Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@13:32:41 GMT

هکرهای شرکت «کاسیا» ۷۰ میلیون دلار باج می خواهند

تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۴۲۷۴۹

هکرهای شرکت «کاسیا» ۷۰ میلیون دلار باج می خواهند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، به نظر می‌رسد حمله باج افزاری که با استفاده از نرم افزار شرکت کاسیا انجام شده و فعالیت شرکت‌های مختلف در سراسر جهان را مختل کرده بود، اکنون وارد مرحله جدیدی شده است. در همین راستا مجرمان سایبری عامل این حمله خواهان ۷۰ میلیون دلار هستند تا اطلاعات را احیا کنند.

تقاضای باج در وبلاگی پست شده بود که به طور معمول گروه هکری REvil از آن استفاده می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این گروه منتسب به روسیه یکی از پیشرفته‌ترین اخاذان سایبری به حساب می آیند.

گروه هکری مذکور دارای ساختارهای زیر مجموعه‌ای است و به همین دلیل به راحتی نمی‌توان مشخص کرد چه کسی از جانب هکرها سخن می‌گوید. اما آلن لیسکا از شرکت امنیت سایبری «Recorded Future» معتقد است این پیام به طور حتم از سوی بخش رهبری گروه صادر شده است.

REvil با نفوذ به شرکت آمریکایی کاسیا وارد سیستم برخی مشتریان آن شد و از آن طریق تعداد زیادی از آنها را هک کرد. به این ترتیب یک زنجیره واکنشی ایجاد شد که به سرعت صدها رایانه شرکت‌های مختف در سراسر جهان را هک کردند.

یکی از مدیران ارشد کاسیا اعلام کرد این شرکت از باج درخواستی هکرها مطلع بوده اما از اظهار نظر بیشتر در این باره خودداری کرد. طبق گزارشی که شرکت امنیت سایبریESETمنتشر کرده تعدادی از کشورها تحت تأثیر حمله سایبری این گروه قرار گرفته‌اند. همچنین روز گذشته یک فروشگاه زنجیره‌ای سوئدی اعلام کرد صدها شعبه خود را تعطیل کرده زیرا صندوق‌های آن از کار افتاده‌اند.

این در حالی است که قربانیان این حمله همچنان در حال افزایش است. مدارس، سازمان‌های دولتی کوچک، سازمان‌های مسافرتی و تفریحی، اتحادیه‌های اعتباری و حسابداری با حمله باج افزاری روبرو شده‌اند.

کد خبر 5250896 شیوا سعیدی قوی اندام

منبع: مهر

کلیدواژه: هکرها امنیت سایبری ویروس باج افزار معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شرکت دانش بنیان حاکمیت سایبری تولید دانش بنیان هکرها امنیت اطلاعات صندوق نوآوری و شکوفایی شبکه اجتماعی امنیت غذایی ایالات متحده امریکا روسیه فناوری فضایی دولت الکترونیک فیس بوک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۴۲۷۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم/حزب الله چند میلیون دلار پهپاد اسرائیلی را سرنگون کرده است؟

حزب‌الله لبنان بیش از ۵۰۰ میلیون دلار از پهپادهای رژیم صهیونیستی را در سه ماه اخیر منهدم کرده است.

دریافت 6 MB به گزارش مشرق، هرمس ۴۵۰ (به عبری: הרמס ۴۵۰) یک پهپاد چندمنظورهٔ تاکتیکی سایز متوسط است که جهت پروازهای طولانی در شرکت البیت سیستمز اسرائیل طراحی و توسعه یافته‌است. عملیات‌های شناسایی، پایش و مراقبت و رله ارتباطی مأموریت‌های اصلی این پهپاد هستند.

پهپاد هرمس ۹۰۰ با ارتقای طرح هرمس ۴۵۰ ساخته شده و در سال ۲۰۰۹ برای اولین بار به پرواز درآمد. شرکت تیلز نیز پهپاد واچ‌کیپر ۴۵۰ را بر اساس هرمس ۴۵۰ برای ارتش بریتانیا تولید کرده‌است.

دیگر خبرها

  • ۵۰ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی ایران به سایر کشور‌ها
  • انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در «حمص» سوریه توسط روسیه
  • رئیس نهاد رهبری در دانشگاه‌: بعد از حمله به اسرائیل دلار تسلیم شد و افزایش نیافت
  • هشدار احمد مسعود درباره احتمال حمله تروریستی از خاک افغانستان به آمریکا و اروپا
  • هشدار سایبری: از USB نامطمئن استفاده نکنید، بدافزار خطرناک PlugX در حال گسترش است
  • بایدن هم مثل ترامپ عربستان را قربانی می‌کند؟
  • فناوری‌هایی که استاندارد امنیتی ضعیف دارند ممنوع می‌شوند
  • برگزاری میز خدمت پلیس فتا خوزستان در اهواز
  • فیلم/حزب الله چند میلیون دلار پهپاد اسرائیلی را سرنگون کرده است؟
  • ریزش قیمت دلار تا ۵۸ هزار تومان!