Web Analytics Made Easy - Statcounter

خلیل محمدی دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: در خرداد ماه به دلیل افزایش دما در استان با  افزایش چشمگیری در میزان تولید برق در این نیروگاه شاهد بودیم به گونه ای که میزان تولید برق در این نیروگاه به ۸۶۳ هزار و ۶۸۳ مگاوات ساعت افزایش یافت و نسب به مدت مشابه پارسال ۱۴ درصد رشد داشته است .

وی گفت: با توجه به گرمای زودرس  در استان خوزستان و پیک مصرف برق نهایت تلاش خود را در جهت تولید برق مورد نیاز مردم بکار گرفته ایم تا شاهد قطعی برق در این هوای گرم نباشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدی افزود : در حال حاضر از مجموع ۶ واحد این نیروگاه ، ۵ واحد آن در مدار تولید برق هستند و واحد ششم که طبق برنامه دستورالعملی تحت تعمیرات اساسی قرار دارد آخرین روزهای تعمیراتی خود را می گذراند و انشالله طی روزهای آتی شاهد راه اندازی مجدد این واحد نیروگاهی و تقویت سطح تولید این مجموعه با حداکثر توان خواهیم بود.
نیروگاه رامین اهواز در شهرستان باوی خوزستان قرار دارد و با ۶ واحد تولیدی، بزرگ‌ترین نیروگاه بخاری کشور است و نقش مهمی در تأمین برق کشور ایفا می کند.

بررسی های صورت گرفته نشان می دهد که ادارات از جمله مشترکان پرمصرف برق محسوب می‌شوند و این درحالی است که فصل تابستان یک سوم از پیک مصرف برق مربوط به وسایل سرمایشی است.

بجز ایام گرم سال، بار شبکه در استان خوزستان ۲ هزار مگاوات است و در تابستان مصرف به چهار برابر افزایش می‌یابد که همواره بخش عمده‌ای از آن مربوط به وسایل سرمایشی است.

 درهفته های اخیر دمای تعدادی از شهرهای خوزستان چندین بار از ۵۰ درجه فراتر رفته است. 

پیش از این استاندار خوزستان در مصاحبه ای  با اشاره به قطع برق مناطق مختلف در استان به ویژه درکلانشهر اهواز طی ساعتی  در روز های اخیر گفت:خاموشی‌ها در دیگر نقاط کشور رخ داده و این اقدام دیسپاچینگ ملی برق، بدون اراده استانها صورت گرفته است.

برچسب‌ها انرژی برق خوزستان برق

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انرژی برق خوزستان برق انرژی برق خوزستان برق تولید برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۴۴۰۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد تولید برق در نیروگاه شهید رجایی قزوین

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، معاون مهندسی و برنامه ریزی نیروگاه شهید رجائی گفت: در اولین ماه امسال، به میزان ۸۳۵ میلیون و ۷۰۵ هزار کیلووات ساعت انرژی خالص در واحد‌های سیزده گانه این نیروگاه، تولید و به شبکه سراسری تحویل شده است.
جواد دوستی در ادامه اظهار کرد: از این میزان انرژی تولیدی، ۴۴۲ میلیون و ۵۷۸ هزار کیلووات ساعت انرژی در ۹ واحد گازی و بخاری نیروگاه سیکل ترکیبی و ۳۹۳ میلیون و ۱۲۷ هزار کیلووات ساعت انرژی در چهار واحد ۲۵۰ مگاواتی این نیروگاه تولید شده است که با این میزان، تولید انرژی الکتریکی در نیروگاه شهید رجایی ۱.۴ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است.
نیروگاه شهیدرجایی به عنوان سومین نیروگاه بزرگ کشور، با دارا بودن ۱۳ واحد بخاری و سیکل ترکیبی، سالیانه حدود ۱۲ میلیاردکیلووات ساعت انرژی الکتریکی تولید می‌کند.

دیگر خبرها

  • شبکه تولید برق آماده ورود به روز‌های اوج مصرف
  • افزایش ۳۷ درصدی میزان تولید پتروشیمی بوشهر
  • توان نیروگاهی نکا برای تولید برق افزایش یافته است
  • افزایش ۶۲ درصدی تولید انرژی در نیروگاه ری
  • افزایش ۵ درصدی میزان مصرف گاز در زنجان
  • رشد بیش ‌از یک‌درصدی تولید انرژی ‌الکتریکی در نیروگاه شهیدرجایی
  • ساخت و بازسازی بیش از ۲۰۰ قطعه توسط متخصصان نیروگاه رامین اهواز
  • افزایش ۶ درصدی مصرف برق
  • ساخت و بازسازی ۲۵۶ قطعه توسط متخصصان نیروگاه رامین در فروردین
  • رشد تولید برق در نیروگاه شهید رجایی قزوین