Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، تداوم خاموشی‌های در استان البرز، عدم برنامه ریزی و ناهماهنگی در اعلام خاموشی‌ها توسط شرکت توزیع  برق استان، البرزی‌ها را کلافه کرده  و در پی آن قطعی‌های چندساعته آب، اختلال در سیستم تلفن های همراه، امور خدماتی، درمانی و غیره ، آن هم بدون اعلام و اطلاع قبلی صدای اعتراضشان  را درآورده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  خاموشی های البرز  در برخی مناطق به ۶ ساعت به صورت مستمر و در برخی دیگر به دو مرحله ۲ تا ۳ ساعته  رسیده، در حالیکه در برخی مناطق دیگر خاوشی اتفاق نمی افتد و این امر خاطر مردم را مکدر کرده است.  

رشد مصرف و کمبود آب تولید برق را مختل کرد

رامین فرج، مدیر شرکت توزیع برق استان البرز در این خصوص به با خبرنگار فارس در کرج،  گفت: با توجه به اینکه تراز بین تولید و مصرف برق به هم خورد و روز گذشته مصرف در کشور  به بیش از  ۶۵ هزارمگاوات رسید که از این میزان ۱۲ هزار مگاوات معادل  ۱۸ درصد، بیش از توان تولید برق در نیروگاه‌های کشور است. بنابراین کسری تولید برق بین تمام استان های کشور تقسیم و سهمیه خاموشی استان ها مشخص شد که استان البرز هم بی بهره نماند.

وی افزود: همچنین  با توجه به اینکه بخشی از  نیروگاه های کشور برق آبی هستند، امسال  با کمبود بارش ها، امکان استفاده کامل  از ظرفیت تولید  این نیروگاه ها وجود ندارد. نیروگاه های برق آبی کشور می توانست حدود ۷ تا ۸ هزار مگاوات از کمبود کنونی  تولید برق را جبران کند که این کمبود تولید با افزایش رشد مصرف به میزان بیش از ۴ هزار مگاوات، کسری ۱۲ هزارمگاواتی در تولید  برق مورد نیاز کشور ایجاد کرده است. 
 
این مقام مسوول یادآور شد: اورهال و به روز رسانی  نیروگاه ها که معمولا  در فصل زمستان اتفاق می افتد که با توجه به ورود به فصل گرما در اردیبهشت ماه و زودتر از هر سال اتفاق افتاد  زمان اورهال نیروگاه ها کمتر شد و با تاخیر بیشتری به مدار تولید وارد شدند.  در مسیر تولید  و چرخه فعالیت امکان تعمیر واحدهایی از نیروگاه ها وجود دارد. 

مجبور به اجرای خاموشی هستیم/ خاموشی ۶ ساعته برای صنعت و دو مرحله ای برای بخش مسکونی

وی در خصوص توزیع ناعادلانه خاموشی ها در مناطق مختلف استان البرز،  افزود:  از روزهای گذشته جدول خاموشی های احتمالی در سایت ها قرار  می گرفت اما در دوهفته گذشته با توجه به تناسب عدد تولید و مصرف برق در استان نیاز به خاموشی نبود. با توجه به کمبود تولید برق در سه چهار روز گذشته به میزان ۱۲ هزارمگاوات، خاموشی ها در سطح استان بر اساس جدول، الزام به اجرا پیدا کرد. در برخی نقاط نیاز به دو مرحله خاموشی در دو نوبت دو ساعته می‌شود. همچنین در بخش صنعت،  خاموشی های بخش صنعتی از ۱۲ظهر تا ۶ به طور پیوستهانجام می شود و مسکونی‌ها معمولا دوساعته است اما با توجه به عدم پوشش دهی سهمیه خاموشی استان، خاموشی در برخی مناطق به دو مرحله در روز می رسد.

فرج گفت: قطعی های برق با برنامه پیش بینی شده  انطباق کلی دارد  اما مواردی نیز  از برنامه خارج می‌شود. در فصل تابستان به دلیل پیک بار مصرف، حوادث و اتفاقاتی در شبکه اتفاق می افتد که محل و ساعت آن قابل پیش بینی و برنامه ریزی نیست  و ممکن است  برنامه های خاموشی‌ها را با مشکل مواجه کند و به چندین ساعت قطعی برساند. 

برق مراکز حساس قطع نمی شود

وی در خصوص توزیع ناعادلانه و تبعیض در قطعی های برق مناطق مختلف استان، بیان کرد: برق استان البرز از طریق ۳۸۰ فیدر تامین می شود که در مسیر حدود ۴۰ فیدر، مراکز حساس از جمله؛ بیمارستان، انتقال خون و تلمبه خانه های اصلی سازمان آب وجود دارد و در این مناطق به هیچ عنوان برق را  قطع نمی‌کنیم. 

مدیر توزیع برق البرز همچنین قطعی های آب را با قطعی برق مرتبط  دانست و افزود: آب مورد نیاز استان البرز از طریق ۵۲۰ حلقه چاه تامین می شود که این چاه ها در مسیر فیدرهای برق  هستند و چاه ها شبکه مستقل ندارد.  در زمان خاموشی ها،  برق چاه ها هم قطع می شود. همچنین  امکان ایجاد شبکه جداگانه برای چاه ها وجود ندارد و در تمام دنیا شبکه برق به صورت عمومی ایجاد و تغذیه کننده ها به آن متصل می شود.

وی یادآور شد: بیش از ۹۰ درصد قطعی های برق با برنامه خاموشی تناسب دارد که برنامه خاموشی‌ها در سایت شرکت توزیع برق استان وجود دارد.

امکان افزایش تولید برق نیست/صرفه جویی چاره کار است

فرج بر لزوم مدیریت و صرفه جویی در مصرف برق توسط شهروندان تاکید کرد و افزود: موثرترین راه  صرفه جویی در مصرف برق، صرفه جویی در استفاده از وسایل سرمایشی است که اگر  این مورد به میزان ۳۰ تا ۴۰ درصد کاهش داده شود ، کمبود برق در کشور  جبران خواخد شد.

وی در خصوص استمرار خاموشی‌ها، تصریح کرد: در حال حاضر امکان جبران و تولید ۱۲ هزارمگاوات کمبود برق  توسط نیروگاه های کشور وجود ندارد و  تا پایان تابستان خاموشی ها ادامه دارد. اما  در صورت همکاری  مردم در مدیریت مصرف امکان جبران این کسری وجود دارد و این امر به میزان همکاری مردم  و مدیریت مصرف برق توسط آنها بستگی دارد.

انتهای پیام/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: رامین فرج قطعی برق صرفه جویی استان البرز نیروگاه ها خاموشی ها برق استان تولید برق صرفه جویی دو مرحله مصرف برق چاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۴۲۲۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حفظ منابع آبی نیازمند ترویج فرهنگ صرفه‌جویی و مسئولیت‌پذیری جمعی است

️مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی گفت: جلوگیری از برداشت‌های غیر مجاز، اضافه برداشت‌ها و همچنین ترویج فرهنگ صرفه‌جویی و مسئولیت‌پذیری جمعی در جامعه اهمیت فراوان دارد چرا که آب سرمایه ملی است که حفظ آن همت و همراهی جامعه و سایر دستگاه‌های مرتبط را در اجرای برنامه‌ها می طلبد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، مجید رستگاری امروز _سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت_ در اولین جلسه کمیته راهبری طرح احیاء و تعادل بخشی شرکت آب منطقه ای آذربایجان‌غربی خواستار تحقق ۱۰۰ درصدی اهداف طرح تعادل بخشی شد.

وی خواستار تلاش مضاعف و پیگیری های لازم در جهت تحقق اهداف برنامه عملیاتی طرح احیا و تعادل بخشی سال جاری و حفظ آب در آبخوان با هدف به تعادل رسانیدن وضعیت آبهای زیر زمینی استان شد.

️مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی تحقق برنامه های طرح تعادل بخشی را در راستای نجات آب و منابع آبی بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: در این راستا جلوگیری از برداشت‌های غیر مجاز، اضافه برداشت‌ها و همچنین ترویج فرهنگ صرفه‌جویی و مسئولیت‌پذیری جمعی در جامعه اهمیت فراوان دارد چرا که آب سرمایه ملی است که حفظ آن همت و همراهی جامعه و سایر دستگاه‌های مرتبط را در اجرای برنامه‌ها می طلبد.

️رستگاری افزود: با اجرای برنامه های عملیاتی و برش‌های استانی طرح احیا و تعادل بخشی، می‌توان آب بیشتری را به بخش صنعت استان تخصیص دهیم که به مراتب بازدهی و اشتغال بیشتری به همراه خواهد داشت.‌

وی همچنین از مدیران امور خواست با تجهیز چاه‌های مجاز به ابزار اندازه گیری، چاه‌هایی که بیشترین ضرر را به آبخوان‌های استان وارد می کنند را شناسایی و در اولویت قرار دهند.

️مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی در ادامه گفت: حفظ آبخوان‌ها مهم و برای استان حیاتی‌است و همه با هم باید در حفظ و نگهداری آبخوان‌ها تلاش کنیم و برخورد جدی‌تری با کسانی که برداشتهای بی‌رویه می کنند، انجام شود.

کد خبر 749480

دیگر خبرها

  • صادرات نفت با خط لوله نداریم
  • صرفه‌جویی یک میلیارد دلاری پالایشگاه آبادان
  • صرفه‌جویی ۳ میلیون تنی آرد و نان با اجرای مناسب طرح هوشمندسازی
  • حفظ منابع آبی نیازمند ترویج فرهنگ صرفه‌جویی و مسئولیت‌پذیری جمعی است
  • صرفه‌جویی ۴۰۰ مگاواتی برق با اصلاح روشنایی معابر
  • کمتر از ۳۰ درصد مخازن سد‌های خراسان‌شمالی آب دارد/ضرورت صرفه جویی درتابستان
  • ابتکار وزارت نیرو برای حل بحران خاموشی‌ها؛ راه‌اندازی پویش!
  • رونمایی رسمی از بزرگترین پویش کشور در زمینه انرژی
  • صرفه‌جویی جالب به سبک کمیته داوران!
  • تلاش ها برای تحقق تابستان بدون خاموشی در قم