Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-05-03@03:57:14 GMT

نرخ بیکاری ژاپن به سطح هشدار رسید

تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۴۱۱۳۴

به نقل از تریدینگ اکونومیکس، برای نخستین بار در سه ماه اخیر نرخ بیکاری در سومین اقتصاد بزرگ جهان افزایشی شده است؛ به گونه ای که طبق اعلام وزارت ارتباطات و امور داخلی، نرخ بیکاری در ژاپن تا پایان ماه می با ۰.۲ درصد افزایش نسبت به ماه قبل به ۳.۰ درصد رسیده است. این بالاترین نرخ بیکاری ثبت شده در این کشور در ۱۵ ماهه اخیر بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

با در نظر گرفتن فاکتورهای فصلی شمار بیکاران ژاپنی در حال حاضر حدود دو میلیون و ۴۰ هزار نفر برآورد می شود که ۲۰ هزار نفر بیشتر از شمار بیکاران ثبت شده در مدت مشابه سال ۲۰۱۹ بوده است. طبق اعلام مرکز آمار ژاپن، در این ماه ۵۲ هزار نفر از شاغلین کار قبلی خود را ترک کرده‌اند و ۱۱ هزار نفر نیز اخراج شده‌اند. شمار کسانی که برای نخستین بار در جست و جوی کار بوده‌اند نیز با ۱۳ هزار نفر افزایش نسبت به ماه قبل به ۴۶۳ هزار نفر رسیده است.

هم‌چنین طبق اعلام این وزارتخانه ژاپنی، شمار شاغلین تا پایان این ماه با ۱۳۰ هزار نفر کاهش نسبت به مدت مشابه ماه قبل به ۶۸ میلیون و ۵۶۰ هزار نفر رسیده است. طبق آمار جداگانه منتشر شده توسط وزارت بهداشت، کار و رفاه ژاپن، نرخ موجودیت شغلی به ۱.۰۹ رسیده است که نشان می دهد به ازای ۱۰۰ فرد جویای شغل، ۱۰۹ فرصت شغلی وجود دارد.

متوسط نرخ بیکاری ژاپن در بازه زمانی ۱۹۵۳ تا ۲۰۲۰ معادل ۲.۷۶ درصد بوده است که بالاترین رقم ثبت شده مربوط به ژوئن ۲۰۰۲ با ۵.۵ درصد  و کمترین رقم ثبت شده نیز مربوط به نوامبر ۱۹۶۸ با یک درصد بوده است.

با وجود آنکه اقتصاد ژاپن یکی از کمترین میزان های درگیری را با ویروس کرونا در مقایسه با دیگر کشورهای عضو گروه هفت دارد، کاهش فرصت های شغلی به ویژه در بخش تولید و تجارت بازار کار آن را تحت تاثیر قرار داده است. 

منبع: ایسنا

منبع: ساعت24

کلیدواژه: نرخ بیکاری هزار نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۴۱۱۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نرخ بیکاری در کشور به ۸.۱ درصد کاهش یافت

به گزارش خبرنگار مهر، نرجس بختیار خلج ظهر پنجشنبه در سی و پنجمین جشنواره امتنان از نخبگان جامعه کار و تولید استان اصفهان ضمن ابلاغ پیام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این مراسم، اظهار داشت: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون اقدامات مؤثری در وزارت کار شده که از جمله آنها ایجاد بیش از ۲.۵ میلیون فرصت شغلی بوده است.

وی ادامه داد: نرخ بیکاری از ۹.۶ درصد در زمان آغاز به کار دولت سیزدهم اکنون به ۸.۱ درصد کاهش یافته است.

مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در امور بانوان و خانواده با اشاره به ایجاد فرصت شغلی برای ۸۱ هزار نفر مددجوی بهزیستی، افزود: در این مدت همچنین سامانه یکپارچه تسهیلات اشتغال ایجاد شده و رشد ۳.۵ درصدی شاغلان شرکت‌های تعاونی را شاهد هستیم.

بختیار خلج به تسویه تسویه بدهی یکهزار و ۶۰ میلیارد ریالی بیمه تأمین اجتماعی پس از سال‌ها انباشت در دولت‌های قبلی توسط دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت: در این دولت ۱۷۵ هزار جرایم ناشی از بدهی بنگاه‌های اقتصادی در راستای اشتغال زایی مشمول بخشودگی شدند.

وی با بیان اینکه ۱۳ قلم داروی جدید تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار گرفت، به افزایش ۴۰ درصدی پوشش بیمه عشایر و روستایی به ویژه زنان اشاره کرد و افزود: در همین راستا یک میلیون و ۱۳ هزار نفر تحت پوشش بیمه عشایر و روستایی قرار گرفتند و ۴۰۰ تعاونی مصرف ایجاد شد.

مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در امور بانوان و خانواده اضافه کرد: یا اجرای طرح فجرانه ۲۰ میلیون خانوار با جمعیت ۶۰ میلیون نفر مشمول کالابرگ فجرانه با تمرکز بر کالاهای اساسی شدند.

بختیار خلج با بیان اینکه حوادث شغلی در کشور کاهش ۱۴ درصدی داشته است، افزود: در دولت سیزدهم ۲۹۳ تعاونی مسکن کارگری در ۲۵ استان کشور تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه ۱۲۰ هزار کارگر نخبه در جشنواره امتنان شناسایی شدند، خاطرنشان کرد: این جشنواره امسال با افزایش ۲۵ درصدی مشارکت مواجه بود به طوری که ۵۰ هزار و ۷۵۲ نفر در این جشنواره شرکت کردند و در سطح ملی ۲۶ نفر کارگر نخبه در حوزه خدمات، کشاورزی و صنعت معرفی شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، در این مراسم از برگزیدگان سی و پنجمین جشنواره امتنان از نخبگان جامعه کار و تولید استان تقدیر شد.

کد خبر 6095011

دیگر خبرها

  • ین ژاپن بالا رفت
  • ۹ میلیون خانه خالی در ژاپن! / گاردین: تا یک دهه آینده ۳۰ درصد خانه‌ها در ژاپن خالی خواهند بود
  • نرخ بیکاری در کشور به ۸.۱ درصد کاهش یافت
  • سال گذشته بیش از ۴۰۰۰۰ فرصت شغلی در سامانه رصد کرمانشاه ثبت شده
  • روند کاهشی نرخ بیکاری کرمانشاه در پارسال
  • نرخ بیکاری جامعه ایثارگری به زیر ۹ درصد رسید
  • نرخ بیکاری بزرگترین اقتصاد اروپا چه میزان است؟
  • نرخ بیکاری ژاپن منحرف شد
  • کاهش ۸ درصدی نرخ بیکاری در استان مرکزی طی سال گذشته
  • اقتصاد ژاپن دست پُر آمد