Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، حساب کاربری «معتقلی الرای» (زندانیان اندیشه) در توئیتر به نقل از عبدالله العوده‏، فرزند سلمان العوده مبلغ مخالف سعودی اعلام کرد فردا جلسه‌ای محرمانه درباره محاکمه پدرش بدون حضور طرف‌های مستقل یا بین المللی برگزار می‌شود.

این نخستین بار است که بعد از ۳ سال تعویق در محاکمه سلمان العوده‏، جلسه محاکمه او برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

العوده، ۴ سال در سلول انفرادی به سر می‌برد و طی این مدت هدف شکنجه جسمی و روانی قرار گرفته است.

پسر این مبلغ محبوس سعودی پیشتر در توئیتر خود نوشت: پدرم پس از دریافت واکسن کرونا بدحال شده است و ریاض مسئول کامل وضع سلامت پدرم و آسیب‌های روانی و جسمی و انزوای فردی اوست.

پسر سلمان العوده ماه قبل اعلام کرده بود که پدرش نیمی از شنوایی و بینایی خود را از زمانی که بازداشت شده و در زندان‌های آل سعود بوده از دست داده است.

سلمان العوده ۱۰ سپتامبر ۲۰۱۷ در چارچوب طرح مسئولان ریاض برای بازداشت‌های سیاسی، پس از انتشار توئیتی دستگیر شد. او در این توئیت نوشته بود از خداوند می‌خواهد که بین قلب‌های متولیان امور در راستای تحقق خیر ملت‌ها، الفت بیندازد.

سازمان حقوقی «داون» پیشتر اعلام کرده بود که العوده ۶۳ ساله در ملاقات‌های قبلی گفته است که در طول سه سال بازداشتش در زندان «ذهبان» و نیز در زندان «الحائر» در معرض بدرفتاری‌هایی از جمله محرومیت از خواب و دارو، آسیب جسمانی و بازداشت در سلول انفرادی به مدت سه سال قرار گرفته است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: عربستان سعودی محاکمه قضایی زندان ها سلمان العوده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۴۰۶۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تهدید رژیم صهیونیستی به انتقام از دادگاه کیفری بین‌المللی

وب‌سایت آمریکایی آکسیوس به نقل از مقامات صهیونیستی و آمریکایی گزارش داد که رژیم اشغالگر دولت بایدن را تهدید کرده است که اگر دادگاه کیفری بین‌المللی حکم بازداشت سران این رژیم را صادر کند، گام‌های تلافی‌جویانه‌ای علیه تشکیلات خودگردان فلسطین که ممکن است منجر به فروپاشی آن شود، برمیدارد.

براساس گزارش عربی پست، به نوشته این وب سایت آمریکایی این تهدید‌ها در حالی مطرح می‌شود که مقامات صهیونیستی در دو هفته گذشته به شدت نگران شده اند که دادگاه کیفری بین المللی در حال آماده شدن برای صدور حکم بازداشت بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، یوآو گالانت وزیر جنگ و هرزی هالوی رئیس ستاد مشترک رژیم صهیونیستی است.

از سال ۲۰۲۱، دادگاه کیفری بین‌المللی، مستقر در لاهه، در حال بررسی جنایات جنگی احتمالی توسط نیرو‌های اشغالگر صهیونیستی است که مربوط به جنگ بین این رژیم علیه غزه در سال ۲۰۱۴ است.

به گفته دادستانی کل، این تحقیقات به حملات ۷ اکتبر ۲۰۲۴ و جنگ جاری در غزه از آن زمان تاکنون گسترش یافته است.

به گفته همین منابع، رژیم صهیونیستی طی چند هفته گذشته به آمریکا اطلاع داده است که اطلاعاتی در اختیار دارد که نشان می‌دهد مقامات تشکیلات خودگردان فلسطین بر دادستان دادگاه کیفری بین المللی برای صدور حکم بازداشت علیه سران  رژیم صهیونیست فشار می‌آورند.

در همین راستا اعضای کنگره آمریکا، دیوان بین‌المللی کیفری را تهدید کرده‌اند که از صدور قرار بازداشت برای سران رژیم صهیونیستی خودداری کند. بر اساس گزارش رسانه‌های صهیونیستی، دولت آمریکا در تلاش است تا از صدور حکم بازداشت بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی توسط دیوان لاهه جلوگیری کند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • تکلیف جایزه بزرگ جشنواره شهرنما چه شد؟
  • چراغ سبز عربستان به اسرائیل با بازداشت حامیان فلسطین
  • بلومبرگ: عربستان دیدگاه‌های ضد اسرائیلی را سرکوب می‌کند
  • تهدید رژیم صهیونیستی به انتقام از دادگاه کیفری بین‌المللی
  • کمک۱۳میلیارد تومانی خیران زنجانی برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد
  • حکم دادگاه رژیم صهیونیستی علیه خواهر هنیه
  • برگزاری نخستین جلسه ستاد اربعین وزارت ارتباطات
  • آزادی سرکارگر یزدی از زندان با کمک اهالی «دوشنبه‌های رهایی»
  • مخالفت صهیونیست‌ها با تسهیل شرایط حبس مروان البرغوثی
  • نخست‌وزیر مالزی: برای برقراری عدالت در قبال فلسطینی‌ها قاطعانه عمل می‌کنیم