Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان از برگزاری بیست و یکمین دوره جایزه انتخاب کتاب سال تا پایان تیرماه سال جاری خبر داد. - اخبار استانها -

محمدرضا علیزاده در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمان، با تبریک 14 تیرماه، روز قلم به اصحاب قلم و اندیشه، نویسندگان و همه فعالان این حوزه اظهار داشت:  پس از تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی، چهاردهم تیرماه به عنوان روز قلم در تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران ثبت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اقداماتی که در حوزه کتاب و قلم و ترویج فرهنگ کتابخوانی در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان انجام شده گفت: حقیقت این است که اصحاب قلم و نویسندگان نقش اصلی را در حوزه ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی به عهده داشته و رکن اصلی این حوزه نویسندگان و اصحاب قلم هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با بیان اینکه این اداره کل در بحث حمایتی و چاپ کتاب در طول سال اقدامات موثری انجام می‌دهد گفت: در سال‌های گذشته شاهد برگزاری برنامه‌های ترویج فرهنگ کتابخوانی بودیم که از جمله این برنامه‌ها می‌توان به برگزاری جشنواره روستاهای و عشایر دوستدار کتاب اشاره کرد.

وی با بیان اینکه امسال هفتمین دوره این جشنواره برگزار شده افزود: امسال و در این دوره جشنواره، روستای محمدآباد ساقی شهرستان انار به عنوان روستای برگزیده کشوری هفتمین دوره جشنواره روستاهای و عشایر دوستدار کتاب انتخاب شد.

علیزاده با عنوان اینکه هر ساله طرح‌هایی چون پایتختی کتاب و جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان برگزار می‌شود بیان کرد: جشنواره گلپونه‌های کاغذی نیز از جمله برنامه‌هایی است که در راستای ترویج فرهنگ و کتابخوانی در جامعه برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در حوزه نشر و چاپ هم حرکت بسیار خوبی در سال‌های گذشته آغاز شده و امسال برگزاری بیست و یکمین دوره جایزه انتخاب کتاب سال را داریم که قرار است به زودی برگزار شود ادامه داد: به دلیل شیوع ویروس کرونا برگزاری این دوره جایزه کتاب سال به تیرماه سال جاری موکول شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با بیان اینکه انتخاب کتاب سال از سال 73 آغاز شده و در ادوار مختلف برگزاری آن شاهد روند رو به رشد آن بودیم افزود: در سال 73 که انتخاب جایزه کتاب سال آغاز شده 22 اثر را داشتیم و در سال جاری این تعداد به 700 اثر رسیده که نشان دهنده رشد 250 درصدی آن است.

روند رو به نزول فردنگاری‌های پژوهشی در جایزه کتاب سال/ بلای ارتقا گریبان‌گیر نشرمطالبات جایزه کتاب سال 1397 و 1398 پرداخت شدفراخوان سی‌ونهمین دوره جایزه کتاب سال منتشر شد

وی با اشاره به اینکه این طرح با هدف تقدیر از فعالین حوزه قلم و نویسندگان است گفت: طرح‌های حمایتی در بحث کتابفروشان نیز داریم که می‌توان به طرح‌هایی چون عیدانه‌ها، تابستانه و پاییزه کتاب اشاره کرد.

علیزاده با بیان اینکه اخیراً بهارانه کتاب برگزار شد عنوان کرد: در این طرح چیزی در حدود 360 میلیون تومان کتاب توسط مردم کرمان از کتاب‌فروشی‌ها خریداری شده است.

وی با اشاره به اینکه استان کرمان یکی از 10 استانی است که هیئت نظارت بر چاپ کتاب دارد افزود: این هیئت در استان کرمان فعال است و از ابتدای سال جاری تا کنون 226 عنوان کتاب به این هیئت ارسال شده، مجوز گرفتند و توسط ناشران استانی چاپ شده‌اند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای حمایت از هنرمندان استان کرمان گفت: اقدماتی مانند بیمه پایه و تکمیلی و برخی حمایت‌ها از هنرمندان عضو صندوق انجام می‌شود.

انتهای پیام/511/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استان کرمان کتاب استان کرمان کتاب مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان انتخاب کتاب سال جایزه کتاب سال ترویج فرهنگ دوره جایزه سال جاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۴۳۸۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدای جایزه احمد اقتداری به پژوهش‌های برگزیده خلیج فارس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، با درگذشت احمد اقتداری در بیست و هفتم فروردین‌ماه ۱۳۹۷ و مراسم تدفین ایشان در گراش، ضمن گرامی‌داشت یاد او، جایزه‌ای نیز برای ترویج جنوب‌پژوهی به صورت دوسالانه در نظر گرفته شده است.
دبیر جایزه علمی احمد اقتداری گفت: امسال نخستین دوره این جایزه دوسالانه در سالن دفاعیه دانشکده علوم پزشکی برگزار شد.
صادق رحمانی افزود: پس از فراخوان آثار متعددی به دبیرخانه رسید و سه داور با تحصیلات تخصصی به ارزیابی آثار پرداختند.
او ادامه داد: پنج نامزد معرفی شد که از این میان اثر یونس صادقی با عنوان جریانات فکری گرمسیرات حایز جایزه ۱۰ میلیونی در این دوره شد.
دبیر جایزه علمی احمد اقتداری گفت: همچنین در این دوره از یک پژوهشگر که در حوزه خلیج فارس فعالیت‌های فرهنگی و پژوهشی داشته است، با عنوان «فرهنگ‌یار خلیج فارس» تجلیل شد.
برای این دوره، احمد حبیبی، نویسنده و پژوهشگر منطقه بستک هرمزگان، برگزیده شده است.
در بخش جنبی مراسم مستند پژوهشی پدر خلیج فارس‌شناسی که در واحد تولید مستند صدا و سیمای مرکز خلیج فارس تهیه و تولید شده است به نمایش گذاشته شد.
تهیه‌کننده این مستند سعید ماندگاری، کارگردانی و تدوین آن با فرشید ایران‌پرست و مشاور آن مهدی ده‌دار است.
همچنین نمایشگاهی از کتاب‌های مرتبط با موضوع جایزه بر پا شد.

دیگر خبرها

  • گروه محوری را در دستور کار این دوره از جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد قرار دادیم
  • بنیاد حکیم طوس راه اندازی خواهد شد/ ساخت فیلم و مستند درباره فردوسی در دستور کار است
  • «جایزه روزبه» به منتخبان مسابقه پارس آرا اعطا می‌شود
  • رقابت شهرهای استان کرمان برای عنوان پایتخت کتاب ایران
  • نمایشگاه کتاب تهران پس از ۳۵ دوره به قوام رسیده است
  • کلید اولیه پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی منتشر شد
  • اهدای جایزه احمد اقتداری به پژوهش‌های برگزیده خلیج فارس
  • کلید پنجاه و یکمین آزمون دستیار پزشکی فردا منتشر می‌شود
  • بیست و چهارمین دوره ساخت و مدیریت برند Brand MBA 
  • سامانه بازار کتاب تا پایان نمایشگاه سی‌وپنجم غیرفعال است