Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

رامین فرج روز سه شنبه ۱۴ تیرماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: متاسفانه به دلیل کاهش بارندگی و گرمای زودهنگام شاهد افزایش میزان مصرف برق از اوایل خرداد امسال هستیم.

 وی ادامه داد: به عنوان مثال میزان مصرف برق کشور در روز گذشته ۶۵ هزار مگاوات بود که ۱۲ هزار مگاوات آن قابلیت تامین از طریق نیروگاه‌ها را نداشت که این میزان حدود ۱۸ درصد از نیاز کشور بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی توضیح داد: برای جبران این کسری چاره‌ای جز اعمال خاموشی زمانبندی شده در مناطق مختلف کشور وجود ندارد مگر اینکه مردم میزان مصرف خود را مدیریت کنند.

این مسئول با اشاره به کاهش ظرفیت تولید نیروگاه‌های برق آبی کشور ادامه داد: ظرفیت تولید این نیروگاه‌ها حدود ۷ تا ۸ هزار مگاوات است ولی به دلیل کاهش بارندگی در سال جاری به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کرده است.

فرج تاکید کرد: هر سال هم به واسطه افزایش جمعیت با افزایش بین ۳ تا ۴ هزار مگاواتی مصرف برق مواجه هستیم که همه اینها باعث شده تولید نیروگاه‌ها به میزان مصرف نرسد.

وی تصریح کرد: برای کاهش این کمبود، از هفته قبل علی رغم اینکه قرار بود روزانه یک بار و آن هم به مدت دو ساعت برق مناطق مختلف البرز قطع شود، قطعی‌ها به دو بار در روز رسیده است.

فرج گفت: سعی داریم قطعی برق‌ها بر اساس برنامه اعلام شده اتفاق بیفتد ولی اگر وضعیت مصرف به همین شکل ادامه داشته باشد، چاره‌ای جز قطعی خارج از برنامه نداریم.

این مسئول توضیح داد: برای اینکه بخش صنعت و تولید از قطعی برق آسیب کمتری ببینند بنا شده برق بخش صنعت از ساعت ۱۲ تا ۶ عصر به صورت پیوسته قطع باشد.

سرپرست شرکت توزیع نیروی برق البرز اضافه کرد: با این کار صاحبان صنایع می‌توانند ساعات کاری خود را تغییر دهند.

وی در پاسخ به اینکه قطعی برق تا چه زمانی به این شکل ادامه دارد، گفت: اگر وضعیت به همین منوال ادامه داشته باشد، قطعی برق تا پایان تابستان ادامه دار خواهد بود.

وی توضیح داد: البته بیمارستان‌ها، مراکز انتقال خون و تلمبه‌خانه‌های آب جزو برنامه قطعی آب قرار ندارند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: خاموشی برنامه ریزی شده قطع برق میزان مصرف نیروگاه ها قطعی برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۴۳۴۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برق کمتر مصرف کنید خودرو جایزه بگیرید

به گزاش پارس نیوز ، وزیر نیرو  گفت: در آستانه روز کارگر این روز را به همه کارگران عزیز و همه فعالان عرصه تولید تبریک و تهنیت عرض می‌کنم امروز افتخار داریم که از گروه مپنا دیدن کنیم و در طی این دوره برای سومین بار بازدید صورت می‌گیرد

وی ادامه داد: مهمترین نیاز امروز کشور مسأله انرژی و سرمایه گذاری در آن بخش برای رفاه و رفع نیازهای کشور است و در این زمینه امیدواریم رویکردها اصلاح شود.

وزیر نیرو ادامه داد: ما در طی ۳ سال اخیر برنامه‌های که برای رفع نیاز کشور در صنعت برق در نظر گرفتم این بود که برنامه‌های مشخصی وجود داشت که مطابق آن برای تابستان بدون خاموشی پیش رفتیم.

محرابیان خاطر نشان کرد: مشترکانی که در تابستان امسال مصارف برق خود را نسبت به سال قبل کاهش دهند، علاوه بر برخورداری از پاداش روی قبوض و رایگان شدن قبض برق، از جوایز متنوعی برخوردار می‌شوند.

به گفته محرابیان برای تابستان امسال ۸۰ میلیون جایزه غیرنقدی برای مشترکان برق پیش‌بینی شده است‌. که این جوایز از اینترنت همراه تا بیش از صدها دستگاه خودرو و لوازم برقی خانگی کم در نظر گرفته شده است که به قید قرعه به افرادی که در مصرف برق صرفه‌جویی کرده‌اند اعطا می‌شود، برخوردار خواهند شد.

منبع : مهر

دیگر خبرها

  • میزان پرشدگی مخازن سد‌های کشور
  • ابتکار وزارت نیرو برای حل بحران خاموشی‌ها؛ راه‌اندازی پویش!
  • پیش بینی ناترازی ۱۰ تا ۱۱ هزار مگاواتی برق در تابستان
  • بیش از ۸۰ میلیون جایزه غیرنقدی پیش‌بینی شده برای خوش‌مصرف‌ها
  • برق کمتر مصرف کنید خودرو جایزه بگیرید
  • قطعی بودن جدایی سه بازیکن از تیم‌های میلان و اینتر به صورت آزاد
  • تلاش ها برای تحقق تابستان بدون خاموشی در قم
  • افزایش ۶ درصدی تولید برق در فروردین ۱۴۰۳
  • توسعه نیروگاه های تجدیدپذیر برای کاهش مصرف سوخت
  • کاهش ۱۵ درصدی تلفات برق در استان کرمانشاه