Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-06@22:10:18 GMT

اجرای طرح "مدرسه، مسجد، تابستان" در همدان

تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۴۳۸۶۴

اجرای طرح 'مدرسه، مسجد، تابستان' در همدان

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حمیدرضا ناهیدی‌فرد ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: کانون‌های مساجد باوجود شیوع ویروس کرونا و پیش‌بینی خوبی که از سال ۹۷ برای حضور در فضای مجازی طراحی شده بود، توانستند برنامه‌های خود را عملیاتی کنند.

وی با بیان اینکه هر سال با شروع تابستان غنی‌سازی اوقات فراغت از اهمیت بسیاری برخوردار است گفت: با توجه به اینکه چهار نهاد اصلی دین، خانواده، تعلیم و تربیت و رسانه نقش ویژه‌ای در تربیت افراد ایفا می‌کنند، ستاد کانون‌های مساجد، طرح "مدرسه، مسجد، تابستان" را عملیاتی و برنامه‌ریزی کرده که با معاونت فرهنگی و پرورشی آموزش‌ و پرورش در حال اجراست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان همدان ادامه داد: پیوند بیشتر مسجد، مدرسه و خانواده، جذب حداکثری به مساجد، شناسایی و رشد استعدادهای فرهنگی و هنری محلات و ایجاد نشاط و ارتقا سطح مهارت‌های اجتماعی از اهداف این طرح است.

وی با بیان اینکه ۹ مدرسه این طرح را به‌ صورت ویژه پیگیری می‌کنند گفت: این طرح از ۱۰ تیر آغاز شده و تا ۳۱ شهریور ادامه دارد و این کانون‌ها می‌توانند عناوین فعالیت خود را در زیست‌بوم مجازی بچه‌های مسجد ثبت کنند.

ناهیدی‌فرد با بیان اینکه این طرح‌ها در قالب شبستان فرهنگ شامل رواق نور، کتاب، رسانه، همدلی و دانش، شبستان هنر شامل رواق قلم و ترنج و شبستان نوآوری شامل رواق کارآفرینی و نوآوری اجرا می‌شود تصریح کرد: طرح شنبه‌های با کتاب، طرح سه‌شنبه‌های تکریم با محوریت مادران شهدا و مادران دارای چهار فرزند و بیشتر، محافل انس با قرآن، نهج‌البلاغه خوانی و انس با صحیفه سجادی و اجرای میدانی گروه‌های هنری در مناسبت‌های ویژه ایام تابستان از دیگر برنامه‌ها به شمار می‌رود.

وی با اشاره به اجرای طرح قرآنی ۱۴۵۵ نیز گفت: این طرح به مناسبت ۱۴۵۵ سال نزول قرآن با شعار "قرآن، امید و زندگی" در دو بخش جشنواره و مسابقه پیامکی با محوریت حفظ موضوعی آیات قرآن کریم برگزار می‌شود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان همدان یادآور شد: این طرح به‌ صورت حضوری و مجازی از ۵ تیرماه تا ۱۲ شهریورماه ۱۴۰۰ به مدت ۱۰ هفته عملیاتی خواهد شد.

وی در خصوص بخش جشنواره طرح ۱۴۵۵ خاطرنشان کرد: فیلم کوتاه، خوشنویسی، نقاشی، شعر، داستان‌نویسی، گرافیک و محصولات چند رسانه‌ای از بخش‌هایی است که در این جشنواره‌ گنجانده شده است که علاقمندان می‌توانند آثار خود را از طریق سامانه اطلاع رسانی بچه‌های مسجد ارسال کنند.

انتهای پیام/۸۹۰۰۳/

منبع: فارس

کلیدواژه: غنی سازی اوقات فراغت تابستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۴۳۸۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد در بافق

موتورچی دبیر جشنواره سراسری تئاتر مردمی گفت: پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد با شرکت ۱۴ گروه از هنرمندان عرصه تئاتر در مساجد سراسر کشور قرار است از ۱۸ تا ۲۱ اردیبهشت ماه در شهرستان بافق استان یزد برگزار شود. 

وی با بیان اینکه شعار این دوره جشنواره پانزدهم «خانه هنرم مسجدم» است افزود: از بین کار‌های رسیده چهارده اثر نهایی شده و به اجرا در خواهد آمد.

موتورچی ادامه داد: افتتاحیه در کنار مزار شهدای گمنام شهر بافق خواهیم داشت و اجرا‌ها هم در امامزاده عبدالله خواهد بود.
 
جشنواره سراسری تئاتر مردمی گفت: هر گروه بعد اجرای داوری سه اجرا در مساجد بافق و یزد خواهند داشت، مساجد یزد و امامزاده‌ها شاهد اجرا‌ها خواهند بود. 
 
وی بیان کرد: در طول جشنواره برای بچه‌های انجمن نمایش بافق دو کارگاه طراحی کردیم و آنجا کارگاه نمایشنامه‌نویسی و دوره کارگردانی برگزار می‌کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • توقف پیاده‌راه‌سازی خیابان باباطاهر همدان در پی کشف آثار تاریخی
  • شرکت زوج‌های عضو کانون‌های مساجد کردستان در دوره علمی آموزشی«شمس»
  • اجرای بیش از هزار برنامه در دهه کرامت اصفهان
  • کارگاه آموزشی کارآفرینی و اشتغال «همت در مسجد» در بندرعباس برگزار شد
  • جامعه ما با شبیخون فرهنگی دشمن روبروست/پاسدار و نگهبان مساجد، علما و طلاب هستند
  • کج‌سلیقگی‌ مدیران فرهنگی نوجوانان را از مسجد فراری کرد
  • کانون‌های مساجد ظرفیت مؤثری برای غنی‌سازی اوقات فراغت هستند
  • برگزاری جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد در بافق
  • چرا دختران و پسران با مسجد قهر کردند؟/ تاثیر اجرای تئاتر در مساجد
  • اجرای برنامه همخوانی قرآن در بنا‌های تاریخی قزوین