Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک آیت‌الله قربانعلی دری‌نجف‌آبادی ظهر امروز در نشست ستاد برگزاری یادواره شهدای شهرستان اراک اظهار کرد: یکی از مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی احیای فرهنگ ایثار و شهادت بود که ملت ایران با این فرهنگ ارزشمند به قله‌های بلند پیشرفت دست پیدا کردند.

وی افزود: طنین‌انداز شدن فرهنگ ایثار و شهادت در زندگی جوانان موجب تغییر مسیر زندگی آنها و هدایتشان به سمت کمال و ارزش‌های اسلامی شده و لذا امروز باید برای ترویج این فرهنگ اهتمام بیشتری داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی بیان کرد: کنگره شهدای استان مرکزی که به عنوان یکی از بزرگترین رویدادهای فرهنگی استان در سال‌های قبل برگزار شد میان نسل جوان و شهدا پیوند عمیقی برقرار کرد و اقدامات و دستاوردهای بزرگی به‌واسطه کنگره شهدا در سطح رقم خورد.

دری‌نجف‌آبادی ادامه داد: بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای ستاد کنگره باید به عنوان نقشه راه و منشور حرکت دستگاه‌ها، مردم و مسئولین باشد و همه باید برای عملیاتی شدن آنها تلاش کنیم و لذا هر برنامه‌ای که در راستای فرهنگ ایثار و شهادت می‌خواهد برگزار شود باید در جهت تحقق بیانات رهبری باشد.

وی تصریح  کرد: یکی از بزرگترین هنرمندی‌ها و ابتکارات کنگره شهدای استان استفاده از ظرفیت‌های مردمی برای گرامیداشت یاد و خاطر شهدا بود و برکات بسیار زیادی برای مردم و جامعه داشت و امروز باید این مسئله را در برنامه‌های ایثار و شهادت بیشتر مورد توجه قرار دهیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی خاطرنشان کرد: با وجود دشمنان انقلاب اسلامی که همواره به دنبال فتنه‌انگیزی و توطئه علیه ارزش‌ها و اسلام ناب محمدی هستند سرمایه‌گذاری و هزینه برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت یک ضرورت مهم است و باید به آن توجه ویژه‌ای شود.

دری‌نجف‌آبادی اضافه کرد: انجام کارهای علمی و پژوهشی و اقدامات هنری خلاق برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت یک ضرورت است که البته به‌واسطه کنگره اقدامات خوبی از جمله جمع‌آوری بیش از یک‌میلیون سند در حوزه دفاع مقدس انجام شده که باید از آنها در پژوهش‌ها و تحقیقات علمی و تولیدات هنری استفاده شود.

وی افزود: تبیین نقش اقشار مختلف مردم و صنایع استان در دفاع مقدس جای کار بسیاری دارد چراکه استان کارنامه درخشانی در این راستا دارد و باید بیشتر کار شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی یادآور شد: شهدا همواره در طول تاریخ نام‌آور و نام دار هستند اما در عین حال از مظلومیت ویژه‌ای برخوردار می‌باشند که باید اهتمام بیشتری برای معرفی آنها به نسل جوان داشته باشیم.

دری‌نجف‌آبادی با بیان اینکه پدران و مادران شهدا سرمایه‌های ارزشمند جامعه و یادگاران گران‌بهای شهدا هستند که باید از آنها استفاده کرد و نباید بگذاریم این سرمایه‌های معنوی از دست بروند ادامه داد: روایت صحیح از وقایع و حماسه‌های انقلاب اسلامی و خصوصاً دفاع مقدس اهمیت زیادی دارد و باید به آن توجه ویژه‌ای شود.

وی گفت: شهدا دغدغه خدمت بی‌منت به مردم و انقلاب و پیشرفت کشور را داشتند و امروز ما به عنوان کسانی که می‌خواهیم راه و سیره آنها را ادامه دهیم باید همواره دغدغه خدمت صادقانه به مردم را داشته باشیم.

در حال به روزرسانی...

منبع: فارس

کلیدواژه: مقام معظم رهبری شهدا نماینده ولی فقیه استان مرکزی فرهنگ ایثار و شهادت دری نجف آبادی استان مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۴۳۸۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت گسترده از صنایع‌دستی برای تحقق شعار سال الزامی است

مریم جلالی معاون صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی کشور در دیدار با احمد وحیدی وزیر کشور با بیان اینکه امروز شعار مقام معظم رهبری موضوع صنایع‌دستی را بیش از همه دربردارد، گفت: صنایع‌دستی اقتصادی کاملا وابسته به مردم است و می‌تواند شعار سال و فرامین رهبری را به طور خاص پوشش دهد.

او با تاکید بر اینکه حمایت از این حوزه خصوصا در زمینه صادرات مهم است، گفت: اگر در مباحث متعدد از حمایت‌های مالی و معنوی بتوانیم حمایت دولت و سایر دستگاه‌ها را داشته باشیم، می‌توانیم به تحقق شعار سال کمک کنیم.

معاون صنایع‌دستی کشور با بیان اینکه بازارچه‌های صنایع‌دستی و تکمیل زنجیره ارزش جزو مباحث مهم است، گفت: تکمیل زنجیره ارزش را حمایت کنید تا بتوانیم با ارتقای جایگاه صنایع‌دستی جهش تولید را با مشارکت مردم رقم بزنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری میراث و گردشگری

دیگر خبرها

  • مردم ایران با شهید و شهادت آشنا هستند
  • زلفی گل: انتخاب استادان نمونه در راستای تحقق مرجعیت علمی است
  • برگزاری مراسم گرامیداشت تولد مختومقلی فراغی شاعر ایرانی قوم ترکمن در همه شهرستان‌های گلستان
  • برگزاری مراسم گرامیداشت تولد مختومقلی فراغی شاعر شعر ترکمن در همه شهرستان‌های گلستان
  • پیام تبریک استاندار لرستان به مناسبت گرامیداشت هفته کار و کارگر
  • عملیات وعده صادق نشات گرفته از فرهنگ ایثار و شهادت است
  • ولایت‌محوری گام نهادن در مسیر اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است
  • حمایت گسترده از صنایع‌دستی برای تحقق شعار سال الزامی است
  • گلستان شهدای جروکان ساماندهی شد
  • تالیف و تدوین ۲۰۰ کتاب با موضوع ایثار و شهادت در کهگیلویه و بویراحمد