Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-03@14:46:52 GMT

مراسم تکریم و معارفه روسای قوه قضاییه برگزار شد

تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۴۲۹۷۴

مراسم تکریم و معارفه روسای قوه قضاییه برگزار شد

مراسم تکریم و معارفه روسای قوه قضاییه با حضور مسئولان لشکری، کشوری و قضایی در حال برگزاری است.

به گزارش ایمنا به نقل از میزان، مراسم تکریم و معارفه رؤسای قوه قضائیه با حضور مسئولان لشکری، کشوری و قضائی صبح امروز (چهاردهم تیرماه) در حال برگزاری است.

در این مراسم که به دلیل رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی با حضور تعدادی از مسئولان عالی کشور برگزار شده است، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای، محمدباقر قالیباف، اسحاق جهانگیری و تعدادی از مقامات کشوری، لشکری و قضائی حضور دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دهم تیر ماه رهبر معظم انقلاب اسلامی در حکمی حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای را به ریاست قوه قضائیه منصوب کردند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در این حکم با تأکید بر اهتمام جدی به مأموریت‌های دستگاه قضا در قانون اساسی و همچنین ادامه رویکرد تحولی و اجرای سند تحول موجود، «گسترش فناوری‌های نوین در دستگاه قضائی»، «گماردن نیروهای کارآمد و جهادی در مسئولیت‌ها»، «ارج نهادن به خدمات قضات پاکدامن و در عین حال برخورد قاطع با تخلفات» و «ارتباط با متن مردم» را از جمله انتظارات خود از رئیس جدید قوه قضائیه بیان کردند.

متن حکم رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:

بسم الله الرّحمن الرّحیم

جناب حجت‌الاسلام والمسلمین آقای حاج شیخ غلامحسین محسنی اژه‌ای دامت تأییداته

اکنون که جناب آقای رئیسی با رأی ملت ایران توفیق خدمت در جایگاه ریاست جمهوری اسلامی ایران یافته‌اند، با تشکر فراوان از خدمات ارزنده‌ی ایشان در مدت مسئولیت قضائی و کارنامه‌ی افتخارآمیزی که در پایه‌گذاریِ اقدامات ماندگار از خود به جای گذاشته‌اند، جناب‌عالی را که علاوه بر صلاحیت‌های قانونی، برخوردار از تجربه‌ی گرانبها و شناخت عمیق و سابقه‌ی درخشان در امر قضا می‌باشید، بر اساس اصل یکصد و پنجاه و هفت، به ریاست قوه‌ی قضائیه منصوب می‌کنم.

انتظار اینجانب، اولاً: اهتمام جدی به مأموریت‌های اساسی دستگاه قضاء در قانون اساسی است، یعنی گسترش عدالت، و احیا حقوق عامه، و تأمین آزادی‌های مشروع، و نظارت بر حسن اجرای قوانین، و پیشگیری از وقوع جرم، و نیز مبارزه‌ی قاطع با فساد؛ و ثانیاً: ادامه‌ی رویکرد تحولی و اجرای سند تحول موجود با اهتمام ویژه؛ و ثالثاً: گسترش فناوری‌های نوین و تضمین دستیابی آسان و رایگان مردم به خدمات قضائی؛ و رابعاً: گماردن نیروهای کارآمد و جهادی و فاضل و صالح در مسئولیت‌ها، و تربیت مدیران شایسته برای سطوح عالی و میانی قضائی و اداری؛ و خامساً: ارج نهادن به خدمات قضات پاکدامن و حفظ عزت و منزلت ایشان، و متقابلاً برخورد قاطع با معدود افراد متخلّف؛ و سادساً: ارتباط با متن مردم و حضور در میان آنان که دارای برکاتِ بسیار است.

در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی، متن حکم انتصاب حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای از سوی مقام معظم رهبری را قرائت کرد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی، رئیس دفتر مقام معظم رهبری در این مراسم گفت: مسئولیت‌های جدید جناب آقایان رئیسی و اژه‌ای را به فال نیک می‌گیرم.

وی افزود: ۲۸ خرداد قطعاً از ایام الله است؛ انتخابات پرشوری که قاطبه مردم با همه سختی‌هایی که همه به آن معترض هستند به ندای ملکوتی مقام معظم رهبری پاسخ دادند. دشمنان و بعضی‌ها در داخل حرف‌هایی زدند، اما هیچکدام در مردم تأثیر نکرد.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری تصریح کرد: شخصیت جناب آیت الله رئیسی برای ما روشن است. برای شما (آیت الله رئیسی) همین افتخار بس که مقام معظم رهبری در حکمی که برای آقای اژه‌ای دادند کلمه افتخارآمیز در مورد شما به کار بردند. آنچنان تحولی در دستگاه قضا به وجود آوردند که مردم امیدوار شدند.

گلپایگانی ادامه داد: در مورد آقای اژه‌ای حرف زدن زیره به کرمان بردن است. ایشان از ۱۶ سالگی طلبگی را شروع کردند و در ادامه توسط شهید بزرگوار آیت الله قدوسی به کار قضائی جذب شدند. ایشان مسئولیت‌های مختلف داشته‌اند که اگر بخواهم بشمارم تعداد آن زیاد است. از دادستانی کل کشور تا وزارت اطلاعات که در همه جایگاه‌ها ایشان موفق بودند.

وی تاکید کرد: ایشان دو ویژگی دارد: اولاً قاطعیت و ویژگی دوم ایشان هم ساده زیستی ایشان است. من افتخار همسایگی ایشان را دارم و زندگی ایشان یک زندگی طلبگی ساده است.

حجت الاسلام والمسلمین منتظری، دادستان کل کشور در این مراسم با تشکر از مقام معظم رهبری گفت: برای دومین بار مدیریت عالی و ریاست قوه قضائیه از درون قوه قضائیه با انتصاب حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای که دارای سوابق نورانی و طولانی و تجربیات گرانقدر از قوه قضائیه هستند صورت گرفت و از امروز تصدی این پست مهم را با انتخاب و انتصاب مقام معظم رهبری عهده دار خواهند شد.

خبر تکمیل می‌شود...

کد خبر 505153

منبع: ایمنا

کلیدواژه: قوه قضائیه سید ابراهیم رئیسی حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه ای محسنی اژه ای اژه ای رییس قوه قضاییه رئیس قوه قضائیه شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای مقام معظم رهبری قوه قضائیه مسئولیت ها آیت الله ی ایشان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۴۲۹۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقامه نماز جمعه اصفهان به امامت حجت الاسلام والمسلمین محمودی


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اصفهان؛ بنابر اعلام ستاد برگزاری نماز جمعه قبل از خطبه‌ها محمدرضا ابراهیمی، مدیرکل محترم آموزش و پرورش استان با موضوع شهادت اندیشمند مجاهد آیت الله شهید مرتضی مطهری و بزرگداشت هفته مقام معلم سخنرانی می‌کند.


همچنین میز‌های خدمت دادگستری، سازمان بازرسی، ثبت اسناد و املاک، آموزش و پرورش، ثبت احوال، ویزیت تخصصی پزشکی رایگان، مرکز وکلای قوه قضائیه، بیمه سلامت، فرماندهی انتظامی در این مراسم برپا می‌شود.

دیگر خبرها

  • بیداری در دانشگاه های جهانی حاصل دوراندیشی مقام معظم رهبری است
  • سومین نشست هم‌اندیشی سخنرانان اعزامی به عتبات عالیات برگزار شد
  • اقامه نماز جمعه اصفهان به امامت حجت الاسلام والمسلمین محمودی
  • دیدار رئیس قوه قضاییه با خانواده‌های دستگاه قضایی هرمزگان
  • برنامه‌های بزرگداشت سالروز سفر مقام‌ معظم رهبری به کردستان
  • ندای ضدصهیونیستی دانشجویان آمریکایی و اروپایی در جامعه طاغوت بلند است
  • شناسایی بیش از ۸۰۰ نوع نیت برای وقف
  • امام خمینی (ره) به اسلام و مسلمانان شخصیت بخشید
  • تکریم و معارفه روئسای قدیم و جدید هلال احمر شهرستان سلماس 
  • آئین تکریم مدیرعامل سابق و معارفه سرپرست جدید بانک سینا برگزار شد