Web Analytics Made Easy - Statcounter

«محمدرضا عمادی» سرپرست سابق و نایب رئییس پیشین فدراسیون جودو در گفت‌وگو با ایرنا در خصوص مسائل روز این رشته به صحبت پرداخت که شرح آنرا در زیر می‌خوانید:

شرایط فعلی جودوی ایران را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

چندی پیش هم اعلام کردم با کشاندن ماجرای تعلیق به دادگاه عالی ورزش، چیزی به سود ما نخواهد شد. دادگاه عالی ورزش مدافع حقوق ورزشکاران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یعنی کشاندن کار به cas هیچ سودی نداشت؟

به نظرم باید در این مسیر سکوت می‌کردیم و با دیپلماسی پیش می‌رفتیم. در نهایت هم که باز محروم شدیم و تعلیق ماندگار است. بهترین کار این است تا در این زمان تعلیق، زیر ساخت‌های جودوی کشور را درست کنیم.

ولی حضور در همین دادگاه موجب شد رای ابتدایی شکسته شود.

شکسته شدن رای در کار نبود و تصمیم‌گیری نهایی دوباره به فدراسیون جهانی ارجاع داده شد و همانگونه که دیدید باز هم جودوی ایران تعلیق شد. این اعتراض جدید هم سودی نخواهد داشت.

اما آغاز مشکلات جودوی ایران از زمان سرپرستی شما در فدراسیون زده شد که مولایی را به پاریس اعزام کردید و او مبارزه نکرد؟

من این جودوکار را به پاریس اعزام کردم اما به دلیل آسیب‌دیدگی تشخیص داد در ادامه مسابقات حاضر نشود. معتقدم باید نگاه ملی باشد و افرادی کنارِ این جودوکار بودند که به او مشاوره‌های غلط دادند و در نهایت آن اتفاق در مسابقات جهانی توکیو رخ داد.

دلیل قطع همکاری شما با فدراسیون از پست نایب رئیسی چه بود؟

«آرش میراسماعیلی» نام من را به عنوان نایب رئیس داد که البته به پیشنهاد کریمی بود. اگر می‌خواستم در انتخابات بمانم، حتما ثبت نام می‌کردم اما تصمیمی برای رییس شدن نداشتم و از هیچ فردی نیز در مجمع حمایت نکردم. در اولین جلسه کمیته فنی دیدم به مصلحت نیست ادامه دهم، چرا که قائل به خردجمعی هستم. معتقدم یک نفر نمی‌تواند برای ۷۵ هزار جودوکار تصمیم بگیرد.

ولی عنوان شده شما به دلیل ۲ پاسپورتِ بودن از نایب رئیسی کنار گذاشته شدید؟

هیچ مقامی به من اعلام نکرد که از نایب رئیسی کنار بروم و خودم قطع همکاری کردم. اختلاف نظرات وجود داشت اما حتی زمانی که سرپرست فدراسیون بودم با افرادی چون درخشان و رستگار مشورت می‌کردم و اجازه ندادم فدراسیون جهانی برای مجمع انتخاباتی، ناظر اعزام کند.

با این حال به نظر می‌رسد شما برای مجمع فدراسیون، حامی میراسماعیلی بودید.

اینگونه نیست. میراسماعیلی به من لطف داشت و اعلام کرد که اگر بنابر حضور در انتخابات را داشته باشم او در مجمع حاضر نمی‌شود. در آن شرایط مصلحت ندیدم که وارد شوم. معتقد بودم میراسماعیلی با توجه به سال‌ها تلاش در رشته جودو، نگاه متفاوتی خواهد داشت اما چه اتفاقاتی رخ داد که اکنون شرایط اینگونه شود را نمی‌دانم. اینکه می‌گویند من جودوکار نبوده‌ام درست نیست چرا که سال ۱۳۶۲ نخستین حکم خودم را از آقای مهرآئین دریافت کردم.

در نهایت نظر شما در مورد پیشرفت جودوی ایران چیست؟

ببینید اکنون که تعلیق هستیم و این حکم ادامه خواهد داشت؛ بهترین فرصت برای کار زیرساختی است چراکه جودوی ایران توان موفقیت را دارد. محمد درخشان معتقد بود کارش را با ۲ جودوکار پیش ببرد که نتیجه نسبی هم گرفت. اما من معتقدم باید کار ریشه‌ای انجام شود و از همه مهمتر، اختلافات کنار گذاشته شود.

برچسب‌ها فدراسیون جودو دادگاه عالی ورزش جودو

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فدراسیون جودو دادگاه عالی ورزش جودو فدراسیون جودو دادگاه عالی ورزش جودو جودوی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۴۱۵۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دردسر بزرگ لوزانو در تیم ملی والیبال اوکراین

فدراسیون والیبال اوکراین با دردسری بزرگ و جدی با ملی‌پوشان این کشور مواجه شده است. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، فصل بازی‌های تیم ملی برای والیبال اوکراین با دردسر و مشکلی بزرگ برای فدراسیون این کشور آغاز شده و هر روز تعدادی از ملی‌پوشان اوکراینی از حضور در اردوی تیم ملی انصراف می‌دهند.

ستاره حریف والیبال ایران VNL را از دست داد

چند روز پیش، اولگ پلوتنیتسکی که به تازگی با تیم پروجا به عنوان قهرمانی سری A1 ایتالیا رسید به کادر فنی تیم ملی اوکراین و در راس آن، رائول لوزانو اعلام کرده که برای تیم ملی بازی نمی‌کند. این بازیکن 27 ساله، خستگی و مصدومیت را دلیل انصراف از حضور در  اردوی تیم ملی عنوان کرد.

کاپیتان تیم ملی اوکراین، تنها بازیکنی نیست که تماییل به حضور در اردوهای تیم ملی ندارد و تعدادی از بازیکنانی که در لیگ اوکراین به عنوان قهرمانی رسیدند نیز نمی‌خواهند در تیم ملی باشند. همه آنها گواهی مصدومیت خود را با امضای یک دکتر به مسئولان فدراسیون  تحویل داده‌اند.

میخایلو ملنیک، رئیس فدراسیون والیبال اوکراین، این جریان را یک خرابکاری علیه والیبال کشورش می‌داند: من نمی‌توانم این جریان را برای رائول لوزانو توضیح دهم ولی تلاش می‌کنم بازیکنان خاطی را جریمه و محروم کنم. اگر بازیکنی، اردو را بدون دلیل خاصی ترک کند، قطعا محروم و باشگاه او جریمه خواهد شد.

طبق قوانین والیبال اوکراین، بازیکنان دعوت شده باید در اردو حاضر شده و با نظر پزشک معتمد فدراسیون،‌ اردو را ترک کنند. هر گونه تخلف از این قانون تا 2 سال محرومیت از فعالیت‌های ورزشی را برای بازیکن خاطی به دنبال خواهد داشت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سومین تجلیل رئیس جمهور از ورزشکاران
  • نامه تاج به وزیر ورزش درباره فصل آینده لیگ برتر فوتبال
  • نامه تاج به وزیر: لیگ بعدی را شروع نمی‌کنیم!
  • تنها باشگاهی که به رئال تبریک نگفت
  • پرتاب حدادی به صندلی ریاست/ من تنها، شما همه!
  • دردسر بزرگ لوزانو در تیم ملی والیبال اوکراین
  • حسن یزدانی کجاست؟
  • حسن یزدانی پیش از بوداپست به اردوی تیم ملی اضافه می‌شود؟
  • وداع مردم خراسان شمالی با عیسی بخشی هنرمند موسیقی مقامی
  • وداع مردم خراسان شمالی با پیکر مرحوم عیسی بخشی