Web Analytics Made Easy - Statcounter

اصفهان - دبیرکل جمعیت حمایت از مصدومین شیمیایی گفت:جمعیت حمایت از مصدومین شیمیایی با هدف اثبات حقانیت و مظلومیت جانبازان شیمیایی در مجامع بین‌المللی تاسیس شد.

خبرنگار قدس آنلاین اصفهان گفتگویی با دبیرکل جمعیت حمایت از مصدومین شیمیایی داشته که در مطلب زیر به آن پرداختیم.

بمباران شیمیایی در کشور ما ویرانیهای بسیاری ایجاد کرد و به دنبال آن عارضه های شیمیایی افراد زیادی را درگیر کرد و به همین مناسبت یک روز در تقویم ملی ما به نام مبارزه با سلاح های شیمیایی و میکروبی عنوان شده است به همین منظور

سید کمال لوح موسوی  با بیان اینکه که هنوز بسیاری از مردم دنیا از بمباران شیمیایی شهر های ایران خبر ندارند اظهار داشت: باید این موضوع را با حضور فعال در کنفرانس های بین المللی به اثبات برسانیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جانباز ۷۰ درصد شیمیایی اظهار کرد: جانبازان زیادی هستند که درصد پایینی دارند ولی وضعیت جسمی بدی دارند.

وی افزود: بسیاری از جانبازان حاضر نیستند درصد جانبازی را افزایش دهند به همان دلیلی که خیلی ها پرونده تشکیل ندادند به دنبال افزایش درصد جانبازی نیز نیستند

لوح موسوی در ادامه از جانبازی یاد کرد که وضعیت جسمانی مساعدی ندارد ولی درصد جانبازی او ۲۵ درصد است.

وی اظهار کرد: می دانم اگر او مجدد در کمیسیون پزشکی شرکت کند هفتاد درصد جانبازی به او می‌دهند ولی می‌گوید من قصد ندارم دنبال آن بروم و پای ارزش‌های خود ایستاده و نمی‌خواهد آن را با چیزی عوض کند.

لوح موسوی با بیان اینکه برخی مسئولین فراموش کرده اند که جانبازان شیمیایی چقدر درد و زجر می کشند اذعان کرد:به همین جهت ما خود باید به فکر خویش باشیم و نهایت تلاش را انجام می دهیم برای اینکه جانبازان شیمیایی شرمنده خانواده خود نشوند.

دبیرکل جمعیت حمایت از مصدومین شیمیایی ابراز کرد:همین مسئله ما را بر آن داشت که به دنبال تاسیس انجمن یا جمعیتی برای دفاع از حقوق جانبازان شیمیایی برآییم.

لوح موسوی تصریح کرد:جمعیت حمایت از مصدومین شیمیایی با هدف اثبات حقانیت و مظلومیت جانبازان شیمیایی در مجامع بین‌المللی از سال ۱۳۹۲ شروع به کار کرده و به صورت ملی ثبت شده است و اهداف بین المللی دارد و ۹ شعبه در سراسر کشور دارد و دفتر مرکزی آن در مرکز فرهنگی سرچشمه شهدای هفتم تیر تهران قرار دارد.

وی در ادامه از حضور پر رنگ جانبازان شیمیایی در در عرصه های اجتماعی خبر داد و خاطر نشان کرد:تفاوت جانبازان شیمیایی در مقایسه با دیگر جانبازان در این است که ظاهر آنان چیزی نشان نمی‌دهد و به همین خاطر در بین مردم گم هستند. خودنیزتمایلی به شناخته شدن ندارند. جانبازان ویلچری و قطع عضو از روی ناچار شناخته می‌شوند، ولی مردم جانبازان شیمیایی را نمی‌شناسند و همین کارشان را سخت می‌کند. با این حال بسیاری از جانبازان شیمیایی از فعالان اجتماعی هستند و با وجود تمام سختی‌ها حضور پررنگ در جامعه دارند.

وی با بیان اینکه عملکرد  ما به صورت ملی می باشد اظهار داشت: می خواهیم همه ۶۸هزار جانباز را تحت پوشش بگیریم ولی اولویت بندی می کنیم وبین شش تا هفت هزار جانباز که به لحاظ شیمیایی در درجه شدید ومتوسط مصدومیت  قرار دارند و در ابتدا حدود هزار نفر از آنان که حدودا ۵۰نفر از آنان  مصدومیت شدید دارند را تحت پوشش قرار خواهیم داد.

دبیرکل جمعیت حمایت از مصدومین شیمیایی

در زمینه پذیرش اعضا در  این جمعیت ابراز کرد: با کمال احترام به جانبازان اعصاب و روان که بسیار ارزشمند هستند ولی چون جانبازان شیمیایی احتیاج به آرامش دارند ،از جانبازان شیمیایی در جمعیت پذیرش می شود که اخلال ایجاد نکنند و موجب برهم زدن آرامش دیگر جانبازان نگردند.

 لوح موسوی نمایندگی اصفهان این جمعیت را فعالترین نمایندگی در سراسر کشور دانست و افزود این نمایندگی با مدیریت جانباز ۷۰درصد، سردار محمدعلی مشتاقیان اداره می گردد و با بالاترین جمعیت جزء فعال ترین نمایندگی جمعیت حمایت از مصدومین شیمیایی می باشد.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: جانبازان سلاح شیمیایی جانبازان شیمیایی درصد جانبازی بین المللی لوح موسوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۴۰۵۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت از طرح‌های اشتغال‌زایی روستایی در همدان

معاون فرماندار همدان گفت: مهاجرت از روستاها به شهر و کم شدن جمعیت روستایی طی چند دهه اخیر باعث گسترش بی‌رویه جمعیت شهری و کاهش جمعیت تولید کننده روستایی شده است و باید با حمایت از اشتغال روستایی تلاش کرد تا مهاجرت معکوس از شهر به روستا اتفاق بیفتد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از همدان، اسدالله ربانی‌مهر امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: حمایت از طرح‌های اشتغال‌زایی، توسعه زیرساخت‌ها و اختصاص امتیازات ویژه باعث مهاجرت به روستاها، کاهش جمعیت شهری و رونق روستا خواهد شد.

وی افزود: شغل‌هایی همچون کشاورزی، مشاغل خانگی، خیاطی و قالی‌بافی، صنایع‌دستی، نان‌های خانه‌پز و زنبورداری از کسب و کارهای موفق در روستاها است و روستاهای ابرو و چشین در کنار گردشگری، ظرفیت خوبی برای توسعه اقتصادی دارند.

معاون فرماندار همدان با تقدیر از برادران بختیاری در توسعه کسب‌وکار در این روستا، ادامه داد: از کسب‌وکارهای بانوان این روستا حمایت و به برگزاری نمایشگاه‌ها و تسهیلات کمک خواهیم کرد.

ربانی‌مهر تصریح کرد: دفتر کارآفرینی با مشارکت خوب بانوان و مدیریت برادران بختیاری، اقدامات خوبی را با هدف اشتغال‌زایی و رونق تولید در رشته‌های قالیبافی، خیاطی، کشاورزی، نان خانه‌پز در حوزه اشتغال‌زایی و برنامه‌های فرهنگی و مناسبتی انجام داده است.

وی گفت: مهاجرت از روستاها به شهر و کم شدن جمعیت روستایی طی چند دهه اخیر باعث گسترش بی‌رویه جمعیت شهری و کاهش جمعیت تولید کننده روستایی شده است و باید با حمایت از اشتغال روستایی تلاش کرد تا مهاجرت معکوس از شهر به روستا اتفاق بیفتد.

کد خبر 748674

دیگر خبرها

  • حقوقی‌ها از بازار سرمایه دست کشیدند/ بورس سرخ‌پوش شد!
  • ۴۲ درصد جمعیت شهر قم تحت پوشش شبکه فاضلاب است
  • حمایت از طرح‌های اشتغال‌زایی روستایی در همدان
  • امدادرسانی به ۶ مصدوم در محورهای مواصلاتی چهارمحال و بختیاری
  • ۲۰ درصد جمعیت لرستان ‌مسکن ندارند
  • متوسط طول عمر پستانداران چقدر است؟ (+ اینفوگرافی)
  • «خالی فروشی» حواله خودرو
  • تمدید مهلت ثبت‌نام و ویرایش دومین آزمون استخدامی خاص فرزندان شهدا و فرزندان جانبازان هفتاد درصد
  • سقوط مینی بوس به دره در باغملک / شمار کشته و مصدومین اعلام شد
  • زنگ خطر کاهش رشد جمعیت در خوشاب