Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس، از فرداشب دیدارهای نیمه نهایی یورو 2020 برگزار خواهد شد و ایتالیا – اسپانیا و انگلیس – دانمارک بازی‌های خود را در ورزشگاه ومبلی لندن برگزار خواهند کرد.

به بهانه نیمه نهایی فرداشب، نگاهی به بهترین نیمه نهایی‌های تاریخ جام‌های ملت‌های اروپا بیاندازیم.

*یوگوسلاوی 2 – آلمان غربی 4 (1976)

 

یکی از بهترین تعویضی‌های تاریخ یورو در این مسابقه رقم خورد زمانی که آلمان با نتیجه 2 بر یک از یوگوسلاوی در بلگراد عقب بود ولی با آمدن «دیتر مولر» همه چیز تغییر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دیتر مولر توانست در این مسابقه هت‌تریک کند و باعث شود تا آلمان دیدار مهم نیمه نهایی مقابل یوگوسلاوی قدرتمند آن زمان را شکست دهد.

این بازی با برتری 4 بر 2 آلمان غربی به پایان رسید. در فینال اما آلمان غربی مقابل چک اسلواکی زانو زد و با پنالتی «پاننکا» قهرمانی را از دست داد. (گزارش کامل‌تر از بررسی‌های یورو را در اینجا بخوانید)

*فرانسه 3 – پرتغال 2  (1984)

بهترین بازی این دوره از یورو در نیمه نهایی بین تیم‌های پرتغال و فرانسه برگزار شد. فرانسه که با درخشش «میشل پلاتینی» مدعی اصلی قهرمانی بود مقابل پرتغال به مشکل برخورد. این دیدار در نهایت با برتری خروس‌ها و با درخشش «دامرگو» به پایان رسید.

*آلمان غربی یک – هلند 2 (1988)

 

مهمترین، جنجالی‌ترین و تاریخی‌ترین دیدار تاریخ یورو شاید این بازی آلمان غربی و هلند در سال 1988 باشد. دیداری که باعث انتقام هلندی‌ها از آلمان شد و با پرتاب آب دهان فرانک رایکارد به صورت «رودی فولر» بسیار جنجالی هم شد.

در این مسابقه که بحث انتقامی از فینال 1974 نیز بود،‌ هلند توانست با گلزنی رونالد کومان و مارکو فان باستن مقابل آلمانِ ماتئوس بیایستد و این تیم بزرگ را شکست دهد.

*آلمان 3 – ترکیه 2

 

ترکیه با هدایت «فاتح تریم» یکی از شگفت‌انگیزترین تیم‌های تاریخ یورو بود که توانست تا نیمه نهایی یورو 2008 نیز بالا بیاید. ترکیه که به طرزی شگفت انگیز مقابل کرواسی به پیروزی رسید در دیدار مقابل آلمان نیز یک شاهکار به پا کرد. این تیم تا دقیقه 90 با نتیجه 2 بر 2 مقابل مدعی اصلی قهرمانی در یورو ایستادگی کرد ولی فیلیپ لام با یک ضربه دیدنی، دروازه ترکیه را باز کرد تا دست تریم از رسیدن به فینال آن مسابقات کوتاه بماند.

*آلمان یک – ایتالیا 2

 

 

دیداری که با ژست معروف «ماریو بالوتلی» معروف شد یکی از خاص‌ترین بازی‌های فینال یورو است. این مسابقه با درخشش سوپرماریو و شکست مانوئل نویر همراه شد و آلمان با اقتدار کامل از دور مسابقات کنار رفت. آلمان که پیش از آن 15 مسابقه متوالی خود را برده بود در نهایت به ایتالیای پراندلی باخت تا دوباره قهرمانی به اسپانیا برسد. در بازی فینال، ایتالیا ناامیدکننده ظاهر شد و مقابل اسپانیای دل‌بوسکه با نتیجه 4 بر صفر باخت و به نایب قهرمانی رضایت داد.

انتهای پیام/

 

منبع: فارس

کلیدواژه: یورو 2020 جام ملت های اروپا تیم ملی هلند فرانک رایکارد رودی فولر آلمان غربی هلند ماریو بالوتلی نیمه نهایی آلمان غربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۴۲۱۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لیگ برتر بسکتبال: شهرداری گرگان به فینال رسید

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از تسنیم، تیم‌های شهرداری گرگان و مهرام تهران در بازی سوم از سری نیمه‌نهایی لیگ برتر بسکتبال، عصر امروز شنبه به مصاف هم رفتند که این دیدار به سود شهرداری گرگان به پایان رسید.

شهرداری در این دیدار پرهیجان و حساس که در شهر قدس برگزار شد با حساب 89 بر 84 مهرام را شکست داد و راهی فینال شد.

ارسلان کاظمی 19 امتیاز و 18 ریباند و ویل چری 22 امتیاز، 8 ریباند و 7 پاس گل برای شهرداری گرگان کسب کردند و پری پتی 34 امتیاز برای مهرام به دست آورد.

شهرداری گرگان موفق شده بود دو دیدار قبلی را به سود خود خاتمه دهد.

در دیگر سری نیمه‌نهایی لیگ برتر، ذوب آهن اصفهان و طبیعت در بازی‌شماری، یک بر یک مساوی هستند.

دیگر خبرها

  • لیگ NBA| کلیولند به نیمه‌‌نهایی کنفرانس شرق رسید
  • لیگ برتر بسکتبال| دومین برد طبیعت مقابل ذوب‌آهن
  • اسکار آلمان برندگانش را شناخت/ «مردن» لولای ۲۰۲۴ را برد
  • ۱۰ گلزن فعال تاریخ لیگ قهرمانان
  • لیگ برتر بسکتبال: شهرداری گرگان به فینال رسید
  • جهش ۴۶ درصدی صادرات آلمان به ایران در فوریه ۲۰۲۴
  • خدمات اینترنت مخابرات یزد از طریق سامانه جامع غیرحضوری شد
  • شرایط عجیب سردار؛ نه رم او را می‌خواهد، نه لورکوزن!
  • نه رم سردار را می‌خواهد، نه لورکوزن!
  • وینیسیوس جونیور بهترین بازیکن هفته لیگ قهرمانان اروپا