Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-27@15:57:59 GMT

واکنش وطن امروز به پریشان‌گویی زیباکلام

تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۳۹۹۸۱

واکنش وطن امروز به پریشان‌گویی زیباکلام

اظهارات ضد ملی و تحقیر دستاوردهای ایرانیان تبدیل به بخشی از برند سیاسی زیباکلام در فضای عمومی کشور شده است؛ چهره اصلاح‌طلبی که البته هیچ‌گاه خود را محدود به عرصه سیاست نکرده و در هر موضوعی که از او دعوت می‌شود دست رد به سینه هیچ تریبونی نمی‌زند؛ چه سینما، چه ورزش و حالا هم حوزه بهداشت و درمان! وی در جدیدترین موضعش روز گذشته با انتشار توئیتی در صفحه شخصی خود و مقایسه دوچرخه و واکسن، امکان تولید واکسن ایرانی را به سخره گرفت و نوشت: «به نظر شما کشوری که نتوانسته در زمینه تولید یک دوچرخه ساده بچگانه صادراتی داشته باشد و بعد از 60 سال عصاره صنعت خودروسازی‌اش، پراید و پیکان است، چگونه ممکن است در زمینه تولید واکسن کرونا تبدیل به یک تولیدکننده بین‌المللی شود؟» البته این موضع را چندان نمی‌توان در کلکسیون اظهارات زیباکلام عجیب و نامأنوس دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او پیش از این نیز به بهانه‌های مختلف عصبانیت خود از هر گونه موفقیت ایران در عرصه‌های مختلف را صراحتا بیان کرده و در نمونه‌ای مشهور اظهار داشته بود هر بار با مشاهده پیروزی یک تیم ایرانی عصبانی می‌شود. در این میان شاید بتوان عصبانیت یا خوشحالی این چهره اصلاح‌طلب از پیروزی یا شکست نمایندگان ایران را امری شخصی و درونی تلقی کرد اما نمی‌توان چشم بر منطق وی به عنوان یک استاد دانشگاه بست. او که تقریبا در بیشتر سال‌های دولت روحانی به عنوان یک چهره سیاسی حامی دولت در دانشگاه‌ها و رسانه‌ها حاضر می‌شد و از عملکرد دولت بویژه در عرصه سیاست خارجی دفاع می‌کرد، پیش‌بینی‌های اینچنینی زیادی داشته است؛ از جمله سال 94 پیش از انتخاب دونالد ترامپ، به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا، در واکنش به وعده خروج دولت بعدی این کشور از برجام گفته بود: «مردم آمریکا نمی‌گذارند رئیس‌جمهور بعدی‌شان برجام را تحت‌الشعاع قرار دهد». این اظهارات که شباهت حداکثری با پیش‌بینی دولت روحانی نیز داشت تنها یک نمونه مشهور از اظهارات چهره جنجالی جبهه اصلاحات است که از قضا کرسی تدریس علوم سیاسی را در یکی از بهترین دانشگاه‌های کشور در اختیار دارد. 

در چنین فضایی شاید افاضات جدید زیباکلام را بتوان موضعی معمولی از سوی اصلاح‌طلبی دانست که این روزها از شکست و حذف جبهه متبوعش از عرصه سیاسی کشورمان عصبانی است؛ عصبانیتی که در ماه‌های گذشته نیز بارها آن را نشان داده بود. با این حال نمی‌توان براحتی از کنار اتمسفر خودتحقیری وی به عنوان یکی از نمادهای جریان غربگرا عبور کرد؛ جریانی که از پیروزی ایران خشمگین می‌شود و نان خود را در تحقیر خویشتن به پای دیگری «غربی» پیدا می‌کند. / وطن امروز

منبع: فردا

کلیدواژه: ایران زیباکلام تولید واکسن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۳۹۹۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلال‌زاده: زیاده‌گویی پارلمان اروپا فقط برای دلخوش‌کنی صهیونیست‌ها است

رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: زیاده‌گویی، تمامیت‌خواهی و مخالفت‌خوانی‌های مکرر پارلمان اروپا در خصوص ایران فقط برای دلخوش‌کنی صهیونیست‌ها است.

 به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، «وحید جلال‌زاده» رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در صفحه شخصی خود در فضای مجازی، نوشت: زیاده‌گویی، تمامیت‌خواهی و مخالفت‌خوانی‌های مکرر پارلمان اروپا در خصوص ایران نه مبنای قانونی دارد و نه الزامی برای شورا و اتحادیه اروپا ایجاد می‌کند و نه گوش شنوایی در ایران دارد. فقط برای دلخوش‌کنی صهیونیست‌ها است.

دیگر خبرها

  • نشست هم اندیشی تشکل‌های کارگری و کارفرمایی چهارمحال و بختیاری با استاندار
  • جلال‌زاده: زیاده‌گویی پارلمان اروپا فقط برای دلخوش‌کنی صهیونیست‌ها است
  • آیت‌الله اعرافی: در ‌معماری و شهرسازی الگوهای ویژه نداریم
  • تکریم معلمان، زمینه تحول همه حوزه‌ها را فراهم می‌کند
  • زیاده‌گویی پارلمان اروپا فقط برای دلخوش‌کنی صهیونیست‌ها است
  • وضعیت نتانیاهو ۲۰۰ روز بعد از طوفان
  • معاون پارلمانی رئیس جمهور به اظهارات قالیباف پاسخ داد
  • اقتدار امروز در عرصه‌های مختلف مرهون خون شهدا و رشادت‌های آنهاست
  • واکنش یکی از عمو‌های فیتیله‌ای به اظهارات جنجالی عموقناد
  • واکنش یکی از عموهای فیتیله‌ای به اظهارات جنجالی عموقناد | اختلافی که پس از سال‌ها فیتیله‌اش روشن شد!