Web Analytics Made Easy - Statcounter

موج شدید گرما بسیاری از کشورهای جهان از جمله کانادا و آمریکا را فراگرفته و به جان باختن صدها نفر منجر شده است.

خبرگزاری میزان - دانشمندان برای دهه‌ها هشدار داده بودند که تغییرات آب و هوایی باعث تشدید امواج گرما خواهد شد.

این واقعیتی است که اکنون نه تنها در کانادا و آمریکا بلکه در بسیاری از مناطق دیگر نیمکره شمالی در حال مشاهده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش «سی ان ان»، هفته گذشته آسفالت جاده‌ها در شمال غربی آمریکا ذوب شدند و به ساکنان شهر نیویورک گفته شد که به خاطر در معرض خطر قرار نگرفتن شبکه برق از وسایل پر مصرف مانند ماشین‌های ظرفشویی و حتی تهویه هوا به طور مداوم استفاده نکنند.

در روسیه، مسکو بالاترین دمای خود را در ماه ژوئن، یعنی ۳۴.۸ درجه در ۲۳ ژوئن ثبت کرد.

کشاورزان سیبری در تلاشند محصولات خود را از آسیب در برابر موج گرما حفظ کنند؛ حتی در دایره قطب شمال، دما به ۳۰ افزایش یافت.

سازمان هواشناسی جهانی اعلام کرد که سیبری بالاترین دمای ثبت شده خود را از زمان آغاز دماسنجی در این منطقه، یعنی ۳۸ درجه، ثبت کرده است.

در همین حال ده‌ها میلیون نفر در شمال غربی هند تحت تاثیر امواج گرما قرار گرفته‎اند.

بیشتر بخوانید: موج شدید گرما در کانادا و آمریکا؛ صدها نفر جان خود را از دست دادند گرمای شدید هوا در کانادا و آمریکا جان ده ها نفر را گرفت

اداره هواشناسی هند، دهلی نو، پایتخت این کشور و شهر‌های اطراف آن را به عنوان مناطقی طبقه بندی کرده که گرمای شدید را تجربه می‌کنند.

دمای هوا در این مناطق به طور مداوم در روز‌های گذشته بالای ۴۰ درجه سانتیگراد گزارش شده، که ۷ درجه بیشتر از حالت عادی است.

گرما، همراه با یک موسم بارندگی دیررس، زندگی کشاورزان را در مناطقی مانند ایالت «راجستان» نیز دشوار کرده است.

در همین حال در عراق، مقام‎های این کشور در چندین استان از جمله بغداد، پایتخت این کشور، تعطیلات رسمی اعلام کردند، چرا که پس از عبور دمای هوا از ۵۰ درجه و بروز مشکل در سیستم برق این کشور، کار کردن و یا تحصیل بسیار مشکل شده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا کانادا گرمای هوا حوادث بین الملل

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: کانادا آمریکا کانادا گرمای هوا حوادث بین الملل کانادا و آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۴۳۷۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماینده شیراز: طبل رسوایی غرب و غربگرا‌ها با هم به صدا در آمده است

جعفر قادری اظهار داشت: اکنون که طبل رسوایی غرب در جهان به صدا درآمده است، چرا مدعیان به پوچ بودن اعتماد به غرب اعتراف نمی‌کنند؟

به گزارش نمایندگان، وی افزود: غزه ویترینی است از تمام ادعا‌هایی که غرب و آمریکا مطرح کرده است. ما سال‌ها نیاز بود که آن‌ها ماهیت خود را آشکار کنند و به شکلی نشان دهند که ادعاهایشان غیر واقعی و پوچ است.

وی در ادامه گفت: ادعا‌های حقوق بشری آمریکا و غرب کاملاً غلط از آب درآمد و و تمام شعار‌هایی که مطرح می‌کردند همه دروغ بودند و نادرستی ادعا‌های آن‌ها برای جهان روشن شد.

قادری اضافه کرد: حال که طبل رسوایی غرب و غربگرا‌ها هر دو باهم به صدا درآمده، وقت آن رسیده که بسیاری از مدافعان غرب و همه آن‌هایی که چشمان خود را بر حق بستند، روزه سکوت خود را بشکنند و نسبت به این آزادی خواهی واکنش نشان دهند؛ چرا که این فریاد جهانی شده و قابل کتمان نیست.

وی اضافه کرد: اکنون که طبل رسوایی غرب در جهان به صدا درآمده است، چرا مدعیان به پوچ بودن اعتماد به غرب اعتراف نمی‌کنند؟

عضو کمیسیون ویژه جهش تولید افزود: اثبات شد که دولت‌مردان غربی و آمریکا نه به حقوق بشر اعتقادی دارند نه به اصطلاح برابری بها داده‌اند نه به کشور‌های دیگر. زیرا در عین حال که بیشترین منافعشان از کشور‌های عربی و مسلمان است، اما بیشترین لطمه و ضربه را به مسلمانان و کشور‌های عربی می‌زنند.

وی ادامه داد: آمریکا و غربی‌ها نه برای رفاقت و دوستی با کشور‌های دیگر احترام قائل هستند نه پایبند به شعار‌های دروغین خود می‌مانند.

قادری گفت: آمریکا از دوستی با عرب‌ها می‌گوید، ولی بیشترین جرم و جنایت را در حق عرب‌ها انجام داده‌اند و به هیچی پایبند نیستند.

وی گفت: در نظام لیبرال دموکراسی سرکوب دیدگاه‌های مخالف و آزادی بیان و دانشجو و همه این‌ها نشان داد که این‌ها ادعا‌هایی دروغین بیشتر نیست و برخوردی هم که الان با دانشجویان خود انجام می‌دهند به صورت کلی ناقض بحث آزادی اندیشه و کرسی‌های آزاد اندیشی است که دولت‌مردان غربی از آن دم می‌زنند.

وی با بیان اینکه در فرهنگ لیبرال دموکراسی ادعا‌های آزاد اندیشی جایگاهی ندارند. ارزش‌ها و باور‌های حاکم برای نظام به گونه‌ایست که کشور‌های دیگر را ترغیب می‌کند که به سمت این نظام حرکت کنند که با این سرکوب‌ها نشان دادند آنچه ادعا دارند کاملاً دروغ است و این برای جهان به اثبات رسید.

وی اضافه کرد: دولتمردان نظام لیبرال دموکراسی نشان دادند که آن‌ها ابزار‌ها را برای مطامع و اهداف خود استفاده می‌کنند و هر جا منافع آن‌ها اقتضا کند تمام ارزش‌های بشری را زیر پا می‌گذارند و فرد و جریان و ملتی که سد راهشان شود با آن برخورد می‌کنند.

دیگر خبرها

  • چین، اتهامات دخالت در امور انتخاباتی کانادا را بی‌اساس خواند
  • اقتصاد این کشور غافلگیر شد
  • بیانیه انجمن اسلامی فارغ‌التحصیلان آمریکا و کانادا در پی جنبش جهانی حمایت از فلسطین
  • بیانیه انجمن اسلامی فارغ التحصیلان آمریکا و کانادا در پی جنبش جهانی حمایت از فلسطین
  • (ویدئو) رنج حیوانات خانگی و خیابانی در پی گرمای بی‌سابقه در آسیا
  • آمریکا بزرگترین حامی رژیم صهیونیستی است
  • حمله بی‌سابقه با موشک کروز از خاک عراق به تل‌آویـو
  • نماینده شیراز: طبل رسوایی غرب و غربگرا‌ها با هم به صدا در آمده است
  • حمله بی سابقه از خاک عراق به تل آویو/ نگرانی شدید آمریکایی‌ها درباره وقوع جنگ داخلی/ اعلام تعلیق روابط اقتصادی ترکیه با اسرائیل/ حمله پهپادی گروه مقاومت بحرینی به فلسطین اشغالی
  • حمله بی‌سابقه از خاک عراق به تل‌آویو