Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، اتفاقات دیدار جنجالی سایپا و پیکان همچنان ادامه دارد. این دیدار از هفته بیست و سوم لیگ برتر برگزار شد که شاگردان «مهدی تارتار» در جریان بازی توانستند با نتیجه ۲ بر یک حریفشان را شکست دهند اما در واپسین دقایق بازی، یک اشتباه صورت می گیرد و پیکانی‌ها ششمین تعویض خود را انجام دادند.

همین موضوع منجر شد تا پرونده این بازی در کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال پیگیری شود و این کمیته بازی را ۳ بر صفر به سود تیم پیکان اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه نیز پیکانی‌ها به این رای اعتراض کردند و سرانجام روز گذشته کمیته استیناف، پیکان را در این بازی پیروز اعلام کرد.

برهمین اساس باشگاه سایپا روز دوشنبه با بیانیه‌ای به شرح زیر صادر کرد:

این باشگاه با صدور بیانیه به حکم صادر شده کمیته استیناف اعتراض کرده و آن‌ را اتفاقی شبه برانگیز و غیر فوتبالی می‌داند. از آنجایی که دیدار این هفته برای تیم‌های پایین جدول حساسیت بسیار بالای دارد لغو رای کمیته انضباطی درست در شب قبل از بازی سایپا و ذوب‌آهن شائبه‌های زیادی را در افکار عمومی به وجود آورده است.

از چند هفته پیش و به خصوص با نزدیک شدن به هفته‌های پایانی شاهد فشارهای بیرونی بر فدراسیون فوتبال و کمیته استیناف برای لغو حکم کمیته انضباطی بودیم. متاسفانه ایجاد یک شبکه منسجم داخلی برای ضربه زدن به باشگاه سایپا از همان روز نخست اعلام رای کمیته انضباطی با استفاده از فشارهای غیر فوتبالی این واهمه را ایجاد کرده بود که حق سایپا پایمال شود و ارکان قضایی فدراسیون نیز در کمال تعجب همسو با این جریان اقدام به انشای رای نادرست کرده که رقبای سایپا که از حمایت‌های سیاسی برخوردار هستند، سکوت نموده و راضی باشند.

مصاحبه‌های غیر فوتبالی و فشارهای نمایندگان با نطق‌های آتشین در صحن علنی مجلس، دخالت‌های غیرقانونی مدیران سیاسی در استان‌ها، تهدید برخی مربیان برای استعفا و کناره‌گیری از لیگ، در کنار سیل توهین‌ها، تهمت‌ها و ایجاد فضای مسموم علیه مدیرعامل باشگاه سایپا با استفاده از روش‌های نامشروع، در نهایت کمیته استیناف را مجاب کرد تا در اقدامی عجیب حکم کمیته انضباطی را لغو کند، آن هم در آستانه دیدار حساس که نارنجی پوشان باید در اصفهان به مصاف ذوب‌آهن بروند.

به طور قطع این حکم خود به خود می‌تواند انگیزه تیم ذوب آهن را بیشتر و انگیزه بازیکنان تیم سایپا را کم‌تر کرده و بازی امروز قطعا تحت تاثیر حکم صادر شده کمیته استیناف برگزار خواهد شد. با وضعیت به وجود آمده و اتفاقات شبهه برانگیز دیروز، باشگاه سایپا ضمن اعتراض به حکم صادر شده کمیته استیناف، به جد نگران داوری بازی امروز است، چرا که در همان بازی جنجالی، داور چهارم خارج از مسئولیت قانونی خود از فاصله بیش از ۵۰ متری پنالتی ناحق برای تیم پیکان اعلام می‌کند و جای سوال است که چطور ارکان محترم قضایی فدراسیون تا این لحظه در خصوص این اقدام غیر قانونی و غلط داور چهارم هیچ تصمیمی اتخاذ نکرده است.

باشگاه فرهنگی ورزشی سایپا حقوق قانونی خود را از محاکم بین‌المللی از جمله دادگاه حکمیت ورزش cas استیفا خواهد نمود. لازم به ذکر است که جلسات کمیته استیناف در روزهای سه‌شنبه هر هفته تشکیل می‌شده اما این جلسه استثناً به دستور یکی از مقامات عالی فدراسیون فوتبال به صورت ضرب‌العجل روز یکشنبه و بدون حضور تمام اعضا تشکیل شده؛ همچنین بر اساس پیگیری باشگاه سایپا تا لحظه انتشار این متن، رای انشاء شده به امضا اعضای کمیته استیناف نرسیده و به صورت رسمی به دبیرکل فدراسیون اعلام نشده است. این باشگاه ادله خود مبنی بر اینکه رای صادر شده فاقد پشتوانه حقوقی می‌باشد را نیز به زودی منتشر خواهد کرد.

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: لیگ برتر کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال باشگاه سایپا کمیته استیناف باشگاه سایپا کمیته استیناف کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال لیگ برتر کمیته استیناف کمیته انضباطی باشگاه سایپا صادر شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۴۳۷۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران در المپیک پاریس چند ورزشکار دارد

به گزارش "ورزش سه"، با اینکه در المپیک 2020 توکیو کاروان ورزش ایران با 66 ورزشکار شرکت کرده بود، اما قطعا در المپیک 2024 پاریس کاهش چشمگیری در این زمینه وجود خواهد داشت. البته دلیل اصلی این اتفاق غیبت تیم‌های ملی والیبال و بسکتبال هستند که هر کدام با 12 بازیکن در مجموع 24 نفر را به کاروان ورزشی ایران اضافه کرده بودند.

با اینکه هنوز تیم ملی والیبال امید اندکی برای کسب سهمیه المپیک دارد، کمیته ملی المپیک در پیش بینی‌های خود روی این تیم برای گرفتن مجوز حضور در المپیک حساب باز نکرده است. 

مناف هاشمی، دبیرکل کمیته ملی المپیک بعد از جلسه امروز هیئت اجرایی در جمع خبرنگاران در این خصوص گفت: "ما سه دستور جلسه داشتیم و ابتدا گزارشی از  بازی‌های المپیک اعلام شد و مقرر  شد ارائه بسته‌های حمایتی به فدراسیون‌ها ادامه داشته باشد و رشته‌های دوومیدانی، تیروکمان، تنیس روی میز و سنگنوردی که دنبال سهمیه هستند، حمایت شوند. حتی والیبال ساحلی و والیبال هم دنبال سهمیه هستند. جودو و شنا و بدمینتون هم دنبال وایلد کارت هستند. امیدوارم بیش از ۳۵ سهمیه به دست آوریم."

تاکنون سهمیه‌های قطعی ورزش ایران به عدد 30 هم نرسیده و باید دید طی یکی، دو ماه آینده کسب سهمیه‌ها تا چه عددی پیش خواهد رفت.

دیگر خبرها

  • شکوری: به دنبال ایجاد تنوع در دوره های آموزشی هستیم
  • ایران در المپیک پاریس چند ورزشکار دارد
  • آفریقای جنوبی: از نزدیک تحقیقات دادگاه لاهه را دنبال می‌کنیم
  • نشست مشترک کارگروه ورزش حزب موتلفه اسلامی و مسئولین کمیته ملی المپیک
  • محمود خسروی وفا: می توانیم در المپیک ناگویا ژاپن شانس پنجمی داشته باشیم؛ کشتی امید اول ماست
  • خسروی‌وفا: توان ورزش ما بسیار فراتر از اینهاست
  • وعده رئیس کمیته فوتسال برای تمدید قرارداد شمسایی
  • برگزاری نشست کارگروه ورزش حزب موتلفه و کمیته ملی المپیک
  • اعتراض فجرسپاسی به رای بازی جنجالی لیگ یک
  • واکنش تند فجر‌ی‌ها به حکم ‌کمیته انضباطی