Web Analytics Made Easy - Statcounter

در جریان گسترش ویروس دلتا در آلمان و افزایش مجدد مبتلایان جدید به کرونا در آلمان اختلافات بین مقامات این کشور درباره لزوم واکسیناسیون کودکان هم بالا گرفته است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، به نقل از "آر ان دی" آلمان، مسئله واکسیناسیون کودکان با توجه به گسترش ویروس دلتا همچنان موضوعی مورد اختلاف بین مقامات آلمانی است و در حالی که بسیاری سیاستمداران خواستار توصیه عمومی برای واکسیناسیون کودکان هستند برخی مقامات بهداشتی دیگر این مسئله را رد می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته "آر ان دی" آلمان، مارکوس زودر، رئیس حزب دولتی سوسیال مسیحی در آلمان از کمیسیون دائمی واکسیناسیون در آلمان (استیکو) خواستار ارائه توصیه عمومی برای واکسیناسیون کودکان شده است.

وی با توجه به گسترش ویروس دلتا در کشورش واکسیناسیون همه دانش آموزان را لازم دانسته است. وی روز گذشته در پیامی توئیتری اعلام کرد که استیکو باید فورا این امر را مورد توجه قرار دهد که چه موقع باید واکسیناسیون کودکان را توصیه کند. وی در این باره گفت: این امر حمایت برای همه را افزایش داده و به یک نسلی را که باید روی همه آزادی ها انصراف دهند دوباره آزادی می دهد.

ویروس دلتا به شدت در ایالت بایرن آلمان که مارکوس زودر نخست وزیر آن است در حال گسترش است.

ویروس جهش یافته هندی به سرعت در ایالت بایرن آلمان در حال گسترش است و با فاصله زیاد بیشترین موارد ثبت شده از آلودگی به این ویروس در مونیخ، مرکز این ایالت ثبت شده است. بر اساس آمارهای اعلام شده تا 30 ژوئن 139 مورد ویروس دلتا در مونیخ کشف شده است. تا اول جولای موارد آلودگی به این ویروس در این منطقه 29 مورد بود. در سراسر ایالت بایرن هم موارد آلودگی به این ویروس در ژوئن از 95 مورد به 481 افزایش پیدا کرده است.

با این همه حزب لیبرال دموکرات آلمان با این مسئله مخالفت کرده و رئیس فراکسیون این حزب در این پارلمان در این باره گفته است: استیکو نیازی به مشاوره سیاستمداران ندارد و بر اساس دانش پزشکی و نه ملاحظات سیاسی سخن می گوید. وی فشار رئیس حزب سوسیال مسیحی بر این نهاد بهداشتی را درست ندانست.

"کارل لایترباخ"، از مشاوران دولت آلمان و مقام‌های بهداشتی حزب سوسیال دموکرات از کمیسیون دائمی واکسیناسیون در آلمان موسوم به استیکو درخواست کرده در توصیه‌های محدود کننده خود برای واکسیناسیون کودکان صرف نظر کند.

لایترباخ در گفتگویی با راینیشن پست آلمان اظهار داشت: در انگلیس در حال حاضر بسیاری از کودکان مبتلا به کرونا در کلینیک‌ها بستری هستند، اما کمیسیون دائمی واکسیناسیون استدلال می‌کند که ابتلا به کرونا برای کودکان بی ضرر است. به اعتقاد من این مسئله درباره ویروس جهش یافته دلتا صدق نمی‌کند.

استیکو تا به حال هیچ توصیه عمومی برای واکسیناسیون همه کودکان ارائه نداده است. این نهاد بهداشتی در آلمان واکسیناسیون را تنها برای کودکان 12 تا 17 سال دارای بیماری‌های زمینه‌ای و خاص توصیه می‌کند. استیکو حدود 3 هفته پیش دلیل خود برای چنین توصیه‌ای را این گونه توضیح داد که خطر ابتلا به کرونای سخت برای کودکان جزئی است.

لایترباخ این انتقاد را وارد می‌کند که اطلاعات ارائه شده از طرف استیکو مبتنی بر اطلاعات و انواع ویروس‌های قدیمی است. وی تاکید کرد که آلوده شدن کودکان با ویروس جهش یافته هندی بسیار خطرناک است و تغییر کلاس راه حل آن نیست. وی همچنین درخواست کرد که باید برای جذب افراد مشکوک به واکسن اقدامات بیشتری انجام شود.

"کارل لایترباخ"، همچنین درخواست کرده که افرادی که بر اساس تاریخ های درخواستی برای تزریق واکسن اقدام نمی کنند مجازات شوند. وی تاکید کرد که این تاریخ هایی که از طرف شهروندان فراموش می شود به این معنی است که روند واکسیناسیون ما آهسته تر شده و مجبور می شویم واکسن ها را دور بریزیم.

افزایش چشمگیر حملات سایبری علیه شرکت‌های آلمانیروند مبتلایان به کرونا در آلمان دوباره افزایشی شد

روند مبتلایان جدید در آلمان مجددا افزایشی شده است.

انستیتو رابرت کخ آلمان روز گذشته از ابتلای 559 مورد جدید به کرونا در آلمان در 24 ساعت خبر داد که به این ترتیب برای اولین بار شمار مبتلایان جدید در عرض یک هفته در ازای هر 100 هزار نفر در چند هفته اخیر مجددا افزایش پیدا کرد.

بر اساس اطلاعات نهادهای بهداشتی آلمان روز یکشنبه این رقم به 5 رسید در حالی که روز شنبه برای اولین بار در 11 ماه گذشته شمار مبتلایان هفتگی به ازای هر 100 هزار نفر به زیر 5 کاهش پیدا کرد.

بر اساس اطلاعات نهادهای رسمی تا به حال در آلمان 3738451 نفر به کرونا مبتلا شده و 91584 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان داده‌اند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار آلمان ویروس کرونا اخبار آلمان ویروس کرونا واکسیناسیون کودکان برای واکسیناسیون ویروس دلتا بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۴۱۰۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایزنی‌های مصر برای حل اختلافات ۲ طرف درباره آتش‌بس در غزه

یک منبع مصری اعلام کرد تلاش‌ها برای دستیابی به توافق آتش‌بس در غزه در یک فضای مثبت ادامه دارد.

به گزارش ایسنا، یک منبع بلندپایه مصری اعلام کرد: «تلاش‌ها برای دستیابی به توافق آتش‌بس در یک فضای مثبت ادامه دارد. مصر در حال انجام رایزنی با همه طرف‌های ذی‌ربط برای حل و فصل برخی از موارد بحث برانگیز بین ۲ طرف است.»

جنبش حماس شنبه گذشته گفته بود پاسخ رژیم صهیونیستی به موضع خود را دریافت کرده است و پس از اتمام بررسی آن، پاسخ خود را ارائه می‌کند.

جنبش حماس بر لزوم پایان جنگ، عقب نشینی ارتش اشغالگر، بازگشت آوارگان به مناطق خود و ورود کمک‌های بشردوستانه کافی در چارچوب هرگونه توافقی برای تبادل اسرا تأکید کرده است.

مصر جمعه گذشته هیئتی را برای ازسرگیری مذاکرات متوقف شده در سایه تشدید درگیری‌ها در نوار غزه به اراضی اشغالی اعزام کرد. میانجی‌ها (مصر، قطر و ایالات متحده) پس از اولین توافقی که در پایان نوامبر گذشته به دست آمد و حدود یک هفته طول کشید، در تلاش برای دستیابی به یک توافق آتش‌بس جدید در نوار غزه هستند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نتانیاهو با همه درگیر است؛ از سران تل‌آویو گرفته تا مقامات آمریکا
  • جسدی بعد از ۲۵ روز در نی‌ریز کشف شد
  • افزایش نگرانی اسرائیل از قرار گرفتن در لیست سیاه سازمان ملل
  • از دجله تا راین!/کدام کشور اروپایی رکورددار تجهیز صدام به تسلیحات شیمیایی بود؟
  • رایزنی‌های مصر برای حل اختلافات ۲ طرف درباره آتش‌بس در غزه
  • کودکان را از آغوش محروم نکنید/ رابطه بغل کردن با سلامت جسم و روان
  • بالا گرفتن احتمال کشتن چند دانشجوی معترض توسط پلیس/ چت پلیس نیویورک: فکر کنم به یکی از دانشجوها شلیک کردیم! + فیلم و عکس
  • پیشگیری از دومیلیون مرگ کودکان با استفاده واکسن‌های موجود
  • واکسیناسیون مؤثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقای سلامت
  • آغاز برنامه واکسیناسیون پنوموکوک برای گروه‌های هدف در بردسکن‌