Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، تبدیل شدن دانشگاه علوم پزشکی بابل به عنوان قطب کاشت حلزون سه استان شمالی مازندران، سمنان و گلستان فرصت بسیار مناسبی برای مداخله به موقع در درمان شنوایی به ویژه در بین نوزادان  است.

هزینه درمان ۶.۵ میلیون تومانی کاشت حلزون خبری بود که رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل در زمان افتتاحیه این مرکز در اختیار رسانه‌ها قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

درباره وضعیت افراد دارای نقص شنوایی فرزاد گوهردهی مدیرکل بهزیستی مازندران در گفت‌وگو با فارس اعلام کرد: در استان مازندران ۸ هزار و ۳۵ داری معلولیت ناشی از شنوایی هستند که از این تعداد بیش از ۵ هزار و ۶۰ نفر معلولیت شدید دارند.

وی با اعلام اینکه سال گذشته ۲۷ هزار نفر از نوزادان متولد شده استان مازندران را تحت پوشش غربالگری قرار دادیم که از این تعداد ۳۵۳ نوازد در مرحله غربالگری اولیه احتمال وجود نقص و کاهش شنوایی تشخیص داده شده است.

مدیرکل بهزیستی مازندران با اعلام اینکه این افراد به مراکز بررسی صحت بالاتر در دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل معرفی شدند، تصریح کرد: از ۳۵۳ نوزادی که احتمال کاهش شنوایی وجود داشت ۴۶ نوزاد به مرحله اقدامات مداخله‌ای رسیدند که برای ۲۶ نفر سمعک تجویز شده و ۲۰ مورد اقدامات جراحی و طبی نیاز داشتند.

مدیرکل بهزیستی مازندران در پاسخ به این سوال که اگر تشخیص داده شود که نوزاد کم شنوا و ناشنوا هست چه اقداماتی انجام می‌دهد، بیان کرد: پرداخت کمک هزینه تست تشخیصی، ویزیت تخصصی، کاشت حلزون، گفتار درمانی، تعمیر،خرید باطری و تعویض باطری از جمله اقدامات حمایتی بهزیستی است.

وی در پایان گفت: اگر مداخلات به هنگام برای افراد کم شنوا به موقع انجام شود بیش از ۸۰ درصد اختلالات شنوایی قابل کنترل و درمان است.

به گزارش فارس، یکی از نکات قابل توجه در کاشت حلزون برای درمان کودکان هزینه‌های سنگین آن در سنوات گذشته بود که با ایجاد قطب درمان شنوایی در دانشگاه علوم پزشکی بابل و به استناد اظهارات رئیس دانشگاه علوم پزشکی که اعلام کرد که خانواده‌ها با پرداخت ۶.۵ میلیون تومان می‌توانند نسبت به کاشت حلزون اقدام کنند، امید می‌رود که زمینه کاهش تعداد افراد داری معلولیت ناشنوایی در مازندران کاهش یابد.

انتهای پیام/۸۶۰۰۴/ج

 

 

 

منبع: فارس

کلیدواژه: مدیرکل بهزیستی مازندران کاشت حلزون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۳۹۹۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بین گروه آزمایشی تجربی و انسانی، فاصله قابل‌ملاحظه‌ای با سایر گروه‌ها وجود دارد!

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، علی باقر طاهری نیا معاون وزیر علوم و رئیس مؤسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی، روز پنجشنبه ۶ اردیبهشت‌ ۱۴۰۳، در حاشیه بازدید از حوزه‌های آزمون سراسری کرمان گفت: در آزمون سراسری امسال تعداد ۱۱۵۲۰۰۰ داوطلب شامل ۶۳ درصد خانم‌ها و ۳۷ درصد آقایان شرکت کرده‌اند که در استان کرمان نیز این نسبت بین داوطلبان خانم‌ها و آقایان چشمگیر و ۶۵ به ۳۵ درصد است.

رئیس مؤسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی افزود: بیشترین داوطلب در گروه آزمایشی علوم‌تجربی با ۳۳۵۰۰۰ و در رتبه دوم، گروه آزمایشی علوم‌انسانی ۲۵۰۰۰۰ داوطلب داشته‌اند و با اختلاف قابل‌توجه در رتبه‌های بعدی گروه آزمایشی هنر، گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی و گروه آزمایشی زبان‌های خارجی هستند؛ بنابراین ضرورت دارد برای این فاصله قابل‌ملاحظه بین گروه‌ها تأمل نمود و راهکار‌هایی ارائه گردد.

 طاهری‌نیا ادامه داد: امروز هم‌زمان با آزمون سراسری، آزمون اختصاصی دانشجو - معلمان نیز برگزار می‌شود که یک آزمون اختصاصی با دفترچه و شرایط پذیرش جداگانه است.

وی تصریح کرد: آزمون سراسری امسال نسبت به سال‌های گذشته بسیار با ضریب اطمینان بیشتری در حال برگزاری است و اقداماتی که به لحاظ فنی، تخصصی، مدیریتی و فرایندی انجام شده است، زمینه ایجاد امنیت و سلامت بیش‌ازپیش آزمون سراسری را فراهم کرده است.

طاهری نیا در پایان بیان کرد: مرحله دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ در تیر‌ برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نحوه نظارت بر صحت نتایج آزمایش‌ها در آزمایشگاه‌های پزشکی
  • ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی دندان پیشگیری می‌کند
  • مکمل‌های پروبیوتیک شدت صرع را در کودکان کاهش می‌دهد
  • ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی‌ دندان پیشگیری می‌کند
  • رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی: فقط ۱۰ درصد پزشکان از شغل خود راضی هستند
  • رئیس انجمن دکترای علوم آزمایشگاهی تشخیص طبی ایران : آزمایشگاه‌های تشخیص‌طبی در بین گروه‌های پزشکی دارای کمترین شکایت هستند
  • گزارشی از زنده به گورشدن ۲۰ نفر + جزئیات | جسدهایی که به دلیل تکه تکه شدن یا تجزیه آنها قابل شناسایی نیستند...
  • از هر هزار تولد، یک تا سه نوزاد با آسیب شنوایی متولد می شود/شناسایی۱۶۳ نوزاد ناشنوا در خراسان شمالی
  • بین گروه آزمایشی تجربی و انسانی، فاصله قابل‌ملاحظه‌ای با سایر گروه‌ها وجود دارد!
  • بیشترین موارد ابتلا به مالاریا در سیستان‌و بلوچستان بوده‌است