Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - نایب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس ضمن تذکر به وزیر نیرو گفت: قطعی‌های برق آن‌ ‌هم بدون اطلاع قبلی غیر قابل توجیه است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان ، امسال به دلیل وجود خشکسالی و کمبود بارندگی در کشور میزان ذخایر آبی در سدها کاهش یافته و از سوی دیگر با شدت گرمای بیش از حد میزان تبخیر آب‌ها هم سرعت بیشتری گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از همین رو نیروگاه‌های برق کشور به دلیل کمبود آب با بحران مواجه شد و از همین رو وزارت نیرو مجبور شد در اوایل سال اعلام کند با این روند قطعی برق در کشور به صورت دوره‌ای دور از انتظار نیست.

با این اوصاف پیش‌بینی می‌شد که با شدت گرفتن گرما قطعی برق طبق گفته مسئولان وزارت نیرو انجام شود ولی کسی پیش‌بینی نمی‌کرد که این قطعی‌ها بدون اطلاع قبلی رخ دهد. قطعی‌های برق بدون اطلاع قبلی در سراسر کشور به قدری ادامه‌دار شد که صدای اعتراض مردم به دلیل قطعی‌های بدون اطلاع بلند شد و حتی چندین بار نمایندگان مجلس به وزارت نیرو تذکر دادند که قطعی‌های برق بدون اطلاع قبلی توجیه‌پذیر نیست.

اما با کمال تاسف مشاهده می‌کنیم که قطعی‌های برق بدون اطلاع قبلی صورت می‌گیرد و در بهترین حالت این قطعی‌ها طبق برنامه‌های از پیش تعیین شده انجام نمی‌گیرد. در هر دو صورت این مردم هستند که به خاطر قطعی‌های ناگهانی برق متحمل خسارت‌های مالی زیادی می‌شوند و بسیاری از تجهیزات برقی آنان در اثر قطعی‌های پی در پی برق از بین می‌رود. حتی این قطعی‌ها سبب خرابی یخچال‌های بسیاری از منازل شد و نکته جالب موضوع اینجاست که هیچ ارگانی مسئولیت پاسخگویی به این خسارات را به عهده نمی‌گیرد.

در همین راستا حجت‌السلام‌ حسن شجاعی نایب رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار کرد: متأسفانه قطعی‌های اخیر برق آن هم بدون اطلاع قبلی‌ سبب خسارت‌های زیادی به مردم و کسبه شده است. همین قطعی‌ها سبب شده بسیاری از تجهیزات و وسایل مردم خسارت ببیند و مشخص نیست پاسخ این خسارت‌ها را چه کسی باید بدهد.

سقف برق استان هرمزگان تا حدود 3 هزار و 400 مگاوات شود گلایه صنعتگران شیرازی از قطعی برق/ کسی صدای تولیدکننده را نمی‌شنود اقدام عجیب برق منطقه‌ای البرز؛ برق صنایع اشتهارد 6 ساعت در روز قطع می‌شود + سند

نایب رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس با اشاره به اینکه دولت باید از سال گذشته به فکر کمبود برق در سال جاری بود، گفت: با یک برنامه‌ریزی درست، دولت می‌توانست موضوع برق را در کشور مدیریت کند. متأسفانه از آنجایی که عملکرد دولت ضعیف بوده طبیعی است که نباید از وزارت نیروی این دولت انتظار شق‌القمر داشته باشیم.

وی با بیان اینکه قطعی‌های برق اصلاً قابل توجیه از سوی مسئولان نیست، افزود: متأسفانه وزارت نیرو در این زمینه ضعیف عمل کرده است. به وزیر نیرو تذکر می‌دهیم که هرچه سریعتر وضعیت خاموشی‌های بدون اطلاع قبلی را اصلاح کند؛ وقتی می‌شود با یک برنامه‌ریزی درست قبل از قطعی برق به مشترکین اطلاع بدهیم چرا نباید این موضوع انجام شود؟

حجت‌الاسلام شجاعی تاکید کرد: قطعاً اگر قطعی برق به همین روال ادامه داشته باشد وزیر نیرو باید در مجلس پاسخگوی مردم باشد. وقتی می‌شود با یک برنامه‌ریزی و کمی همت و تلاش، قطعی‌های برق را درست به اطلاع مردم برسانیم چرا نباید این موضوع صورت بگیرد. هر فردی برای زندگی خود برنامه‌ریزی دارد و نباید با این قطعی زندگی افراد را مختل کنیم. امیدواریم مسئولان وزارت نیرو هرچه سریعتر روند را اصلاح کنند.

انتهای پیام/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: نایب رئیس کمیسیون اصل بدون اطلاع قبلی قطعی های برق برنامه ریزی وزارت نیرو قطعی برق قطعی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۴۳۶۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳ درخواست عجیب روس ها از ایران در نمایشگاه اکسپو!

به گزارش خبرگزاری مهر روشن یکتا، نایب رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه در برنامه تهران ۲۰ اظهار داشت: چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه، اختتامیه ششمین دوره نمایشگاه ایران اکسپو برگزاری می شود. خوشبختانه مجریان اجرایی آن توانسته‌اند ضعف‌های دوره‌های گذشته را کاهش دهند.

وی در ادامه بیان کرد: کشورهای ازجمله روسیه، آفریقا، چین و غیره در این نمایشگاه دعوت شده بودند. تقریباً هم سرمایه‌گذاران داخلی و هم خارجی از این نمایشگاه استقبال ویژه‌ای داشتند.

نایب رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه عنوان کرد: در این نمایشگاه در حوزه بخش خدمات فنی و مهندسی و همچنین در بحث ترانزیت نیز تفاهم نامه‌ای منعقد شد.

وی اظهار کرد: هیئت‌های روسی در بحث خدمات فنی و مهندسی، دارویی و پزشکی و هایتک از ما کمک خواستند.

استقبال خوبی نشان دادند. این اتفاق بسیار نادریست و می توان بگویم قطعاً دیپلماتیک ما نسبت به گذشته موثرتر بوده است.

نایب رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه در پایان اضافه داد: امیدواریم بتوانیم که در دوره‌های بعدی و پس از این جلساتی که توافق داشتیم اجرا کنیم و همچنین بتوانیم از رسمیت فارغ التحصیلان ما بیشتر استفاده کنند.

کد خبر 6093881 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • جدال بر سر نایب قهرمانی؛ ترکیب احتمالی بارسلونا مقابل ژیرونا
  • وزیر راه و شهرسازی با نایب‌رئیس دولت امارات دیدار کرد
  • نماینده چابهار: ماجرای باغ ازگل که بدون اطلاع امام جمعه به نام او زده شده، بر دین اثر منفی دارد یا چند تار موی زنان؟
  • انتخاب صدیقه خادم به عنوان نایب رئیس بانوان فدراسیون کبدی
  • نایب رئیسان فدراسیون کونگ‌فو مشخص نشدند
  • ۳ درخواست عجیب روس ها از ایران در نمایشگاه اکسپو!
  • کشف ۵ تن کنسانتره بدون مجوز در آشخانه
  • فون درلاین: حمله نظامی اسرائیل به رفح کاملاً غیرقابل‌قبول است
  • کمیسیون اروپا: حمله اسرائیل به «رفح» غیر قابل قبول است
  • فون درلاین: حمله اسرائیل به رفح غیرقابل قبول است