Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، جان بابایی  معاون درمان وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در نشست ستاد استانی با مقابله کرونا در آذربایجان شرقی گفت: کارنامه عملکردی برای همه دانشگاه‌های علوم پزشکی در وزارت بهداشت تهیه شده که بر اساس آن آذربایجان شرقی از نظر مراقبت در بخش‌های ویژه و ارائه خدمات کرونایی در کشور رتبه ممتاز دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او اظهار کرد: در حوزه بهداشت کرونایی بیشترین بیماریابی و قرنطینه افراد و پیگیری اطرافیان در آذربایجان شرقی انجام شده است.

او با اشاره به مولفه‌های آسیب پذیری ناشی از کرونا گفت: تاثیرگذارترین مولفه در میزان ریسک پذیری و مرگ میر ناشی از کرونا، تراکم جمعیت است و آذربایجان شرقی به دلیل داشتن تراکم جمیعتی بالا، ریسک پذیری بالایی دارد.

جان بابایی اضافه کرد: آذربایجان شرقی دو پیک بسیار سنگین کرونا را پشت سر گذاشته، به طوری که پیک دوم تمام نشده، پیک سوم بروز کرد و شرایط طولانی و بسیار دشواری در استان تجربه شد.

او گفت: وقتی بیماری طولانی مدت در یک محیط بچرخد، احتمال جهش و بروز سویه جدید بیشتر می‌شود.

او ادامه داد: آذربایجان شرقی همچنین جزو استان‌های سالمند کشور است و با توجه به اینکه ریسک پذیری برای بیماری و مرگ و میر در استان‌های سالمند بالاتر است و آذربایجان شرقی نیز استان سالمند محسوب می‌شود شاهد این هستیم که ۷۷ درصد فوتی‌های کرونا در این استان بالای ۶۰ سال هستند.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی ستاد مقابله با کرونا آذربایجان شرقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۴۲۷۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردیبهشت تماشایی در باغ‌های سیب مراغه

این روز‌ها شکوفه‌های سفید و صورتی باغ‌های سیب چشم هر بیننده‌ای را می‌نوازد وزیبایی خاصی به باغ‌های شهر مراغه بخشیده است.

بیشترین باغ‌های سیب آذربایجان شرقی در شهر مراغه قرار گرفته و در این فصل شکوفه‌های سیب طراوت و زیبایی حاشیه رودخانه مردق چای، سراجو چای، کهجوق چای را دوچندان کرده است.

شهرستان مراغه با ۱۴ هزار هکتار باغ سیب قطب تولید این محصول در آذربایجان شرقی است.

سالانه در این شهرستان حدود ۳۰۰ هزار تن سیب تولید و روانه بازار می‌شود.

دیگر خبرها

  • ارائه دروس مهارتی و اشتغال پذیری به دانشجویان از مهر ۱۴۰۳
  • دلیل خشم آلگری: در این وضعیت ریسک نکنید
  • بررسی راهکارهای توسعه زیرساخت‌های شبکه برق آذربایجان غربی
  • ۱۶۰۰ روستای کردستان از ارتباط پایدار و با کیفیت برخوردار هستند
  • بررسی راهکار‌های توسعه زیرساخت‌های شبکه برق آذربایجان غربی
  • تقسیم تهران به دو استان غربی و شرقی به کجا رسید؟
  • برپایی اردوی تیم ملی تنیس
  • اردیبهشت تماشایی در باغ‌های سیب مراغه
  • جزئیات تقسیم استان تهران از زبان استاندار
  • بررسی‌ و مطالعه تقسیم استانهای غربی و شرقی تهران