Web Analytics Made Easy - Statcounter

شرکت نفت دولت جمهوری آذربایجان (SOCAR) بامداد دوشنبه گزارش‌ها درباره وقوع انفجار در تأسیسات گازی «امید» واقع در دریای خزر را رد کرد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، این شرکت در بیانیه‌ای اعلام کرد که انفجاری در سکوهای گازی واقع در سواحل دریای خزر رخ نداده و این تأسیسات همگی ایمن هستند.

این در حالی است که شامگاه یکشنبه منابع محلی با انتشار تصاویر و ویدئوهایی از وقوع انفجار شدید و بزرگ در تأسیسات گازی نزدیک سواحل شهر باکو خبر داده بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش، شرکت دولتی نفت جمهوری آذربایجان همچنین ادعا کرد که فوران گِل توسط پدیده‌ای به‌نام «گِل‌فشان» در زیر دریای خزر باعث آن چیزی شده که مردم مشاهده کردند.

به نوشته رویترز، این شرکت اما شفاف‌سازی نکرد که شعله‌ها و انفجار متعاقب در نزدیکی تأسیسات گازی امید ناشی از چه چیزی بوده است.

«ابراهیم احمدوف» سخنگوی شرکت نفت جمهوری آذربایجان توضیح داد: «هیچ حادثه‌ای در میدان‌های ساحلی و تأسیسات صنعتی تحت کنترل ما رخ نداده و همه‌چیز طبق معمول به کار خود ادامه می‌دهد».

میدان گازی امید دومین میدان بزرگ گاز طبیعی در جمهوری آذربایجان است. این مکان در سواحل  جمهوری آذربایجان و ۷۵ کیلومتری جنوب شرقی باکو واقع شده است. 

این در حالی است که وزیر دفاع جمهوری آذربایجان چندی قبل اعلام کرد این کشور در حال تقویت نیروی دریایی خود در دریای خزر است. این کشور چندی قبل نیز از برگزاری تمرینات تاکتیکی در دریای خزر خبر داد. این تمرینات با استفاده از ناوگان و قایق‌های نظامی نیروی دریایی در آبهای ساحلی جمهوری آذربایجان در دریای خزر برگزار شد. هدف از برگزاری این تمرین ، حفاظت از میادین نفتی و گازی دریایی و نیز خطوط لوله زیردریایی اعلام شد.

310 310

کد خبر 1532182

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: جمهوری آذربایجان دریای خزر انفجار جمهوری آذربایجان دریای خزر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۴۰۳۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انفجار گاز فاضلاب در پارک پرواز تبریز چهار مصدوم به جا گذاشت

وحید شادی نیا اعلام کرد: عصر امروز یکشنبه براثر انفجار در چاه فاضلاب چهار نفر دچار مصدومیت شدند و توسط اورژانس به بیمارستان امام رضا تبریز انتقال یافتند.

سخنگوی اورژانس آذربایجان شرقی همچنین گفت: عصر امروز بر اثر انفجار کپسول گاز در منزل مسکونی در روستای ایرانق شهرستان بستان آباد ۶ نفر راهی بیمارستان شدند که اقدامات لازم درمانی اورژانس برای آنها انجام پذیرفت.

شادی نیا با اشاره به اینکه ۶ نفر در این حادثه دچار سوختگی اندام شدند، گفت: مصدومان توسط آمبولانس فوریت‌های پزشکی بستان آباد به بیمارستان سینا در تبریز منتقل شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • مجمع جهانی گفت‌وگوی فرهنگ‌ها فرصتی برای بیان مواضع ایران به نخبگان
  • رسانه عبری: باکو میانجی بالقوه تل‌آویو و آنکارا است
  • باکو ادعای فرانسه درباره حمایت از تجزیه طلبان را رد کرد
  • باکو، میزبان ششمین مجمع جهانی گفت‌وگوی فرهنگ‌ها
  • تعمیرات اساسی سکوهای تولید گاز پارس جنوبی آغاز شد
  • جمهوری آذربایجان قصد دارد املاک دولتی ایران در باکو را مصادره کند
  • رایزنی «بلینکن» با سران ایروان و باکو درباره روند صلح بین دو کشور
  • ادعای اقدام علیه املاک دولت ایران؛ باکو قصد مصادره اموال کرده است؟
  • انفجار گاز در بستان‌آباد ۶ نفر را راهی بیمارستان کرد
  • انفجار گاز فاضلاب در پارک پرواز تبریز چهار مصدوم به جا گذاشت