Web Analytics Made Easy - Statcounter

فریدون عباسی، رئیس کمیسیون انرژی مجلس در گفت‌وگو با فرهیختگان:

در 8 سال دولت روحانی که دستگاه اجرایی دست جناح خاصی بود، از افرادی که الان نماینده هستند، استفاده نمی‌شد. نظام ‌باید از اینها بهره‌مند شود.

نفس حضور نمایندگان در دولت آتی را بد نمی‌دانم. بستگی به نیاز کشور دارد. چرا باید راه را سد کنیم و بگوییم چون نماینده هستند وارد دولت نشوند؟ البته نباید این‌طور باشد که همه مجلس را رها کنند و به دولت بروند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نمایندگانی که در جمع‌آوری امضا برای حمایت از رئیسی فعال بودند، دنبال پست نبودند. بیشتر حوزه اعتقادی آنها بود. آن‌طور که من رویت و برداشت کردم، افراد فکر می‌کردند حضور شخص آقای رئیسی به صلاح کشور است.

این نامه به ‌شأن نظارتی مجلس ضربه نخواهد زد. این‌طور نیست که مجلس و نماینده‌ها خدشه‌ای به نظارت خود وارد کنند.

این هم تجربه‌ای است که رئیس دولت از پارلمان بیرون بیاید. اگر اتفاق بیفتد دعواهای بین دولت و مجلس را کمتر خواهیم داشت. ما انتظار داریم در تایید وزرا نماینده‌ها دقت لازم را داشته باشند. اینجا آزمون مجلس است که خود را نشان دهد.

مجلس اصولگرای نهم رای بالایی به ظریف داد ولی این دال بر این نبود که خط‌مشی را قبول دارند، بلکه می‌خواستند دولت روحانی با قوت شروع کند و بگوید مجلس با دولت همکاری می‌کند. طبیعی است که این رویکرد را در دولت رئیسی هم شاهد باشیم.

عده‌ای می‌خواهند سهم بگیرند ولی با سابقه‌ای که من از شخص رئیسی می‌شناسم، او استقلال خود را حفظ و سعی می‌کند تصمیم درستی بگیرد.

چالش‌های اصلی رئیسی در یک سال اول بحث تولید و اشتغال است/فرهیختگان

 

منبع: فردا

کلیدواژه: نمایندگان مجلس پارلمان فریدون عباسی رئیس دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۴۳۰۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی ۲ قانون را ابلاغ کرد

رئیس‌جمهور دو قانون مصوب مجلس شورای اسلامی را برای اجرا به دستگاه‌های مربوطه ابلاغ کرد. - اخبار سیاسی -

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در اجرای اصل 123 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، «قانون تفسیر ماده (5) قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی» را که در جلسه علنی 19 فروردین 1403 مجلس شورای اسلامی تصویب شد و در تاریخ 29 فروردین 1403 به تأیید شورای نگهبان رسید، برای اجرا به وزارت کشور، وزارت راه و شهرسازی، وزارت امور اقتصادی و دارایی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ابلاغ کرد.

رئیس‌جمهور همچنین «قانون ارجاع اختلاف بین شرکت مادرتخصصی مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) و شرکت کنت ترکیه به داوری» را که در جلسه علنی 19 فروردین 1403 مجلس شورای اسلامی تصویب شد و در تاریخ 29 فروردین 1403 به تأیید شورای نگهبان رسید، برای اجرا به وزارت نیرو و نهاد ریاست‌جمهوری (معاونت حقوقی رئیس جمهور) و وزارت امور خارجه ابلاغ کرد.

انتهای پیام/+

دیگر خبرها

  • رئیسی ۲ قانون را ابلاغ کرد
  • قدم تازه خالص‌سازها؛ قالیباف و صندلی‌اش هدف فعلی است | پشت چه کسی را گرفته‌اند؟
  • چرا قالیباف تصمیم گرفت از دولت انتقاد کند؟
  • خالص سازها به سراغ قالیباف رفتند /حمله همه جانبه برای جلوگیری از ریاست مجدد قالیباف بر مجلس /پایداری ها پشت متکی می ایستند؟
  • نماینده مهاباد: مجلس در مورد کاظم صدیقی سکوت کرد، در مورد چای دبش لاپوشانی / تعداد افراد زیر خط فقر دو برابر شده است
  • افشاگری درباره دستکاری تازه دولت رئیسی در مصوبات بودجه ۱۴۰۳
  • تجربه تازه مجلس برای بررسی «سند دخل و خرج کشور»
  • ببینید | سرکار گذاشتن مردم توسط دولت رئیسی به روایت یک نماینده مجلس
  • طعنه‌زنی سنگین به دو مدیر ارشد اقتصادی دولت رئیسی
  • نوری قزلجه: ریاست قالیباف از بیرون مجلس حمایت می‌شود /طرح‌های «صیانت» و «شفافیت» سفارش شده بودند /نگران رادیکال‌های مجلس آینده نیستم