Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از رادیو فرانسه، استر دوفلو اقتصاددان فرانسوی-آمریکایی در یک نشست اقتصادی در جنوب فرانسه با اشاره به اینکه کشورهای غنی چند فرصت را برای برون‌رفت از همه گیری جهانی کووید-۱۹ از دست داده‌اند، تصریح کرد: یکی از اشتباهات بزرگ قدرت‌های غربی، ندادن امکان به کشورهای فقیر برای واکسینه کردن مردمشان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین با اشاره به کنفرانس جهانی آب و هوا که قرار است در پاییز آینده در گلاسکو برگزار شود، این پرسش را مطرح کرد که در این وضعیت، چگونه می‌توان تصور کرد که کشورهای جهان قادر باشند در مواجهه با بحران گرمایش زمین با یکدیگر همکاری کنند؟

استر دوفلو که ۴٨ سال دارد و جایزه نوبل اقتصاد سال ۲٠۱٩ را همراه با همسرش برنده شده است، افزود: در آغاز بحران شیوع کرونا، کشورهای غربی تصمیم گرفتند که واکسن‌های فایزر و مدرنا را حتی قبل از تأیید قطعی نهادهای دولتی به مرحله تولید انبوه برسانند، اما در مرحله بعد خطایی جبران‌ناپذیر مرتکب شدند و "تولید انبوه" را بسیار محدود کردند و عملاً فقط به نیازهای داخلی خود پاسخ دادند، در حالی که امکان تولید در سطح جهانی وجود داشت. نتیجه آنکه تاکنون فقط یک‌درصد از جمعیت کشورهای فقیر، آن هم فقط با یک تزریق واکسینه شده‌اند.

استر دوفلو همچنین خاطرنشان کرد: کشورهای فقیری که با مشکلات و افت اقتصادی مواجه شدند، هیچ کمک جدی بین‌المللی دریافت نکرده‌اند.

به گفته وی،  کشورهای غنی به طور متوسط مبالغی معادل ۲٠درصد تولید ناخالص‌شان را صرف پشتیبانی از اقتصاد خود کرده‌اند، در حالی که در کشورهای فقیر این رقم به ۲درصد هم نمی‌رسد.

برنده نوبل اقتصاد اضافه کرد: بدین ترتیب هزینه اقتصادی دوران محدودیت‌ های کرونایی و قرنطینه به قدری سنگین بوده که در امواج بعدی کرونا، کشورهای فقیر متوجه شدند توان دوباره تعطیل کردن فعالیت‌های خود را ندارند. بدیهی است که این وضعیت به نوبه خود شیوع بیماری را افزایش داده است.

استر دوفلو در پایان با استناد به آمار صندوق بین‌المللی پول هشدار داد: هزینه واکسن زدن به ۴٠درصد از جمعیت جهان در سال جاری، به اضافه هزینه واکسیناسیون ۶٠ درصد از جمعیت جهان در سال ۲٠۲۲ روی هم ۵٠ میلیارد دلار ارزیابی می‌شود، در حالی که کل سود اقتصاد جهانی در همین دوره حدود ٩هزار میلیارد دلار خواهد بود.

از آغاز بحران شیوع کرونا تاکنون، بیش از ۱۸۴ میلیون و ۵۷۳ هزار نفر به کووید-۱۹ مبتلا شده اند که از این میان بیش از سه میلیون و ۹۹۳ هزار نفر جان خود را از دست داده و بیش از ۱۶۸ میلیون نفر بهبود یافته اند.

برچسب‌ها ویروس کرونا فرانسه واکسن کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا فرانسه واکسن کرونا ویروس کرونا فرانسه واکسن کرونا کشورهای فقیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۴۱۴۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیگیری پروژه‌های مهم اقتصاد دیجیتال در استان کرمانشاه

محمدطیب صحرایی استاندار کرمانشاه در حاشیه نشست پیگیری پروژه‌های مهم اقتصاد دیجیتال در استان کرمانشاه که با حضور معاون فناوری و نوآوری و مشاور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، مدیرعامل هلدینگ صنایع مادیران، معاون اقتصادی استانداری کرمانشاه و جمع دیگری از مدیران وزارت ارتباطات و استان برگزار شد؛ گفت : عرصه اقتصاد دیجیتال یکی از حوزه‌های بسیار خوب برای رونق اشتغال و تولید در استان کرمانشاه است.

وی گفت: خوشبختانه با رایزنی‌ها و پیگیری‌هایی که طی ماه‌های اخیر با وزیر ارتباطات و معاونانش صورت گرفته، به توافقات تحول آفرینی برای اجرای طرح‌های مختلف در این حوزه رسیده ایم که در نشست امروز چگونگی اجرای آن‌ها مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: طبق توافق صورت گرفته با وزارت ارتباطات، اولین مرکز نوآوری تولید بازی‌های رایانه‌ای در مجموعه پارک علم و فناوری استان بزودی شروع به فعالیت می‌کند.

استاندار کرمانشاه ادامه داد: این مرکز با ۲۰ تیم فعالیت خود را برای تولید آثار آغاز می‌کند و در آینده تا ۵۰ تیم گسترش خواهد یافت.

وی ادامه داد: طرح ایجاد سرزمین اقتصاد دیجیتال یکی دیگر از طرح‌های تحول آفرینی که می‌تواند بستر بسیار خوبی برای اشتغالزایی فارغ التحصیلان حوزه‌های فناوری اطلاعات فراهم کند.

صحرایی گفت: با پیگیری‌های انجام شده و همراهی وزارت ارتباطات، امیدوارم بتوانیم در زمان کوتاهی بتوانیم این عرصه بسیار مهم را هم برای اشتغال جوانان و رونق کسب و کار استان فراهم کنیم .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • دولت بسترساز جهش تولید است
  • غوغای دروازه‌بان اشتوتگارت در اینترنت
  • کدام کشورها در رویداد اقتصاد دریامحور ایران شرکت می‌کنند؟
  • تحقق شعار سال تکلیف بزرگی برعهده مسوولان است
  • شمسایی: حق نداریم اشتباهات دو سال پیش را مرتکب شویم
  • ضرورت افزایش نقش اقتصاد دیجیتال در اقتصاد کشورها
  • وحید شمسایی: حق نداریم اشتباهات دو سال پیش را تکرار کنیم
  • پیگیری پروژه‌های مهم اقتصاد دیجیتال در استان کرمانشاه
  • ویدیو/ ارتقای اقتصاد مکمل میان ایران و کشورهای آفریقایی
  • بحث روز؛ VAR در فوتبال، قاضی عادل یا قاتل روح ورزش محبوب ما؟