Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی صنعت برق با بیان این که سه روز بسیار گرم را پیش رو داریم گفت: روز گذشته نیاز مصرف به ۶۵ هزار و ۹۰۰ مگاوات رسید که تاکنون در صنعت برق سابقه نداشته است، اما با توجه به گرمای پیش رو، احتمال این که این رقم از ۶۶ هزار مگاوات فراتر رود، وجود دارد.

به گزارش قدس آنلاین به نقل از پاون، "مصطفی رجبی مشهدی" با اشاره به این که نیروگاه‌های کشور توان تولید بیش از 55 هزار مگاوات را ندارند، خاطرنشان کرد: هم اکنون شاهد فاصله 11 هزار مگاواتی تولید و مصرف برق هستیم که این میزان فاصله تولید و مصرف را باید با فعالیت‌ها و برنامه‌های جابجایی بار صنایع و مشترکان عمده پر کنیم و یا اگر امکان پذیر نباشد، ناچار به اعمال خاموشی خواهیم شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رجبی مشهدی درخصوص دلایل خاموشی‌های خارج از برنامه شب گذشته نیز اظهار داشت: به منظور حفظ پایداری شبکه، رله‌های فرکانسی بکار گرفته شده است و هنگامی که تراز تولید و مصرف از حد استاندارد فراتر رود و امکان کنترل مصرف وجود نداشته باشد، این رله‌ها به‌صورت خودکار بکار افتاده و برق تعدادی از مشترکان را قطع می‌کنند.

وی با عذرخواهی از مشترکان به دلیل بروز اینگونه خاموشی‌های خارج از برنامه، تصریح کرد: در صورتی که رله‌های فرکانسی به درستی عمل نکنند، شاهد خاموشی گسترده‌ای در کشور خواهیم بود و به همین دلیل به این رله‌ها جهت حفظ پایداری شبکه برق کل کشور نیازمندیم.

سخنگوی صنعت برق در عین حال با اشاره به این که در روزهای گذشته نیز تعدادی از واحدهای نیروگاهی در مجموع به ظرفیت 2 هزار مگاوات از مدار تولید خارج شد، یادآور شد: هم‌اکنون تمام تاسیسات ما تحت فشار شدیدی قرار دارند، بنابراین در این شرایط حفظ پایداری شبکه سراسری نیازمند همکاری و کاهش مصرف همه مشترکان است.

رجبی مشهدی با بیان اینکه سال گذشته پیک مصرف برق 58 هزار و 253 مگاوات بود، افزود: کمبود بیش از 10 هزار مگاواتی برق با صرفه‌جویی و مدیریت بار قابل جبران است، اما ساخت نیروگاه امری زمان‌بر است که حتی با فرض داشتن زمان مناسب، 200 هزار میلیارد تومان سرمایه برای ساخت این میزان نیروگاه نیاز خواهیم داشت.

وی، رشد متعارف مصرف برق را 4 تا 5 درصد عنوان کرد و گفت: این درحالی است که امسال شاهد حداقل 14 درصد افزایش مصرف هستیم که پاسخگویی آن به‌راحتی مقدور نیست.
رجبی مشهدی از مهمترین دلایل این میزان افزایش مصرف را ناهنجاری دمایی توصیف و خاطرنشان کرد: در این شرایط شاهد افزایش یکباره و شدید دما در همه نقاط کشور هستیم که باعث افزایش استفاده از وسایل سرمایشی در کنار استفاده از سایر وسایل برقی می‌شود.

وی افزایش مصرف برق بخش صنعتی و کشاوزی و اضافه شدن یک میلیون مشترک جدید به شبکه برق را از دیگر دلایل بالا رفتن مصرف برق عنوان کرد و افزود: این درحالی است که امسال شاهد پدیده‌ای به نام استخراج رمز ارز هم هستیم که به دو بخش غیرمجاز و مجاز تقسیم‌بندی می‌شوند.

رجبی مشهدی ادامه داد: مراکز مجاز که بر اساس دستور رئیس جمهور تا پایان شهریور تعطیل هستند، ولی مراکز غیرمجاز اگرچه تاکنون بیش از 3500 هزار مرکز کشف شده‌اند اما همچنان نیازمند افزایش مبارزه و جمع‌آوری و شناسایی این مراکز غیرمجاز هستیم.

وی با اشاره به ضرورت همکاری و مدیریت بار توسط صنایع نیز اظهار داشت: متاسفانه در تعدادی از استان‌ها شاهد عدم همکاری صنایع هستیم و همین موضوع مشکل را مضاعف کرده است، در حالی که بر اساس مصوبات دولت، صنایع موظف به کاهش 50 درصدی مصارف از ساعت 13 تا 21 هستند.

سخنگوی صنعت برق تصریح کرد: در صورت همکاری صنایع، ما هم در ماه‌های بعدی با آنها نهایت همکاری را خواهیم داشت.

رجبی مشهدی تاثیر راهکارهای مدیریت مصرف را در جلوگیری از بروز خاموشی بسیار مهم و آنی عنوان کرد و اظهار داشت: در صورتی که مشترکان از سایه‌بان برای کولرهای آبی استفاده و از دور کند این نوع کولرها بهره بگیرند، شاهد کاهش 2 هزار مگاواتی مصرف برق خواهیم بود.

وی همچنین خاطرنشان کرد: اگر دمای کولرهای گازی در کشور به جای 18 روی 25 درجه تنظیم شود، شاهد کاهش 5 هزار مگاواتی مصرف برق خواهیم بود.

سخنگوی صنعت برق گفت: با هر یک درجه افزایش درجه ترموستات کولرگازی، 3 درصد از مصرف برق این نوع کولرها کم می‌شود.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: قطعی برق تولید برق سخنگوی صنعت برق هزار مگاواتی هزار مگاوات رجبی مشهدی مصرف برق رله ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۴۲۴۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رای کلوپ به انتخاب اسلوت: خوب به‌نظر می‌رسد!

به گزارش "ورزش سه"،  لیورپول فردا در دیداری از هفته سی و پنجم لیگ برتر انگلیس مهمان وستهم است. قرمزها در دیدار گذشته‌شان مقابل اورتون شکست غیرمنتظره و بدی را متحمل شدند و اکنون در کورس قهرمانی عقب افتاده‌اند. یورگن کلوپ در نشست خبری پیش از بازی به سوالات خبرنگاران در مورد شرایط تیمش و شایعات انتخاب جانشین او در فصل آینده پاسخ داد.

وضعیت خاکپو؟
او حالش خوب بود و الان هم نوزاد به دنیا آمده و او هم حالش خوب است. به تمرینات برگشته و مشکلی نیست.

شرایط تیم در ادامه فصل؟
قطعا کار دشواری در پیش داریم و فقط مربوط به ما نیست. اگر می‌خواهیم به چیزی برسیم باید امیدوار باشیم حریفان هم امتیاز از دست دهند. این وضعیت را دوست ندارم. نمی‌توانم به یاد بیاورم که بعد از یک بازی به اندازه روز چهارشنبه ناامید شده باشم. در زندگی‌ام زیاد ناامید شده‌ام اما این از بقیه خاص‌تر بود. چند هفته است که فوتبال خوبی بازی نمی‌کنیم و از کورس عقب مانده‌ایم. من مطمئنم هواداران و رسانه‌ها حالا دیگر سیتی و آرسنال را در کورس قهرمانی می‌بینند.

دلیل‌تان برای باخت در دربی؟
من مسئولیت دربی را بر عهده می‌گیرم. می‌توان به موارد زیادی اشاره کرد. آیا ممکن است خسته باشیم؟ بله. یک فصل طولانی، بازیکنانی که از مصدومیت برمی‌گردند، مثلاً ترنت، اما ما به او نیاز داریم. آیا او می‌تواند در اوج بازی خود باشد؟ احتمالا نه. آلیسون برای مدت طولانی بیرون بوده است. هیچکس در اینجا اصلا خوشحال نیست. ما بسیار ناامید هستیم و نمی‌توانیم آن را تغییر دهیم. این بازیکنان باید سال آینده از آن درس بگیرند. با یک سرمربی جدید در فصل آینده، آنها می‌توانند از این تجربیات استفاده کنند.

در مورد شایعات اسلوت؟
من چیزی نخوانده‌ام اما خود آرنه حرف‌هایی زده است. من درگیر این مسائل نیستم. خیلی دوست دارم اگر او به این شغل علاقه داشته باشد و برای آن هیجان‌زده باشد. من سبک تیمش و چیزهایی که در مورد او شنیده‌ام را دوست دارم. برخی افراد که می‌شناسم به من گفته‌اند، او مربی خوبی است. فکر می‌کنم خوب به‌نظر می‌رسد. برای او شغل مناسبی است، بهترین شغل و باشگاه در جهان.

ارزیابی‌تان از لیورپول در این فصل؟
من الان فصل را ارزیابی نمی‌کنم. هنوز چند بازی باقی مانده که ممکن است اتفاقات متفاوتی رخ دهد. بازی با اورتون یک سقوط بزرگ بود اما پیش از آن ما واقعاً خوب بازی می‌کردیم، برای جام تلاش می‌کردیم، برای همه دردسر بودیم. ما شایسته این هستیم که در جایی که هستیم باشیم و می‌خواهیم به عنوانی بالاتر هم دست پیدا کنیم. این پسرها بازیکنان باورنکردنی‌ای هستند و وظیفه من ایجاد فضایی است که بتوانند بهترین باشند. و اینجاست که من شکست خورده‌ام. مطمئن نیستم چرا و کجا این اتفاق افتاد اما چیزی را که می‌خواستم در بازی با اورتون ندیدم. حالا فقط می‌خواهیم در بازی‌های آینده بیشتر شبیه خودمان بازی کنیم.

دیگر خبرها

  • دردسرهای افزایش بیش‌ از حد انرژی‌های تجدیدپذیر برای آینده
  • دردسرهای افزایش بیش‌ازحد انرژی‌های تجدیدپذیر برای آینده
  • محققان هشدار دادند؛ افزایش خطر میگرن با مصرف داروهای سوزش معده
  • آتش سوزی گسترده در کارخانه مبل سازی مهار شد
  • حضور اکسید در نمایشگاه خودروی پکن
  • آتش‌سوزی گسترده در شهرک صنعتی شمس‌آباد
  • مسمومیت ۵۳ نفر با قارچ وحشی/ اورژانس هشدار داد
  • رای کلوپ به انتخاب اسلوت: خوب به‌نظر می‌رسد!
  • اصلاح الگوی کشت بهترین راه برای مدیریت مصرف آب
  • افزایش بهره وری موقوفات در دستور کار سازمان اوقاف قرار دارد/ از دانشمندان ایرانی حمایت می‌کنیم