Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر -گروه استان‌ها: با توجه به اینکه ۶۴۰ هزار هکتار جنگل استان ایلام را به یکی از زیستگاه‌های گیاهی در کشور تبدیل کرده حفاظت از این گنجینه‌های گران بها اهمیت فراوانی دارد.

آتش سوزی در جنگل‌های بلوط استان ایلام یکی از معضلات بزرگ در فصل تابستان است، هرچند آمارها نشان می‌دهد آتش سوزی در سال جاری کاهش یافته ولی تجریه نشان داده، خطر وقوع آتش سوزی در هر لحظه جنگل‌های استان را تهدید می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گرما در استان ایلام به اوج خود رسیده، این عامل خود افزایش احتمال آتش سوزی در سطح جنگل‌های استان را افزایش داده است.

در راستای حفاظت از عرصه‌های جنگلی استان پایگاه‌های محیط زیست به تجهیزات ا طفای حریق مجهز شده‌اند، همچنین قرار است در صورت بروز هر گونه حادثه از ظرفیت‌های مردمی در مهار آتش استفاده شود.

۸۹ نقطه مستعد آتش شناسایی شد

مدیرکل منابع طبیعی استان ایلام در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: بر اساس مطالعات صورت گرفته در استان ایلام ۴۱۸ هزار هکتار از عرصه‌ها مستعد حریق و آتش سوزی است که حدود ۸۹ نقطه بحرانی در تمامی شهرستان‌ها را شامل می‌شود.

رضا احمدی افزود: با برنامه ریزی های صورت گرفته، نیروی‌های منابع طبیعی با امکانات و تجهیزات کافی در حالت آماده باش هستند، به محض کوچک‌ترین جرقه‌ای در عرصه‌های ملی صورت بگیرد با کمک همیاران طبیعت و سازمان‌های مردم نهاد و خود مردم نسبت به مهار آن اقدام می‌شود.

وی گفت: امسال آمار آتش سوزی‌ها در استان به نحو چشمگیری کاهش داشته چراکه کار حفاظت از آنها دو چندان شده است.

نیروهای حفاظت منابع طبیعی استان در حالت آماده باش

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی ایلام در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: استفاده از گروه‌های مردم نهاد و مشارکت‌های مردمی گامی مهم برای حفاظت از عرصه‌های طبیعی در استان ایلام به شمار می‌رود.

علیرضا بیگلری افزود: در همین راستا ۲۵۰ نفر نیروی آموزش دیده، ۲۵ گشت خودرویی، ۱۱ گشت موتوری به صورت هدفمند و شبانه روزی مشغول انجام وظیفه در خصوص حمایت و حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی استان ایلام هستند.

وی ادامه داد: شهرستان ایلام ۶ سازمان مردم نهاد فعال دارد که با منابع طبیعی همکاری خوبی دارند، همچنین بهره بردارانی که از منابع طبیعی و عرصه‌های طبیعی بهره برداری می‌کنند ملزم هستند حوزه بهره برداری خود را حفاظت کند.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام گفت: با توجه به افزایش دما در سطح استان و احتمال وقوع حریق در جنگل‌ها و مراتع، نیروهای حفاظت منابع طبیعی استان با تجهیزات و امکانات لازم به منظور حفاظت از جنگل‌ها و پیشگیری و اطفای حریق‌های احتمالی، آماده باش هستند.

بیگلری افزود: از مردم تقاضا داریم که از روشن کردن آتش در جنگل‌ها و مراتع به هر عنوان جدا خودداری کنند و در صورت مشاهده آتش سوزی مراتب را به تلفن ۱۵۰۴ یگان حفاظت منابع‌طبیعی اطلاع دهند.

بیش از ۳۲ درصد از مساحت استان ایلام را جنگل‌ها تشکیل می‌دهند که حفاظت از آنها وظیفه‌ای همگانی است.

کد خبر 5250729

منبع: مهر

کلیدواژه: آتش سوزی آتش سوزی جنگل ها ایلام ویروس کرونا شیوع کرونا کرمانشاه آمار کرونا بوشهر ایلام خطبه های نماز جمعه گرگان انتخابات 1400 اراک اردبیل عکس استانها مجلس شورای اسلامی واکسن کرونا حفاظت منابع طبیعی منابع طبیعی استان استان ایلام آتش سوزی عرصه ها جنگل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۴۰۶۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی ۱۰۰ نقطه مازندران برای ساخت نیروگاه برق آبی

به گزارش خبرنگار مهر، محمد طاها بابازاده ظهر سه شنبه در گفت وگو با خبرنگاران با بیان این‌که پارسال برای ساخت هفت نیروگاه برق‌آبی با ظرفیت ۳۳.۲۵ مگاوات و تولید انرژی سالانه ۱۳۹.۷۲ گیگاوات ساعت در مازندران سرمایه‌گذار جذب شده است گفت: مطالعات و مقدمات واگذاری ۱۳ نقطه مناسب برای ایجاد نیروگاه برقابی در مازندران انجام شده و فراخوان این ۱۳ نیروگاه نیز منتشر شده است.
محمدطاهر بابازاده افزود: ۱۰۰ نقطه در مازندران دارای پتانسیل ساخت نیروگاه برق‌آبی با ظرفیت مجموع ۴۰۰.۲۸ مگاوات شناسایی شده است که به مرور با جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی یا خرید تضمینی دولت اجرایی می‌شود. وی گفت: سال گذشته پس از انجام مطالعات و فراهم کردن مقدمات، فراخوان جذب سرمایه‌گذار برای ساخت نیروگاه در هفت نقطه از استان منتشر شد که به جذب سرمایه‌گذار انجامید. مدیر طرح‌های توسعه منابع آبی شرکت آب منطقه‌ای مازندران افزود: مطالعات ساخت ۱۳ نیروگاه برق‌آبی دیگر نیز در استان به پایان رسیده و فراخوان این طرح‌ها نیز منتشر شده است. بابازاده گفت: از ۱۳ نقطه‌ای که برای ساخت نیروگاه برق‌آبی در نظر گرفته شده پنج نقطه در رودخانه هراز، پنج نقطه در رودخانه سه‌هزار و سه نقطه در رودخانه دوهزار قرار دارد. این ۱۳ نیروگاه نیز در مجموع توان تولید ۳۷۲ گیگاوات ساعت برق در سال را دارند. وی با اشاره به برخی مسائل پیش روی ساخت نیروگاه‌های برق‌آبی در مازندران، افزود: برای اجرایی شدن این ۱۳ نیروگاه در حال حاضر مهم‌ترین چالش ما با سازمان حفاظت محیط زیست است.

مدیر طرح‌های توسعه منابع آبی شرکت آب منطقه‌ای مازندران گفت: با توجه به این‌که رودخانه‌های هراز، چالوس و دوهزار رودخانه‌های حفاظت شده هستند به دریافت مجوز از اداره کل حفاظت محیط زیست نیاز است

بابازاده افزود: با پیگیری‌های مستمری که انجام شد گزارشی درباره این نقاط تهیه شده و قرار است در اداره کل حفاظت محیط زیست برای اخذ مجوز از طریق سازمان متبوع اقدام شود. کد خبر 6093158

دیگر خبرها

  • تهیه نقشه مناطق مستعد و دارای سابقه آتش‌سوزی در مراتع ضرورت است
  • رزمایش حفاظتی اطفای حریق در شاهرود اجرا شد
  • ۳۳ هزار مترمربع اراضی ملی در سوادکوه خلع ید شد
  • بیش از ۳۳ هزار متر مربع از اراضی ملی سوادکوه شمالی خلع ید شد
  • مبارزه با طرح آفت جوانه خوار درختان بلوط در شهرستان فلارد
  • محلات بی دفاع مستعد وقوع بزه سرقت و سایر جرائم
  • سوزاندن بقایای محصولات کشاورزی منجر به نابودی زمین می‌شود
  • رزمایش اطفای حریق در جنگل‌های تمام استان‌ها اجرا می‌شود
  • ضرورت بروزرسانی تجهیزات منابع طبیعی
  • شناسایی ۱۰۰ نقطه مازندران برای ساخت نیروگاه برق آبی