نمی‌کنید به کبدتان آسیب می‌زنند
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • یک همه‌گیری دیگر در راه است!
  • شناسایی بیش از ۲۲هزار بیمار دیابتی در نیشابور
  • شناسایی ۶۱۲ مبتلا به سرخک در ۱۴۰۲/ بیشترین آمار در ۴ استان
  • خانم مبتلا به «سندرم لی» برای نخستین بار در کشور جراحی شد