Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، کاظم داداشی امروز در گفت وگو با خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به تعدد آثار تاریخی در استان و لزوم حفاظت هر چه بهتر از این آثار متعدد تاریخی، یگان حفاظت میراث فرهنگی با همراهی نیروی انتظامی استان به‌صورت مستمر از مکان‌های تاریخی بازدید و با متخلفانی که به‌صورت پایشی و گزارش مردمی شناسایی‌شده‌اند، از طریق مراجع قانونی برخورد می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی به میزان حفاری‌های غیرمجاز شناسایی‌شده در سطح استان طی سه ماه نخست سال جاری اشاره کرد و گفت: طی سه ماه اخیر با اهتمام ویژه این اداره‌کل و همکاری مستمر نیروی انتظامی استان، 3 محل حفاری غیرمجاز از طریق پیش‌های محلی و گزارش‌های مردمی شناسایی و‌ از ادامه آن جلوگیری شده است، همچنین طی مدت‌زمان مذکور 104 قلم اشیا کشف‌شده که از این میان اصلیت دو شی محرز و سایر اشیا در دستور کارشناسی قرار گرفته‌اند.

داداشی در ادامه گفت: بر اساس تجمیع آمار حوزه یگان حفاظت میراث فرهنگی استان، بیشترین آمار حفاری غیرمجاز و دستگیری عاملان مشارکت‌کننده در آن طی سه ماه نخست 1400 متعلق به شهرستان بستان‌آباد و به ترتیب شهرستان‌های سراب، مرند و ملکان است.

انتهای پیام/60001

منبع: فارس

کلیدواژه: آذربایجان شرقی دستگیری میراث فرهنگی گردشگری فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی خبرگزاری فارس فارس تبریز سراب مرند ملکان فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی میراث فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۴۲۵۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح هتل و آغاز اجرای تله کابین خوشاکو در ارومیه

با حضور معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی، رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه و تعدادی دیگر از مسئولان، یک باب هتل در ارومیه افتتاح شد.

این هتل با  ۵۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و با اشتغال‌زایی برای پنج نفر احداث شده و دارای ۳۲ اتاق با ۷۸ تخت اقامتی است.

کلنگ احداث هتل و تله‌کابین خوشاکو ارومیه به زمین زده شد

با حضور معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی عملیات احداث هتل و تله‌کابین پیست اسکی خوشاکو ارومیه  آغاز شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی در مراسم کلنگ‌زنی این پروژه اظهار کرد: این پروژه در راستای توسعه مسیر گردشگری سبز سرو_اشنویه اجرا می‌شود و دارای یک خط تله‌کابین به طول یک هزار و ۳۰۰ متر  و یک هتل با ۷۰ تخت اقامتی است که افتتاح این پروژه در توسعه گردشگری استان تاثیر مهمی خواهد داشت.
 
مرتضی صفری افزود: نزدیکی به مرز سرو و وجود جاذبه‌های تاریخی و گردشگری آبشارهای سوله‌دوکل و سلوک، پیست اسکی خوشاکو، آب گرم هفت‌آباد و ... از جمله ظرفیت‌های سیلوانا هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

دیگر خبرها

  • در زندگی قرآنی، گمراهی راه ندارد
  • افتتاح هتل و آغاز اجرای تله کابین خوشاکو در ارومیه
  • خانه انصاری ارومیه میزبان گردشگران خواهد شد
  • پایان تدوین برنامه عملیاتی و تحولی رشد اقتصادی آذربایجان‌شرقی
  • حفاظت از خانه‌های تاریخی آذربایجان‌غربی در اولویت است
  • توجه به بسته‌بندی صنایع‌دستی در اولویت قرار بگیرد
  • دستگیری شرور و عامل تیراندازی در محله بی‌سیم تهران
  • ۱۰ حفار غیرمجاز در منطقه تاریخی ارومیه دستگیر شدند
  • دستگیری عامل تیراندازی در خفر
  • دستگیری ۵ حفارغیر مجاز در شهرستان سوادکوه