Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-04@03:03:10 GMT

اثری جدید از سیدعلی شجاعی در حوزه کودک و نوجوان‎‎

تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۴۰۸۳۲

اثری جدید از سیدعلی شجاعی در حوزه کودک و نوجوان‎‎

به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، «سه… دو… یک… شادی!» سومین اثر از مجموعه کتاب زیست اخلاق‌مدار به قلم سیدعلی شجاعی است.

شجاعی در این کتاب در قالب روایتی داستانی سعی کرده است تا مضامینی چون توانایی دیدن و لمس داشته‌ها و لذت بردن از آن و نیز توانایی در تلفیق و هم‌افزایی داشته‌های زندگی برای کسب لذت از آنها و نیز مهارت فعالیت جمعی را در میان مخاطبان نوجوان مورد توجه قرار دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

داستان این کتاب درباره نوجوانانی است که با وجود دارا بودن مجموعه‌ای از امکانات و وسایل، توانایی شاد بود یک روز در کنار هم بودن و لذت بردن از آن را ندارند و در ادامه متوجه این مسأله می‌شوند که این ناکامی نه تنها ناشی از فقر وسایل و امکانات آنها نیست، بلکه در نوع دید آنها به این مساله و توانایی آنها در هم‌افزایی گروهی با آن نهفته است.

این داستان سعی کرده با استفاده از زبان اندیشه و گفتاری نوجوانان و شبیه‌سازی آنچه به ظاهر از سوی آنها در مواجهه با مظاهر و امکانات تفریح و سرگرمی شکل می‌گیرد، آنها را به سمت نوعی کشف و اعتقاد عملی به اخلاق برای زیستی شاد و پرثمر هدایت کند.

نویسنده این کتاب همچنین به مخاطبان این اثر پیشنهاد کرده تا با مطالعه آن در کنار والدین، دستاوردهای بیشتری در فهم مطالب و موضوعاتی که در این اثر برای آنها قرار داده شده است، به دست بیاورند و زمینه را برای رشد اندیشه‌هایی تازه در خود فراهم آورند.

این کتاب همچنین با تصویرسازی‌هایی از نرگس طهماسبی همراه شده است. طهماسبی در تصویرگری همواره تلاش دارد تا ایده و تکنیک و نوآوری را در خدمت هم درآورد و بر همین اساس به تصویر، هویتی مستقل و هم‌شان با متن ببخشد. به همین دلیل است که در بسیاری از آثار او از جمله در همین کتاب می‌توان ردپای تفکر خلاقه او را در کشف قالب تصویرسازی و نیز محتوای آن جستجو کرد. سبک رئالیستی به کاررفته در تصویرسازی این کتاب هم جهان خیال‌انگیز کودکان را با طعمی نوستالژیک پیش چشم مخاطب ایرانی قرار داده است و هم سعی کرده است موقعیت‌هایی تازه و بکر در این زمینه ایجاد کند.

 این کتاب در ۳۲ صفحه رحلی و با قیمت ۶۶۰۰۰ تومان از سوی انتشارات کتاب نیستان راهی بازار نشر شده است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: کتاب کودکان علی شجاعی انتشارات کتاب نیستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۴۰۸۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری کارگاه آموزشی داستان نویسی برای کودکان در رشت

به گزارش خبرنگار مهر، کارگاه نویسندگی با عنوان «انتقال تجربه و مبانی داستان نویسی برای کودکان - دوره دوم» توسط میز کودک حوزه هنری با حضور «کلر ژوبرت» نویسنده و تصویرگر کتاب کودک به مدت ۲ روز در رشت برگزار می‌شود.

این کارگاه در روزهای ۱۵ و ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ در حوزه هنری گیلان برگزار می‌شود لذا علاقمندان برای ثبت نام و اطلاعات بیشتر با این شماره ۰۹۱۱۳۳۳۹۱۵۲ تماس حاصل کرده و یا به این آیدی @artguilan مراجعه کنند.

گفتنی است؛ «کلر ژوبرت» نویسنده فرانسوی، کارشناس علوم تربیتی، کارشناس ارشد ادبیات کودک و دارای مدرک تحصیلات حوزوی است، کار داستان‌نویسی و تصویرگری را از سال ١٣٧٥ آغاز و بیش از ۵۰ عنوان کتاب به دو زبان فارسی و فرانسه در کارنامه خود دارد.

کد خبر 6095889

دیگر خبرها

  • برگزاری کارگاه آموزشی داستان نویسی برای کودکان در رشت
  • پایان جشنواره ملی "شعر کودک و نوجوان رضوی" در همدان 
  • پایان جشنواره ملی شعر کودک و نوجوان رضوی در همدان + تصویر
  • نکوداشت چهره برجسته فرهنگ و ادب کشور «استاد جواد محقق» در همدان
  • جزییات جشنواره ملی شعر کودک و نوجوان رضوی در همدان
  • برنامه‌های جدید کانون پرورش فکری برای بچه‌ها
  • تمدید مهلت ثبت ششمین دوره جام باشگاه‌های کتابخوانی
  • مهلت ثبت ششمین دوره جام باشگاه های کتابخوانی تمدید شد
  • برگزاری جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان در کرمانشاه
  • برگزاری جام باشگاه های کتابخوانی کودک و نوجوان در کرمانشاه