Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@17:39:43 GMT

اجاره ویلا در لالان، روستایی در طبیعت زیبای فشم

تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۴۲۹۲۴

اجاره ویلا در لالان، روستایی در طبیعت زیبای فشم

منطقه فشم را ساکنان پایتخت به خوبی می شناسند. در روزهای پیش از آغاز کرونا، این منطقه طبیعی و زیبای اطراف تهران، مقصد گردشگری بسیاری از تهرانی بود. این شهر زیبا و دیدنی، افزون بر زیبایی های طبیعی خود، از امکانات رفاهی و توریستی زیادی نیز برخوردار است. محبوب بودن این منطقه برای تهرانی ها، باعث شده در ایام قرنطینه سرمایه گذاران حیطه گردشگری، با رعایت پروتکل های بهداشتی، ظرفیت های توریستی آن را افزایش داده تا با پایان یافتن همه گیری کووید 19، این منطقه بتواند به روزهای اوج خود بازگردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام لوکس ویلا، این منطقه در گذشته های پیش از قرنطینه، در روستاها و مناطق اطراف خود همچون لالان و میگون، اقامت گاه های زیادی را به مسافرانش پیشنهاد می داده. اجاره ویلا فشم و همچنین اجاره سوئیت در میگون، همیشه در صدر نیازمندی های تهرانی ها در سفر های یک روزه و یا چند روزه به فشم بوده است.

مناطق دیدنی فشم

شاید فرصت کرونا زمان مناسبی باشد تا مسافران و علاقمندان این منطقه بتوانند با خواندن مقالات گردشگری با جاهای دیدنی فشم بیشتر آشنا شده و برای سفرهای خود بعد از این دوران، برنامه ریزی بهتری داشته باشند. در همین راستا، در ادامه به سه جاذبه توریستی این شهر اشاره خواهیم کرد.

آبشار یخی آبنیک

برای رسیدن به آبشار آبنیک باید از روستاهای زایگان و لالان گذشته تا به روستای آبنیک برسیم. از ابتدای خروجی روستای آبنیک، فاصله تا این آبشار حدود 500 متر است. این روستا دارای آب و هوای ییلاقی خنک، محیطی سرسبز ،دامنه هایی پر از گیاه و نیز رودخانه ای به نام کلارود می‌باشد. زندگی مردمان این روستا از طریق دامپروری و کشاورزی می گذرد.

آبشار یخی آبنیک در انتهای دره آبنیک و در حاشیه یک تنگه زیبا قرار گرفته‌است. این آبشار زیبا برای تمرین یخ نوردی در روزهای زمستانی مورد استفاده قرار می گیرد. منطقه آبنیک، یک چشمه مشهور به نام چشمه آبنیک نیز دارد که آب آن بسیار گوارا، زلال و سفیدرنگ است. در فصل بهار، گیاهانی همچون تره کوهی، سییرک، والک و نیز گونه های مختلف قارچ خوراکی در منطقه یافت می شود.

روستای لالان فشم

روستای لالان که برخی آن را لالون می نامند، تا فشم 11 کیلومتر و تا تهران 45 کیلومتر فاصله دارد. این روستا، جاهای دیدنی بسیاری همچون آبشار لالان و چشمه آب معدنی تلخاب دارد. باغ های میوه بسیار زیادی نیز در منطقه به وجود آمده اند که برای کمپینگ و اتراق کردن بسیار مناسب هستند. در این روستا قله های بسیاری نیز برای علاقمندان به کوهنوردی یافت می شوند که از جمله آنها قله خلنو می باشد که با چندین ساعت کوهنوردی می توان به آن رسید. یکی دیگر از جذابیت های این روستا، ناحیه ای به نام تونل برفی در فصل تابستان می باشد.

این تونل در انتهای دره ای که رود لالان از آن سرمنشا گرفته ایجاد شده. در هنگام بازدید از این تونل به ویژه در تابستان باید مراقب بود که با ایجاد سر و صدا در زیر این طاق برفی موجب ریزش آن نشوید. در این قسمت جریان آب رودخانه در زیر پای ما جریان دارد و در بالای سرمان برف ها چتری سپید درست کرده اند. روستای لالان، به خاطر وجود گل های لاله به لاله گون مشهور بوده که به مرور زمان نام آن به لالان تغییر پیدا کرده. پوشش گیاهی این منطقه شقایق، لاله ،گلپر و گون، لوچک، سیرک و زرشک بوده و پرندگان زیبایی چون هما، کبک، هدهد و چکاوک در آن زیست می‌کنند.

دشت جانستون

در شمال تنگه آبنیک، دشتی با نام دشت جانستون وجود دارد که با سفر به روستای آبنیک و یک ساعت پیاده روی و صخره نوردی سبک و گذر از رودها، به این دشت خواهیم رسید. نام این دشت وجه تسمیه جالبی داشته و درباره آن نظرات مختلفی وجود دارد. یکی از نظریات اشاره به این دارد که اولین صعود کننده به قله جانستون فردی غیر ایرانی به نام جان استون بوده و اسم این دشت از نام او گرفته شده. این دشت منظره کاملی از کوه های سربلند، کوهپایه های پر از سرسبزی، سبزه ها و گل پرهای اطراف جاده و باغ های آلبالو و گیلاس در برابر چشمان ما قرار می دهد.

در ادامه مسیر خود در دشت جانستون فشم و در انتهای این دشت، غاری دست ساز به نام بیوک آقا می بینیم. دهانه این غار، سنگچین شده و ارتفاع آن 2 متر و ابعاد آن 5 در 4 می باشد. سازنده این غار، فردی به اسم بیوک آقا بوده که آن را به عنوان جان پناهی برای کوهنوردان و طبیعت گردان دشت جانستون ساخته.

اجاره ویلا در فشم

همان طور که پیش از این نیز گفته شد، همه ما مسئولیت داریم برای حفاظت از سلامت عمومی کشور، سفرهای خود را به بعد از ریشه کنی بیماری کرونا موکول کنیم. با این حال با توجه به شروع گسترده واکسیناسیون در کشور، امید زیادی وجود دارد که به زودی بتوان سفرها را آغاز نمود. در آن دوران برای سکونت در منطقه فشم، اجاره ویلا در میگون در کنار ویلاهای خود منطقه فشم، یکی از بهترین و جذاب ترین گزینه ها خواهد بود.

اجاره ویلا

وبسایت لوکس ویلا همواره در دوران قرنطینه همراه دیگر هم وطنان، پاسبان سلامت جامعه و کادر دلسوز درمان بوده. این مجموعه، بسترهای لازم را برای ارائه خدمات سفر در ایام پس از اتمام کرونا، ایجاد کرده تا هم میهنان عزیز بتوانند در شلوغی های مناطق گردشگری در آن دوران به راحتی اقامتگاه مناسب خود را در اختیار داشته باشند.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: لوکس ویلا شهرستان فشم اجاره ویلا اجاره ویلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۴۲۹۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(عکس‌) مجسمه زیبای کریستیانو رونالدو از سنگ

کریستیانو رونالدو، فوق‌ستاره پرتغالی النصر عربستان در ۳۸ سالگی یکی از بهترین‌های لیگ عربستان است و در آستانه کسب عنوان آقای گلی قرار دارد. به تازگی یک پسر بچه مجسمه جالبی از کریستیانو رونالدو ساخته که از جنس سنگ آهک است و شباهت فوق‌العاده‌ای به او دارد.

دیگر خبرها

  • آبشار زیبای تخت‌چو در استان لرستان
  • تجربه خاطراتی از ماجراجویی و لحظاتی شاد در دل طبیعت
  • نگاهی به طبیعت پارک ملی ساریگل از لنز دوربین شهروند خبرنگار
  • قطع درختان و تخریب طبیعت در الیمالات دغدغه مازندرانی‌ها شد + فیلم
  • (تصاویر) مزدا آر ایکس ۷؛ زیبای ژاپنی
  • مزدا آر ایکس7؛ زیبای ژاپنی (عکس)
  • نرخ رهن در بازار تهران؛ رهن مسکن در محله شادآباد ۵۸۰ میلیون تومان
  • (عکس‌) مجسمه زیبای کریستیانو رونالدو از سنگ
  • بازگشت ۳۷۰ هکتار از اراضی جنگلی مازندران به طبیعت
  • خسارت بارش تگرگ به ۲ روستای ششتمد خراسان رضوی