Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران گفت: شرکت‌های خودرو ساز باید در چارچوب قرداد‌ها و قوانین تا 120 روز مطالبات قطعه سازان را پرداخت کنند.
به گزارش آریا، حشمت الله عسگری در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید افزود: قطعه سازان 30 درصد از مقدار مورد نیاز در کل استان را تولید می‌کنند و جلسه ما اختصاص به دغدغه‌های شرکت‌های خودرو ساز و قطعه ساز داشت و مهم‌ترین معضلی که در حال حاضر قطعه سازان دارند این است که پرداخت مطالباتشان از شرکت‌های خودرو ساز متوقف شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران عنوان کرد: خودروسازان هم گلایه‌هایی دارند که قیمت گذاری دستوری باعث شده است ضرر کنند و سود کلانی نصیب دلالان شود، اعتقاد آن‌ها بر این است که اگر قیمت گذاری دستوری برداشته شود، به بدهی‌های قطعه سازان افزوده نمی‌شود.
عسگری سپس گفت: بخش عمده‌ای از قطعات در انبار‌ها رسوب شده است که مصوب شد درصدی بتوانند مواد اولیه در گمرکات را خارج کنند و بخشی از منابعی که به عنوان تسهیل بدهی خودرو ساز به قطعه ساز از طریق سیستم بانکی پرداخت می‌شود از طریق خرید دین است، متاسفانه قطعه سازان اعلام کردند که برخی از پرداختی‌ها در بانک‌ها بلوکه می‌شود که این مخالف قوانین و مقررات است و سیستم قضایی هم این را ابلاغ کرده است و مقرر شد تمام پرداختی‌ها توسط بانک‌ها انجام شود.
وی تصریح کرد: به طور طبیعی قطعه سازان وقتی نمی‌توانند طلب خود را بگیرند به بدهی هایشان نزد تامین اجتماعی افزوده می‌شود که امیدواریم 15 هزار میلیارد تومان بدهی ایران خودرو به قطعه سازان به حداقل برسد؛ ما از قطعه سازان و خودروسازان می‌خواهیم که تنها به بانک‌ها اتکا نکنند، چون منابع مورد نیاز آن‌ها به 50 هزار میلیارد تومان می‌رسد که شاید بانک‌ها نتوانند آن را پرداخت کنند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: خودروسازان مطالبات قطعه سازان قطعه سازان خودرو ساز قطعه ساز بانک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۴۰۷۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت همه مطالبات معلمان تا پایان اردیبهشت+ فیلم

فرهادی، سخنگوی آموزش و پرورش گفت: رقم حق‌التدریس معلمان در هر ماه بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان است.

وی افزود: قبل از پایان اردیبهشت ۱۴۰۳، حق التدریس معلمان شاغل و بازنشسته، حقوق معلمان خرید خدمات و حق الزحمه امتحانات نهایی را پرداخت خواهیم کرد.

او همچنین ادامه داد: معوقات فروردین سرایداران با حقوق اردیبهشت به حسابشان واریز می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی آموزش و پرورش

دیگر خبرها

  • قطع سهمیه خودرویی «مادران» و «فرسوده‌ها»؟
  • پرداخت همه مطالبات معلمان تا پایان اردیبهشت+ فیلم
  • خودروسازان به ازای هر ۱ میلیون دلار ارز تخصیصی، چه تعداد خودروی نو تولید کردند؟
  • ۱۵ درصد از مطالبات بازیکنان استقلال پرداخت شد
  • روند خوب تولید؛ توقف فروش رسمی/خودروهای تولیدی کجا هستند؟
  • یک برگ دیگر از ناکارآمدی های دولت سیزدهم/ تولیدات خودروسازان داخلی کجاست؟
  • سود مشارکت خودروسازان و دانش‌بنیان‌ها در تولید قطعات خودرویی
  • محصولات خودروسازان شهر بم زیر آب رفت!
  • در مذمت و ستایش ارز دریافتی خودروسازان اخیراً گمرک
  • کاهش تلفات تصادفات رانندگی با واردات خودرو