Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت بهداشت، دکتر سیما سادات لاری، در اولین جلسه اقامه نماز وزارت بهداشت، با اشاره به گسترش نماز در محیط‌ های دانشگاهی، گفت: باید برای جذب نمازگزار از جوان‌ ها و ایده‌ های جدید بهره بگیریم، چراکه نسل جدید مجهز به روش‌ های خلاقانه‌ برای القای نماز و مفاهیم دینی و آموزشی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این افکار می ‌تواند به گسترش نماز در سطح دانشگاه‌ ها کمک کند.

وی ادامه داد: ما در تمام بازدیدهایی که از دانشگاه‌ های علوم پزشکی سراسر کشور داشتیم، به ‌طور ویژه به نمازخانه‌ ها، مساجد و نشان و بقعه شهدا توجه ویژه داشتیم. معمولا مساجد و نشان شهدا در یک محوطه نزدیک به هم قرار دارد که می‌ شود از آنها برای اهداف مختلف و گسترش فرهنگ دینی بهره برد.

لاری با اشاره به اهمیت ایجاد و گسترش «کانون نماز» در سطح دانشگاه‌ های علوم پزشکی عنوان کرد: اگر بتوانیم از نمازخانه ‌ها به صورت دومنظوره استفاده کنیم و در کنار انجام فرایض دینی کانون‌ های فرهنگی را به آنجا منتقل کنیم به رونق توامان مسجد و کانون‌های فرهنگی اضافه خواهیم کرد.

وی گفت: فراموش نکنیم این اتفاق در اوایل انقلاب رخ داد و مسجد مرجعی برای فعالیت‌ های فرهنگی، کتابخانه و امور دینی بود. ما باید زمینه را به صورت غیرمستقیم برای فعالیت های دینی در حوزه نماز فراهم کنیم.

معاون دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت افزود: نمازخانه باید یکی از زیباترین اماکن داخل دانشگاه باشد تا حس‌ و حال معنوی و رغبت خوبی را در بین نمازگزاران پدید آورد.

وضعیت دانشگاه‌ های علوم پزشکی در حوزه نماز دلگرم‌ کننده است

در ادامه، حجت ‌الاسلام سعید کرمی، مدیرکل فرهنگی و امور اجتماعی نهاد رهبری در دانشگاه ها در این نشست با اشاره به اهمیت نماز و فعالیت در حوزه ترویج نماز عنوان کرد: هرچقدر در زمینه گسترش و ترویج نماز فعالیت کنیم باز کافی نیست، اما خوشبختانه در این شرایط اهتمام و حس به اقامه نماز در بین دانشگاه‌ های علوم پزشکی دلگرم‌ کننده است. بازدیدهای ما و آنچه در سطح این دانشگاه‌ ها اتفاق افتاده نشان از آن دارد که روند کلی اقامه نماز در سطح وزارت بهداشت رضایت ‌بخش است.

وی ادامه داد: مهم تر از تجهیزات و امکانات سخت ‌افزاری در حوزه نمازخانه‌ ها و مساجد، افزایش اثرگذاری در بین افراد و مخاطبان اهمیت زیادی دارد. ما هرچه بتوانیم نمازگزاران بیشتری را جذب کنیم میزان فعالیت‌ هایمان در این حوزه تاثیرگذارتر خواهد بود.

کد خبر 5250790

منبع: مهر

کلیدواژه: معاونت دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت سیما سادات لاری نمازخانه نماز دانشگاه های علوم پزشکی کانون های دانشجویی کنکور 1400 سازمان سنجش دفترچه کنکور دانشگاه آزاد اسلامی دانشگاه های علوم پزشکی وزارت علوم تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی تهران محمد مهدی طهرانچی آموزش مهارتی کنکور دانشگاه الزهرا دانشگاه فنی و حرفه ای نقل و انتقال دانشجویان مرکز سنجش آموزش پزشکی علوم پزشکی وزارت بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۴۱۲۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف لوازم آرایشی و بهداشتی غیر مجاز در کاشان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ مدیر نظارت بر فرآورده‌های خوراکی، آشامیدنی و آرایشی بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان با هشدار به خطر استفاده از لوازم آرایشی و بهداشتی غیرمجاز، گفت: مواد غیرمجاز و به ویژه فلزات سنگین که در این گونه محصولات به کار می‌رود، بسیار خطرناک و حتی سرطان‌زا بوده و در بلندمدت آسیب‌های جدی و جبران ناپذیری به پوست وارد می‌کنند.


الهام تاجر افزود: شهروندان هنگام خرید کالا‌های سلامت‌محور به نشان غذا و دارو و تاریخ مصرف بر روی برچسب دقت کرده و در صورت مشاهده هرگونه تخلف، مراتب را به معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کاشان با شماره تلفن ۰۳۱۵۵۴۷۰۲۱۲ گزارش کنند.


وی گفت: با هدف حفظ سلامت شهروندان، بازرسی از اصناف در گشت مشترک با حضور کارشناسان معاونت غذا و دارو، نمایندگان اداره تعزیرات حکومتی و پلیس اماکن شهرستان کاشان به صورت ادواری انجام می‌شود.

دیگر خبرها

  • بیش از ۱۲ هزار پزشک امروز با هم رقابت کردند/ ظرفیت پذیرش آزمون دستیاری ۱۲ درصد افزایش می یابد
  • واژگونی پژو یک‌ نفر را به کام مرگ کشاند
  • چارت سازمانی مرکز بهداشت گلشن تصویب شد
  • برگزاری نخستین جشنواره فرهنگی، ورزشی بومی -محلی در دانشگاه آزاد بجنورد
  • وضعیت بلاتکلیف بیمارستان مهرگان مشهد
  • کشف لوازم آرایشی و بهداشتی غیر مجاز در کاشان
  • فعالیت تخصصی کانون‌های مساجد آذربایجان غربی در حوزه جمعیت و جوانی
  • فوت پزشک طرحی در جاسک تکذیب شد
  • اعضای بیمار مرگ مغزی به ۶ نفر در مشهد اهدا شد
  • اعطای «گرنت» به تشکلهای دانشجویی تصویب شد