Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-29@18:49:25 GMT

واکنش‌ها به افت شاخص بورس

تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۴۰۵۹۶

واکنش‌ها به افت شاخص بورس

  به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از دنیای اقتصاد؛ آنها همچنین در نوشته‌هایشان از فعالان حوزه بورس و چهره‌هایی که در هفته‌های گذشته درباره این مساله نوشته بودند که بورس تا مردادماه و شروع به کار رسمی دولت سیزدهم سبزپوش با رشد شاخص است، این سوال را مطرح می‌کردند که علت اشتباه از آب درآمدن تحلیل‌ها و پیش‌بینی‌هایشان چیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما این روند در روز یکشنبه هم ادامه داشت.

ریزش شاخص بورس برای روز دوم از آغاز هفته، به این نگرانی در بین کاربران توییتر بورسی، دامن زد که نکند این ریزش‌ها دومینو وار باشد و همین‌طور تا مرداد ادامه داشته باشد. فضای مبهم پیش رو که بخش زیادی از آن به مذاکرات بین‌المللی برجام برمی‌گردد و از طرفی دامن‌زدن به این بحث از سوی برخی از کاربران توییتر فارسی مبنی بر اینکه تمام فعالیت‌ها در کشور در چند هفته پیش رو به حالت تعلیق درآمده است تا دولت سیزدهم به صورت رسمی کار خود را شروع کند بدبینی‌ها و فضای انتقادی در شبکه‌های اجتماعی و به خصوص توییتر را بیشتر کرده است.

برخی از افراد بدبین هم در این میان به این مساله اشاره می‌کنند که دست‌های پنهان در حال سنگ‌اندازی در عملکرد بورس و دیگر فعالیت‌ها مثل توزیع برق و آب در کشور هستند تا بی‌اعتمادی در بین مردم بیشتر شود و دولت جدید که روی کار می‌آید، راه سختی برای بهبود این وضعیت پیش رو داشته باشد. اما به غیر از این موضوع‌ها، اگرچه فعالان حوزه بورس نسبت به پرسش یا انتقادهای مطرح شده درباره وضعیت بورس، واکنشی نشان ندادند اما در فضای توییتر، سهامداران خرد بعضا پاسخ‌هایی به این پرسش مطرح می‌کردند. یکی از این پاسخ‌ها که ناشی از بدبینی و عدم اعتماد به فعالان حوزه بورس است، این بود که این چهره‌ها یعنی افرادی که در حوزه بورس فعال هستند و برای خود نام و نشانی دست و پا کرده‌اند، وظیفه‌شان عادی جلوه دادن شرایط، تزریق اعتماد و امید به مردم و ایجاد حس خوش‌بینی به بورس است.

افرادی که چنین نگاه بدبینانه‌ای را در توییتر مطرح می‌کردند، مدعی هستند که کاربران یعنی سهامداران خرد که در بورس سرمایه‌گذاری کرده‌اند نسبت به مسوولان و صحبت‌ها و گزارش‌های رسمی بی‌اعتماد شده‌اند و برای همین به کسب اطلاع از فضای توییتر فارسی و از چهره‌های حوزه بورس رو آورده‌اند. برای همین هم این افراد این وظیفه را به عهده‌ گرفته‌اند که به این کاربران عادی حوزه بورس این‌طور القا کنند که اوضاع بورس رو به بهبود است. یکی دیگر از اظهارنظرهایی که در فضای توییتر فارسی و در واکنش به پرسش برخی از کاربران که در بالا به آن اشاره شد، مطرح می‌شد از این قرار بود که دخالت‌های مستقیم و غیرمستقیم مسوولان، سیاست‌های دستوری، عدم ثبات در سیاست داخلی، فضای مبهم مذاکرات بین‌المللی برجام و... از جمله موضوعاتی است که دست به دست هم داده‌اند تا بورس روی خوش به خود نبیند.

پربیننده ترین ۴۰درصد سود سهام عدالت، فردا واریز می شود شرایط وام سهام عدالت چیست؟ نمای پایانی بورس (۱۲تیر۱۴۰۰) / شاخص کل با افت ۱۰هزار واحدی همراه شد واریز بخش دوم سود سهام عدالت تا آخر هفته ارزش سهام عدالت من (۱۳ تیرماه)

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: بورس تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۴۰۵۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شاخص بورس هزار واحد رشد کرد

به گزارش خبرنگاراقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا، شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز (شنبه ۸ اردیبهشت) با یک هزار و ۲۲ واحد رشد در ارتفاع ۲ میلیون و ۳۰۴ هزار و ۹۷۹ واحد ایستاد.

شاخص هم‌وزن در جریان معاملات روز جاری با یک هزار و ۳۹۵ واحد افزایش به ۷۶۵ هزار و ۴۵ واحد و شاخص قیمت با ۷۸۱ واحد افزایش به ۴۲۸ هزار و ۲۲۷ واحد رسید.

معامله‌گران امروز در بورس تهران بیش از ۷ میلیارد و ۵۵۰ میلیون سهم و اوراق مالی را به ارزش تقریبی ۴۹ هزار میلیارد ریال با انجام بیش از ۳۵۰ هزار معامله، دادوستد کردند.

نماد «فملی» بیشترین اثر مثبت و نماد‌های شپنا، شستا، وبملت، شتران، وغدیر و وتجارت بیشترین اثر منفی را بر شاخص بورس گذاشتند.

شاخص فرابورس ایران در معاملات امروز با ۸۰ واحد کاهش، به ۲۵ هزار و ۵۲۵ واحد رسید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افت ۴ هزار واحدی شاخص بورس
  • شاخص بورس امروز ۹ اردیبهشت/افت ۲۰۱۴۵ واحدی
  • واکنش جالب توییتر وولفسبورگ به بازگشت‌های لحظه آخری بایرلورکوزن / عکس
  • محمد رهبری، پژوهشگر شبکه‌های اجتماعی: گشت ارشاد بیشتر از حمله ایران به اسراییل مورد توجه قرار گرفت/ جامعه از زمان ماجرای مادر قمی به مسأله حجاب حساس شده/ در ایتا یک جزیره جدا از جامعه شکل گرفته است
  • رشد ۶۵۲ واحدی در پایان معاملات
  • افزایش ۶۵۲ واحدی شاخص کل بورس
  • شاخص بورس هزار واحد رشد کرد
  • شاخص بورس امروز ۸ اردیبهشت/رشد ۶۵۲ واحدی
  • رشد بیش‌از ۸ هزار واحدی صبح گاهی بورس
  • افزایش ۲ هزار و ۸۶۵ واحدی شاخص کل بورس